| Forfatter |
|
PalleRaa Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 04 December 2010 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa drenge
Jeg står og skal bruge et lineout stik fra en ipod's dock connector til en hun-minijack. Nogen der har sådan en de vil sælge eller kender
et sted i KBH hvor det kan købes idag?
Ser ca sådan ud:
|
| Til top |
|
| |
Henrik_sdk Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
| Sendt: 04 December 2010 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
møske hos åblebutikken...
|
| Til top |
|
| |
Strandvaskeren Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 491
|
| Sendt: 04 December 2010 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
PalleRaa Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 04 December 2010 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej desværre. Har overvejet æblebutikken, men gætter på at de skal have 249kr for sådan en. Og det gider jeg ikke betale.
Må hellere bare få den bestilt på ebay så jeg har den klar til næste fest. Tak for indsatsen ellers.
/PalleRaa
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 04 December 2010 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvorfor ikke bare putte minijacken direkte i hovedtelefonudgangen på iPod´en? Det gør jeg med min minijack => phono
adapter.
|
| Til top |
|
| |
Librarian Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 208
|
| Sendt: 04 December 2010 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
idéen med lod'en er at bypasse ipodens hovedtelfonforstærker. ingen grund til at forstærke dét signal, når man kan undgå det. Men selvfø afhænger det af hvilket anlæg, man skal spille på, i nogle tilfælde kan det være ligemeget, tror jeg...
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 04 December 2010 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis det er komprimeret musik er det nok i alle tilfælde den begrænsende faktor
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 December 2010 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
hvis det er komprimeret musik er det nok i alle tilfælde den begrænsende faktor  |
|
|
Tjaae, det er ikke lykkedes mig at høre forskel på 320 kbit mp3 og flac, men det er lykkedes mig at høre forskel på om jeg kører hovedtelefonsignalet eller line-out signalet fra min Sansa Fuze gennem min forstærker, der er tydeligt mere punch i lyden fra line-out'en. Om det samme gælder for en Ipod har jeg dog ingen anelse om.
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 05 December 2010 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for tip, strand. Det er da en væsentlig observation. Vil se efter den dims.
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 05 December 2010 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strandvaskeren skrev:
jazzman skrev:
hvis det er komprimeret musik er det nok i alle tilfælde den begrænsende faktor  |
|
|
Tjaae, det er ikke lykkedes mig at
høre forskel på 320 kbit mp3 og flac, men det er lykkedes mig at høre forskel på om jeg kører hovedtelefonsignalet eller line-out signalet fra min
Sansa Fuze gennem min forstærker, der er tydeligt mere punch i lyden fra line-out'en. Om det samme gælder for en Ipod har jeg dog ingen anelse
om. |
|
|
Det er i det store hele også min oplevelse med iDevices __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Stengaard Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 05 December 2010 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 December 2010 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
| Tak for tip, strand. Det er da en væsentlig observation. Vil se efter den dims. |
|
|
Sådan kronologisk startede jeg med at bruge et jack-jack kabel mellem hovedtelefonudgangen på min Sansa Fuze over til min Aune (som er en stationær hovedtelefonforstærker). Forskellen på at have lyttebøfferne direkte i Fuze eller køre gennem Aune via jack-jack gjorde ikke en forskel jeg kunne høre. Jeg købte sådan en line out dims på ebay og sammenlignede Fuze -> jack-jack -> Aune -> lyttebøffer med Fuze -> line out dims -> jack-jack -> Aune -> lyttebøffer og det faldt ret tydeligt ud til line out dimsens fordel, der var mere saft og kraft i tingene. Jeg købte så en Meier Headsix (batteridrevet, transportabel forstærker) og kører nu Fuze -> line out dims -> jack-jack -> Headsix -> lyttebøffer, der er stadig forskel på at køre uden line out dimsen eller med lyttebøfferne direkte i Fuze'n, men ikke helt så tydelig som da jeg brugte Aune forstærkeren. Al ovenstående blev udført med musik rippet i flac. For nylig legede jeg med ABX modulet i foobar2000 og fandt ud af at jeg ikke kunne blindteste en forskel på 320 kbit mp3 og flac. Jeg har derfor af pladshensyn skiftet til at køre 320 kbit mp3 på mit bærbare setup (fuze + headsix) mens jeg stadig bruger flac når jeg sidder ved computeren eller bruger min Sonos i stuen.
|
| Til top |
|
| |
Gonz Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 547
|
| Sendt: 05 December 2010 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 December 2010 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mjooe, men er priserne ikke sådan lige en anelse bop-bop eller er det bare den sædvanlige med at det skal gøre ondt før det lyder godt?? Det er for øvrigt ret underholdende med beskrivelsen "Kablet er vævet af massive sølv tråde og håndsamlet. Sølvet sikrer en
super hurtigt signaltransmission og en ultra lav modstand i modsætning
til kobberledninger." på http://www.headaudio.dk/pages/product.asp?itemGuid=358418&am p;itemGroupGuid=7768 når forskellen i modstand på kobber og sølv er uhyggelig lille. Modstanden i sådan 15 cm. sølvkabel er den samme som det ville være et 14,2 cm. kobberkabel, så det må være vigtigt at måle længden af sølvkablet meget nøjagtigt, en smule for gavmild med længden og lyden ryger helt i skoven..
|
| Til top |
|
| |
Gonz Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 547
|
| Sendt: 12 December 2010 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strandvaskeren skrev:
Mjooe, men er priserne ikke sådan lige en anelse bop-bop eller er det bare den sædvanlige med at det skal gøre ondt før det lyder godt??
Det er for øvrigt ret underholdende med beskrivelsen "Kablet er vævet af massive sølv tråde og håndsamlet. Sølvet sikrer en super hurtigt signaltransmission og en ultra lav modstand i modsætning til kobberledninger." på http://www.headaudio.dk/pages/product.asp?itemGuid=358418&am p;am p;itemGroupGuid=7768 når forskellen i modstand på kobber og sølv er uhyggelig lille. Modstanden i sådan 15 cm. sølvkabel er den samme som det ville være et 14,2 cm. kobberkabel, så det må være vigtigt at måle længden af sølvkablet meget nøjagtigt, en smule for gavmild med længden og lyden ryger helt i skoven.. 
|
|
|
Du har ret priserne er uforskammet høje ! Jeg ville derfor nøjes med denne !
http://www.headaudio.dk/pages/product.asp?itemGuid=509780&am p;itemGroupGuid=7768
Må med beklagelse indrømme, at jeg selv har investeret i ovennævnte og jeg kan selv med god vilje ikke høre den store forskel på, om jeg bruger hovedtlf udgangen eller lineout via multistikket ! Jeg bruger kun det analoge signal i bilen !
|
| Til top |
|
| |
vibe Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 747
|
| Sendt: 16 December 2010 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej, her er lidt forskelligt, til en pris der er overkommelig.
http://www.mp3amplifier.com/
jeg har selv en fiio e1, som jeg bestilte fra samme hjemmeside, og jeg fik den ind ad døren efter ganske få dage.
mvh __________________ setup:
cd-afspiller: rotel rcd-06
forstærker: rega brio3
højttaler: audio note az-one
diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
|
| Til top |
|
| |