Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 08:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Iphone Hørebøf Projekt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MadsTejlgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 25 September 2010 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Ved ikke om det har nogen vild interesse, men tænker at det måske kan hjælpe nogen og kan selvfølgelig godt bruge feedback =]

Jeg købte mig for nylig en iphone 4, og ja, den har garateret ikke specielt imponerede lyd på sin 3,5mm udgang, men jeg kan godt lide den så nu er det altså min mobile afspiller.

Det sucks lidt, for nu bliver jeg nødt til at køre mit digitale musikbibliotek som apple lossless hvis jeg ikke vil transkode musik til den, men det må jeg så leve med.

Alright, så har vi de største ulemper af vejen.

Planen er at modde et sæt hørebøffer så de har en mikrofon og en apple remote til kontrol af telefonen når den ligger i lommen...hvilket tilsyneladende betyder at jeg bliver nødt til at splitte iphone-3.5 out i 2, en til bøfferne, og en til et mikrofonkabel.

Jeg har lige bestilt et sæt superlux 681'ere og nogen akg 240 puder; det virkede som et ret godt køb, så jeg tænkte at der kunne jeg i hvert fald ikke gå helt galt i byen. Hjemme har jeg en onkyo SR705 receiver med 1/4" headphone ud som de i hvert fald kan sættes til, så jeg har mulighed for at høre musik om natten....

Det er under alle omstændigheder ikke de vilde high-end dingenoter jeg har, men forhåbentlig får jeg noget for pengene - både i forhold til at trække superlux'erne med iphone og med min receiver.

Det næste er jo så det her kære mikrofonkabel og en splitter.
http://cgi.ebay.com/3-5mm-Headset-Headphone-Splitter-Adapter -iPhone-3GS-A4C-/250700748654?pt=PDA_Accessories&hash=it em3a5eedd76e

regner med det skal være den her splitter....jeg ved ikke præcis hvordan protokollen iphone bruger til at kommunikere gennem sin headphone-fjernbetjening virker, men det må der sgu findes en løsning på. Jeg regner med at mikrofon og fjernbetjening sidder på den ene splitter og hørebøffer på den anden...og så er jeg godt klar over at det potentielt kan koste noget lydkvalitet, men jeg kan sgu ikke rigtig komme på andre alternativer.

Jeg smækker en update op med en guide når jeg engang har fået det til at virke, men indtil da er kommentarer og ideer fra andre meget velkomne.
Til top Vis MadsTejlgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MadsTejlgaard

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 26 September 2010 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

Der er flere producenter (bl.a. Shure) der laver iPhone headset adaptorer så man bare kan bruge sine normale hovedtelefoner som headset til iPhone

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

MadsTejlgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 September 2010 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Hej nc
Mange tak for linket, det ser ud til det vil gøre mit arbejde en hel del lettere.

Er der nogen som monstro har erfaringer med den adapter du linkede? Nu søger jeg selvfølgelig lidt på den selv men det kunne da være rart med
lidt førstehåndserfaringer
Til top Vis MadsTejlgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MadsTejlgaard

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes