| Sendt: 14 Februar 2011 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
mine grado sr80 døde i morges, så jeg pakkede min beta22 i rygsækken og kørte ud for at finde en erstatning.
jeg var først i Dans HiFi på amagerbrograde, som sælger akg. de var meget meget venlige og lod mig prøve et par k701 sammen med min forstærker. jeg havde taget den med fordi den er bygget med et gain på kun 2, og jeg ville være sikker på at kunne opnå et tilpas volumen med andet end grados hovedtelefoner.
k701 er et fint match til en beta22 med gain 2, jeg havde i hvert fald ikke brug for at skrue højere op end til 11-12, jeg synes ellers at have læst at de skulle være svære at drive. efter en halv times lytning forlod jeg butikken men uden hovedtelefonerne, for jeg syntes de var lidt kedelige. jeg bilder mig ellers ind at jeg godt kan lide neutral og analytisk lyd, men k701'erne er altså ikke min kop te.
så kørte jeg ud til audio consult på frederiksberg, og her var ekspedienten også meget venlig. jeg prøvede kun grado'er og kun sr225 og sr325is (og rs1i, men de er for dyre). jeg må indrømme jeg havde svært ved at høre forskel på 325is'eren og 225'eren, det var mest de forskellige puder som betød noget, så nu er jeg den glade ejer af et par sr225 :-)
nå det var mest for at blære mig med mine nye hovedtelefoner og så for at fortælle dem det måtte interessere at et gain på 2 (for mit vedkommende) er nok til akg's k701.
|