Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 05:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Sådan tilspiller du AKG K701 på 10 timer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 29 November 2010 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Direkte udpakket og ind i heaphone speaker udgangen på en pure dab radio. Resultat:

Hjerneblødning, varige skader på hammer, hjernevæv og kognitiv system.

Vi taler ikke om manglende dybbas. Men nærmest fraværd fra grundtone og ned, plus ubehagelig diskant :)

Nu kan man jo sige at det er en hysterisk kælling den k701, som kræver meget for bare at have potentialet til synge, men hun skal masseres godt for bare at komme rimeligt fra start.

I stedet for at smække den skuffen og spille musik 24 timer i døgnet i 3 uger i streg, valgte jeg en anden løsning.

Opskrift: - du skal fx. bruge en computer sat til stærk headhead - amp

1. Hop ind på http://www.testsounds.com/
  2. Vælg linket med 30Hz
  3. Skrue forsigtigt op til klippegrænsen for bøfferne - det begynder svagt at klapre,
  4. Skrue derefter ned under klippegrænsen.
  5. Sæt på repeat
  6. Sov

(bemærk jeg frasiger mig alt ansvar for beskadigelse - det her er metoden for de utålmodige). 

10 timer af den omgang gør det let ud for flere hundrede timers musik, i at få blødgjort det hundyr.

Umiddelbart efter 10 timer er der en markant forbedring - dvs. betydeligt mere bas og en helt frigjort diskant, og forbedringerne i tilspilning er herefter helt marginale (op til pt. 50 timer af samme omgang). Jeg ved ikke om der kommer et hop igen i bas niveau, men den her opskrift virkede for mig.

Bemærk at der skal godt med volumen til. De skal altså have nogle tæsk, det er afgørende.

Jeg må sige at det med tilspilning ellers ikke er noget jeg giver en dyt for, men det er godt nok nogle underlige nogle de der K701. Og så er de i øvrigt helt idiotisk kritiske med en ordentlig forstærker, men det hører en anden dag til :)

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 December 2010 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Det var også min oplevelse af K701 - de skal virkelig gennemarbejdes for at folde sig ud. Men efterfølgende er det ligeså vigtigt
at den forstærker de spiller fra er i stand til at give dem et ordentligt los før de synger. I øvrigt tak for linket til testsounds.com
- den kendte jeg ikke :-)
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

Gbemi
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Hifi4real

Bruger siden: 20 September 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 December 2010 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Jeg så dem på tilbud i sidste uge til kun 1599,- Det skulle efter sigende være billigt, er det korrekt?
Til top Vis Gbemi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gbemi

Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 December 2010 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Gbemi skrev:
Jeg så dem på tilbud i sidste uge til kun 1599,- Det skulle efter sigende være billigt, er det korrekt?

Det er vist ret standard, jeg gav 30-40 kroner mere for mine for et halvt års tid siden.
Til top Vis Strandvaskeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strandvaskeren

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 01 December 2010 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

for en del måneder siden blev de solgt for 1000-1200 i england, så det er vel som man tager det. Men 1600 er vel stadig billigt i forhold til den normale svimlende danske udsalgspris

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

hifido
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005
Lokalitet: Øerne
Sendt: 17 December 2010 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Har lige købt et sæt i dag, og gav 2100 kr. for dem. Det var sgu det billigste jeg kunne finde i dk. Hvem kan sælge dem til 1600 Kr.....?

Jeg kan iøvrigt ikke genkende det, at de ikke lyder godt direkte ud af kassen. Jeg synes de spiller virkeligt godt. Hvis de bliver så´meget bedre, efter tilspilning, så har jeg da noget at glæde mig til....

Mvh.

Til top Vis hifido's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifido

mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 December 2010 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Hvordan sætter man den på repeat som du siger ? Eller kan man downloade tonerne ned på en eller anden måde ?

EDIT: Har fundet ud af det, man kan bare gemme den på ens computer som MP3 fil
Til top Vis mx jelle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mx jelle

Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 December 2010 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

hifido skrev:
Har lige købt et sæt i dag, og gav 2100 kr. for dem. Det var sgu det billigste jeg kunne finde i dk. Hvem kan sælge dem til 1600 Kr.....?

Jeg købte mine her http://debusy.dk/sw/frontend/detail.asp?typeid=15&id=780 12&layout=0&catalog=142&shopgroup=0 . Hvis du søger på edbpriser.dk finder du typisk en del forskellige forhandlere der har dem til lignende priser, edbpriser.dk er bare nede lige nu.
Til top Vis Strandvaskeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strandvaskeren

tubesrules
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 21 December 2010 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Skulle nogen finde dem så billigt igen i UK må de gerne linke hertil igen - jeg kunne godt bruge en billig stock model 701 til at sammenligne med en opgraderet version. :-)
Til top Vis tubesrules's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubesrules

tubesrules
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 21 December 2010 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

http://www.thomann.de/gb/akg_k701.htm

1500 kr ex lev. var det billigste jeg kunne finde lige nu men så er der også en slat op til 2995 kr som synes at være den (vanvittige) vejl pris i DK.
Til top Vis tubesrules's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubesrules

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes