| Forfatter |
|
Jeppe Vinding Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 152
|
| Sendt: 25 November 2010 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er Ultrasone kommet med en specialudgave af Edition 10 bl.a. med kapsler og stander i zebranotræ. Lavet i 2010 eksemplarer. Den flot hovedtelefon synes jeg... Prisen - skal vi hæve os lidt over den snak bare for et øjeblik  Jeg skal dog for mit eget vedkommende sige at jeg ikke har planer om at anskaffe mig et sæt, mest fordi jeg ikke var specielt vild med de alm. Edition 10 som jeg hørte til sidste meet (men tak for lyttet NC8000!).

__________________ Venlig hilsen Jeppe Vinding - der bare godt kan lide musik...
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 25 November 2010 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den af min som du hørte var en Edition8 og det eneste der er ens mellem de 2 er metaldelen af bøjlen.
Edition10 findes kun i den viste udgave til en pris på omkring $3.000 
Og lydmæssigt skulle Edition8 og Edition10 være ret forskellige bl.a. fordi Edition10 er en åben hovedtelefon hvilket heldigvis gør at jeg ikke engang behøver at overveje den (ligesom det gjorde sig gældende med HD800 og T1). __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 November 2010 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
UPS!!! Sorry NC8000! Jeg har ikke styr på mine fakta så godt du korrekser mig 
Så er der her "kun" tale om en almindelig Edition 10. Jeg kan godt forestille mig at der er lydmæssig forskel når det er en åben vs. en lukket model hovedtelefoner. __________________ Venlig hilsen Jeppe Vinding - der bare godt kan lide musik...
|
| Til top |
|
| |
Strandvaskeren Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 491
|
| Sendt: 25 November 2010 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hovedtelefoner ser altså så nydelige ud på den slags pressefotos, her er resten af billedet:
|
| Til top |
|
| |
chrliv Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 25 November 2010 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Strandvakeren.
Tak for dagens griner. Hvor længe mon du har ligget i vandet? Helt rask er du vist ikke.
Din illustration kunne forestille en mand der er ved at spise en fnugfjernerrullebørgefætter agtig ting med lakridssnørre.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 November 2010 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror at snoningerne er computerberegnede - der er altså tale om stift kabel. Om det er standard option ved jeg dog ikke... __________________ Venlig hilsen Jeppe Vinding - der bare godt kan lide musik...
|
| Til top |
|
| |
AffeX Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 25 November 2010 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
hahaha...
Det er altså fin 'værkstedshumor' det der.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 26 November 2010 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nøj hvor er de flotte, men jeg ville nok skifte til et kortere kabel..............
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
Librarian Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 208
|
| Sendt: 26 November 2010 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, de ser gennemførte ud.
Ultrasones sound: jeg har kun erfaring med hfi-780 (som jeg endte med at sælge fordi jeg bedre kan li' esw9) og nc8000's ed.8. Sidstnævnte klart i en helt anden klasse end førstnævnte. Det skal de også være. De VAR faktisk også skidegode. Jeg prøvede dem med min iqube v1, med min wa2 og med nc's rudistor - den sidste fik det hele til at falde på plads på en meget behagelig måde. Men det hele var godt. (ville ønske jeg havde haft mulighed for at høre min egen musik på nc's anlæg;-) En hovedtelefon med meget "fun", meget "hul igennem" og utrolig god isolation. Det mest slående var, at de var lige gode til en hvilken som helst genre og en hvilken som helst sound. Meget velafbalancerede over frekvenserne. Og meget tydelige uden at være analytiske. De gjorde bare det, de skulle meget overbevisende.
Men fælles synes jeg: soundstage præsenteres på en meget speciel måde. Jeg skulle vænne mig til det med mine hfi-780, og jeg havde lidt samme fornemmelse med ed.8. En meget imponerende instrument seperation og soundstage (uden at være stor, er den alligevel tydelig) for en lille, lukket hovedtelefon. Det må være det s-logic. Det virker, men virker ikke helt naturligt. Er det bare mig?
Hvordan er det med ultrasones åbne hovedtelefoner og instrument seperation og soundstage?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 November 2010 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja S-logic skal man lige vende sig til og det er bestemt ikke bare dig.
Har Ultrasone overhovedet andre åbne hovedtelefoner ? __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Librarian Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2010 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg mener de har flere, bl.a. hfi-2200, som jeg på et tidspunkt overvejede.
Hvis du sammenligner med nogle af dine andre hovedtelefoner, hvordan adskiller s-logic sounden sig så fra dem? Kan du sige lidt om det?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 November 2010 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke direkte sammenlignet Ed8 med noget andet (har kun iem'er ud over Ed8) men det jeg primært har bemærket er at Ed8 har meget
større soundstage end en superlukket hovedtelefon i den størrelse har ret til at have og det forvirrede til at begynde med. Lidt som teltet til
quidditch verdensmesterskabet i Harry Potter. Men der er mange kommentarer om tilvending til S-logic på head-fi og nogen vender sig aldrig til
det.
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Librarian Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2010 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kender jeg ikke Hr. Potter særlig godt, ellers altid godt med en allegori...Lyd er lige så vanskeligt at tale nuanceret om som f.eks. vin. Men ja, mere soundstage end den har ret til, det lyder meget rigtigt LOL
Det er sjovt med Ultrasone. Husker pludselig, jeg kiggede i en tråd på head-fi, der hedder There's something about Ultrasone. Måske jeg skulle læse den...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 November 2010 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lol. Teltet set udefra er et standard 4 personers spejdertelt men indvendigt er det en 6 værelses suite
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |