Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 16:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Jerry Harvey Audio iem’er til meetet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 20 Oktober 2010 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Så kom pakken

Fra venstre til højre er det :

• JH5 til $399
  • JH7 til $699
  • JH10 til $799
  • JH10x3 til $799
  • JH11 til $999 (lige nu til $850)
  • JH13 til $1099
  • JH16 til $1149

De er alle universal fit demoer som skal bruges med skum propper og det skulle give noget i retning af 90% af hvad det fulde custom produkt yder.

Hvis I på noget tidspunkt har overvejet at gå custom vejen men aldrig rigtig turdet så er det nu I skal komme til meetet og prøve dem, denne chance kommer næppe i Danmark igen.

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 Oktober 2010 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Rigtigt spændende, det må der lyttes til!
Til top Vis Strandvaskeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strandvaskeren

helledie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 Oktober 2010 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Bollocks.... Ville jeg ellers gerne ha' prøvet!
Til top Vis helledie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af helledie

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Sendt: 20 Oktober 2010 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Godt arbejde !

Håber ikke at de er så gode at jeg er nød til at købe nogle efterfølgende  Det bliver rigtigt spændende at høre dem.. Det med at købe customs er ellers noget dyrt stads hvor man kun har et forsøg til at købe det rigtige normalt jo

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 Oktober 2010 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Det er satme iorden... f**k jeg vil gerne med
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Saijajin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 03:39 | IP-adresse registreret  

Nydelig samling du har der. 
Det kunne jeg godt lige bruge.

Til top Vis Saijajin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Saijajin

AffeX
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Det ser da nydeligt ud :-) 
Der fulgte vel ikke en JH-3A DSP amp med? Det er et super sæt med en JH-13
Til top Vis AffeX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AffeX

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Nej det gjorde der ikke. Der findes vist stadig kun et eneste eksemplar og det kræver endnu hjælp fra en pc for at virke. Seneste nyt skulle være at det første eksemplar kan afsendes til en kunde om cirka 7 uger. Nu får vi se.

AffeX
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg kan se de melder deres JH-3A forsinket, de havde da ellers et par stykker med til demo i Chicago i juni. Men det da også rigtig flot, at de sender hele deres demo serie af iem'er.
Jeg synes deres combo er et spændende 'look no further' iem setup. Let at medbringe og med superlyd. Prisen er selvfølgelig også i den 'gode' ende ;-)

AffeX
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:

Hvis I på noget tidspunkt har overvejet at gå custom vejen men aldrig rigtig turdet så er det nu I skal komme til meetet og prøve dem, denne chance kommer næppe i Danmark igen.

Glemte lige:  Det er rigtig godt gået NC - glæder mig til næste lørdag! 

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

er det min føsdas gave ??

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Det tror jeg ikke (med mindre du bare mener at fødselsdagsgaven er at få lov til at lytte til dem)

De duer heller ikke til rigtig brug, man skal sidde og holde på dem og presse dem ind i øret for at få ordentlig forsegling og måske vippe lidt med dem for at få det bedste lydbillede, så det er tydeligvis demo enheder til blot at give en nogenlunde ide om hvad det er man får hvis man vover springet. Udfra mine personlige erfaringer med min JH13 er det i hvert fald en hel del bedre end selv den bedste universelle iem jeg nogensinde har prøvet, men jo også 2-4 gange dyrere og meget vanskeligere at videresælge hvis det alligevel ikke var sagen.

Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:
Udfra mine personlige erfaringer med min JH13 er det i hvert fald en hel del bedre end selv den bedste universelle iem jeg nogensinde har prøvet, men jo også 2-4 gange dyrere og meget vanskeligere at videresælge hvis det alligevel ikke var sagen.

Det er vel kun afstøbningen der er "spildt" hvis det ikke er sagen? Har jeg misforstået noget om custom ørebøffer? Hvis nu jeg fx. køber sådan et par JH'er og vil have custom støbninger skal jeg vel efterfølgende betale 12-1300 for at få lavet en afstøbning af mit øre? Hvis det så viser sig ikke at være noget for mig alligevel har jeg mistet de penge jeg brugte på afstøbningen, men JH'erne kan jeg vel sælge videre i original form?
Til top Vis Strandvaskeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strandvaskeren

Saijajin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Afstøbninger koster i hvert fald ikke mere end 500 kr.
Til top Vis Saijajin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Saijajin

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Strandvaskeren skrev:
nc8000 skrev:
Udfra mine personlige erfaringer med min JH13 er det i hvert fald en hel del bedre end selv den bedste universelle iem jeg nogensinde har prøvet, men jo også 2-4 gange dyrere og meget vanskeligere at videresælge hvis det alligevel ikke var sagen.

Det er vel kun afstøbningen der er "spildt" hvis det ikke er sagen? Har jeg misforstået noget om custom ørebøffer? Hvis nu jeg fx. køber sådan et par JH'er og vil have custom støbninger skal jeg vel efterfølgende betale 12-1300 for at få lavet en afstøbning af mit øre? Hvis det så viser sig ikke at være noget for mig alligevel har jeg mistet de penge jeg brugte på afstøbningen, men JH'erne kan jeg vel sælge videre i original form?

Processen med en custom iem er at du får lavet afstøbninger af dit øre hos en ørelæge eller et hørecenter. Dette koster omkring 500 kr. Disse afstøbninger sender du så til producenten (i dette tilfælde JH Audio). Med usgangspunk i afstøbningerne laver de en skal som komponenterne (drivere, delefiltre etc) placeres i. Denne skal er støbt specifikt til dine ører og kan ikke bruges af andre. I tilfælde af at du vil sælge dem igen skal en køber således have lavet afstøbninger hvorefter han skal finde nogen der kan bygge en iem til ham (JH Audio laver IKKE remolds men der findes tredieparts firmaer der laver det f.ex. Unique Melody og Fischer Audio, begge i USA, men det bliver aldrig helt det samme som som den originale og der er i hvert fald ingen garanti hos den oprindelige producent). Et remold betyder at det firma der laver dem skal pille drivere, delefiltre etc. ud af de oprindelige molds og så være i stand til at placere dem og tune dem på samme måde som den oprindelige producent gjorde det. Gensalgsprisen på head-fi for customs ligger typisk på omkring 60% af nyprisen.

Den process jeg tror du forestiller dig og beskriver er når man får lavet custom tips til universal iem's som f.eks. Claus har fået det. Dette koster mellem 1.000 og 1500 kr. og er så bare en tip du sætter på den universelle iem og den kan pilles af igen hvorefter iem'en kan sælges sil umiddelbar brug. Dette er en mellemvej mellem en ren universal og en ren custom iem.

Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Okay, det var custom tips jeg tænkte på, jeg var ikke klar over at den anden mulighed fandtes..

Jeg har læst et sted at ens ører vokser med alderen, gælder det så også ørekanalen så man skal have lavet nye støbninger med passende mellemrum? Eller hvad hvis man tager på eller taber sig?

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Ja, hvis du er meget ung og endnu ikke fuldt udvokset kan ørekanalen ændre størrelse. Ligeledes kan den ændre størrelse ved meget store vægtændringer, nogen siger plus/minus 20-30 kg. eller mere.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes