| Forfatter |
|
Despoint Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 06 November 2010 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej drenge.
Jeg har været ude for den mega uheldige situration, at jeg har fået ødelagt mit par B&O A8 Earphones.
BILLEDE
Det er det omkranset område der har revet sig løs og fået revet en af de to ledninger over der sidder inde kablet.
Mit spørgsmål er om det er muligt at klippe det det nederste stykke af, og udskifte den med et nyt jackstik, så de kan bruges
igen?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
canielsen Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 06 November 2010 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Despoint skrev:
Hej drenge.
Jeg har været ude for den mega uheldige situration, at jeg har fået ødelagt mit par B&O A8 Earphones.
BILLEDE
Det er det omkranset område der har revet sig løs og fået revet en af de to ledninger over der sidder inde kablet.
Mit spørgsmål er om det er muligt at klippe det det nederste stykke af, og udskifte den med et nyt jackstik, så de kan bruges igen?
Mvh.
|
|
|
Ja.
|
| Til top |
|
| |
Strandvaskeren Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 491
|
| Sendt: 06 November 2010 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Despoint skrev:
| Mit spørgsmål er om det er muligt at klippe det det nederste stykke af, og udskifte den med et nyt jackstik, så de kan bruges
igen?
|
|
|
Det er en ret simpel operation for en der er ferm med en loddekolbe, dog lidt afhængig af ledningen. Nogle af de slags ledninger har noget nikkel blandet i der gør det svært for loddetinnen at bide, det kan godt være lidt drilsk. Andre er lige ud ad landevejen at lodde på. Stik kan du fx. køber hos http://www.av-cables.dk/diverse_kabler/loese_kabler_og_stik/ loese_stik/35_mm_minijack_stik_485_da/ de har stik fra en flad femmer op til vilde 25 kroner for über-de-luxe modellen..
|
| Til top |
|
| |
canielsen Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2010 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strandvaskeren skrev:
Despoint skrev:
| Mit spørgsmål er om det er muligt at klippe det det nederste stykke af, og udskifte den med et nyt jackstik, så de kan bruges igen? |
|
|
Det er en ret simpel operation for en der er ferm med en loddekolbe, dog lidt afhængig af ledningen. Nogle af de slags ledninger har noget nikkel blandet i der gør det svært for loddetinnen at bide, det kan godt være lidt drilsk. Andre er lige ud ad landevejen at lodde på. Stik kan du fx. køber hos http://www.av-cables.dk/diverse_kabler/loese_kabler_og_stik/ loese_stik/35_mm_minijack_stik_485_da/ de har stik fra en flad femmer op til vilde 25 kroner for über-de-luxe modellen.. 
|
|
|
Bare lige en oplysning. De stik som koster 5 kr hos AV-cables, koster kun 1,16 kr hos PC elektronik http://pc-elektronik.dk/shop/productinfo.asp?id=3084 
Det er altid billige at købe sådanne standard dele hos en elektronik forretning. (Der er dog elektronik forretninger der også er for dyre). Men ok - prisforskellen betyder jo nok ikke det store i dette tilfælde 
Dette er iøvrigt et noget bedre stik med metal kappe: http://pc-elektronik.dk/shop/productinfo.asp?id=3086 Men det koster jo også hele 2,20 kr.
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 06 November 2010 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan også gøres lidt dyrere
CryoParts
Et andet problem du kan støde ind i der gør lodning vanskelig er det som Sennheiser har i nogen af deres kabler hvor hver hårtynd leder i hver
ledning er individuelt lakeret. Det gør lodning næsten umulig. __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Despoint Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2010 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak skal i have drenge!
Jeg er super dårlig til sådan noget, derfor synes jeg det er fedt, at Claus har tilbudt at gøre det for mig, for et mindre symbolsk beløb.
Hvis jeg skal købe en, og sende med dem, hvad anbefaler i så? Vil maks give en 50'er for stikket, og et andet krav er, at det skal være sort eller
sølv.
Spørgsmålet er bare om der er hørbar forskel på de aller billigste til et par kroner, eller om det er værd at købe en der koster i nærheden af en
50'er.
|
| Til top |
|
| |
canielsen Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2010 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Despoint skrev:
Tak skal i have drenge! Jeg er super dårlig til sådan noget, derfor synes jeg det er fedt, at Claus har tilbudt at gøre det for mig, for et mindre symbolsk beløb. Hvis jeg skal købe en, og sende med dem, hvad anbefaler i så? Vil maks give en 50'er for stikket, og et andet krav er, at det skal være sort eller sølv.
Spørgsmålet er bare om der er hørbar forskel på de aller billigste til et par kroner, eller om det er værd at købe en der koster i nærheden af en 50'er.  |
|
|
Det helt billige sorte stik med plastkappe, som der er omtalt - til 1.16 kr / 5 kr - afhængig af hvor du køber, er ikke af særlig god kvalitet. Det er lidt skrøbeligt konstrueret, og det er ihvertfald ikke godt, til brug på et produkt, som hyppigt bliver isat / trukket ud, som det bliver på en hovedtelefon eller ligende. Det blanke metalstik derimod til 2.20 kr - er meget bedre - mekanisk set, og formodentligt ok til dit formål. De dyre stik, ser måske nok en del bedre ud, og kan i nogle tilfælde være endnu mere solidt konstrueret.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 10 November 2010 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan bare gå ind til B&O, de plejer at være flinke til at reparere småting osv på "garantien"
|
| Til top |
|
| |
Mathias Bak Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 11 November 2010 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
De dyre stik kan godt være ret store. Her er min telefon og et kæmpe stort minijack  :
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 11 November 2010 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville også tjekke Techtrinos bud inden du sender dem.. Ellers har jeg ikke mange kommentarer andet end at man sætter squtte et 2,50 krones stik på et par B&O hovedtelefoner   Man hænger heller ikke et wunderbaum i sin ferrari eller putter Viborg dæk på sin BMW. Tingene skal hænge lidt sammen
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
Despoint Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2010 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Du kan bare gå ind til B&O, de plejer at være flinke til at reparere småting osv på "garantien"
|
|
|
Ved ikke om jeg læste det rigtigt.
Men de er desværre ikke dækket under garantien længere.
|
| Til top |
|
| |
Despoint Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2010 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 21 November 2010 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Despoint skrev:
techtrino skrev:
Du kan bare g� ind til B&O, de plejer at v�re flinke til at reparere sm�ting osv p� "garantien"
|
|
|
Ved ikke om jeg l�ste det rigtigt.
Men de er desv�rre ikke d�kket under garantien l�ngere. |
|
|
Garanti? Jeg har hørt om folk der har fået nye a8 efter de har kørt dem over i deres bil selvom de ar været 5 år gamle. Så jeg ville lige gå ned i butikken og høre ad
|
| Til top |
|
| |