Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 00:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Senn HD 595 skarp lyd (AGK K701 altern.) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Michael K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 19 Februar 2011 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke om det er generelt med HD 595, men synes de har en alt for høj diskant. Så når man skruer lidt op, får man ondt i ørene fordi der er den skarpe høje lyd. Jeg har set et sæt AGK K701 som sælges for 1200 kr. Kan jeg forvente at der ikke er den høje lyd med dem, og er de ellers gode? Er det muligt det er mit lydkort der laver den skarpe lyd (kører direkte fra computeren)?

Til top Vis Michael K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Michael K

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 Februar 2011 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Hmm senn 595 er lyse af sennheiser at være, men k701 er noget lysere, så hvis du ikke vil have så meget diskant så er k701 nok ikke den rigtige vej at gå, k701 er generelt ret naturlige, omend lidt kedelige IMO. Du bør heller ikke købe k701 hvis du ikke har en god forstærker, og et onboard lydkort er nok tæt på den dårligste kilde/ amp du kan få.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Michael K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2011 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Hvad er så nogle nice headphones? Vil gerne gi 1-2 k hvis det er en rigtig nice, men kan det godt være lydkortet der er skyld i den skarpe lyd?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2011 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Nja lydkortet kan have noget at gøre med det, men det er nok usandsyneligt.

Hvis du vil give op til 2k, så vil jeg næsten sige at du skal overveje en nu amp/dac kombo og et par superlux måske.

Prøv at søg på aune herinde og superlux.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 19 Februar 2011 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

AKG er ikke så slanke med lidt lys tendens som Sennheiser er. Så du vil kunne opleve en mere neutral karakter på AKG. Men lyd fra pc og især de stærkt komprimerede filer, kan godt sammen med den indbyggede og sikkert knap så gode htf forst, blive noget rå i klangen.  

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 19 Februar 2011 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Hvad søger du i lyd ??
lukket/åben ??
Hvad har du til at trække dem ??

Jeg har nu aldrig hørt at 595 skulle være skingre, hvordan står dine lydeffekter ??
bruger du EQ ?? hvis ja kan du rette op på lyden med det ??
Selv er jeg yderst nysgerrig med at høre TMA1 fra aiaiai og så er de dansk designet

Hvis jeg skulle anbefale en DAC/amp ville det være en NFB11 fra GDaudio, jeg har haft en i et par uger og den er afsindigt god..
Den nye version (uden USB) koster vist nok 260 $ + porto
En Aune er bestemt heller ikke at kimse af men den får nogle alvorlige klø af min NFB..

En anden amp/dac er philips ah1000, den kan af og til findes brugt på ebay til under en tusse, endda nogle gange med HP1500 som er en hovedtelefon som er et niveau eller 2 over 595. det eneste jeg ikke er så vild med ved det sæt er byggekvaliteten på hovedtelefonerne, jeg gav omkring 1200 for mit sæt og det er så absolut et kup..
Desværre mener de fleste nørder ikke at Philips kan lave gode produkter og det er de færreste kritikere der faktisk har hørt dem, men de har jo læst at de er noget skidt og ham der skrev det havde mange indlæg.....bla bla bla

hvis du vil have budget så det gør noget er en ng98 og et par superlux 681 et sæt til omkring en tusse, som virkelig giver dig noget for dine surt tjente penge..

Der findes ikke noget bedre end at finde gode og billige bøffer og amps...... Det er meget sjovere end at bløde 30 kilo i et hug og de billige løsninger leverer nemt 90-95 af de meget dyre sæt..og det til en 10. del af prisen..

Superlux 681 koster omkring 200 kroner og er på mange områder dine 595 overlegne, sæføllig har de deres fejl og mangler, men til prisen er de noget nær det bedste du kan få og du vil have svært ved at finde en 1000 kroners bøf der er bedre, anderledes ja men ikke nødvendigvis bedre..

Jeg vil da også gerne slå lidt på tromme for Fisheraudio fa003, de ligger i 1000-1500 klassen og er faktisk rigtig gode og er nogle jeg bruger oftere og oftere..

Michael K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2011 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Jeg tænker lidt DacMagic måske. Er den god? Hvis det skal være den, findes der så en box der kan splitte signalet ud i mini jack/jack eller rca, så jeg undgå at købe en forstærker, da jeg kun bruger headphones, og nogen gamle pc højttalere som det eneste.

Michael K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2011 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Claus, jeg søger åbne headphones. Er ikke meget for de lukkede. Løsningen med et DAC/Headphone amp lyder som en god løsning, jeg skal bare kunne sætte mine pc højttalere til også.

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2011 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

ja jeg ved godt det er lidt overkill, men nu var jeg så godt igang  

hvis du også bruger aktive højtalere er NFB et fint valg da den har variabelt RCAoutput..

Dac magic lyder for mig lidt "Platikagtig" men det er sikkert bare mig der er underlig, kan ikke lige huske om den har headout..

Du kan få et kabel som laver jack om til RCA, nemt og billigt

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2011 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Jeg kan foreslå dig 2 nuttede små tingelinger. Det er Firestone Fubar 3 hovedtlf med DAC og så en I- CUBE transportabel forstærker . Koster tilsammen ca 5000kr. De er ikke større end to store tændstik æsker til sammen.

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2011 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Jeg ved godt den er i den lukkede afdeling, men den er altså åben..

LINK

god høretelefon, nem at trække og bygget bedre end forgængeren

tubesrules
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2008
Sendt: 19 Februar 2011 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Prøv lige at sætte de Senn 595 til en anden kilde fx cd med headphone out eller lign inden du afskriver dem da bærekomforten ikke er så ringe endda og bassen synes jeg er bedre i dem end superlux - men sådan er det jo med smag og behag.

ps er der nogen der ved hvordan man skifter puder på dem ?
Til top Vis tubesrules's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubesrules

Michael K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2011 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har prøvet at sætte dem til mit tv, der er også den skarpe diskant, dog mindre end med mit lydkort.

Claus, den du linker til ser da meget nice ud, men har ikke så meget forstand på det. Hvordan er dens lyd? 32 ohm er ikke meget, så burde den kunne spille ret højt?

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2011 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

den minder en del om 595, men er lidt mere dæmpet i diskanten og har en anelse mere bas, det er lidt svært at beskrive, da det er ud fra hukommelsen..

Hvordan lyder 595 ?? prøv bare at beskrive dem i tankerne...

Men jeg mener at de er lidt bedre end 595 på alle punkter, jeg synes også de har et større potentiale med hensyn til at "vokse" med forskellige kilder og forstærkere, hvor 595 er lidt stillestående..

Nu skal det ikke opfattes som om jeg har noget som helst imod 595 for det er en fin hovedtelefon, den er bare ikke på det niveau hvor jeg befinder mig, det er den anden sådan set heller ikke
Philipsen er lidt tættere på og er sjovere at lege med, netop fordi den kan presses til at yde lidt mere..

Jeg vil påstå at 99% af mennesker ville være fuldt tilfreds med begge modeller, men mange af os herinde er jo hardcore nørdersom bruger hvad der svarer til Kenyas bruttonationalprodukt på vores høretelefoner, på en årlig basis..

Noget du også skal have i baghovedet når du læser mine/vores indlæg..

Michael K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2011 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg prøvet med mit onboard lydkort... der er mere mudret lyd, men den skarpe lyd er mere tilbagetrukken. Suk, skal jeg ofre 1500 kr på de nye headphones der, og satse på at de er mere varme i lyden... Jeg holder i hvert fald ikke det her ud, med den skarpe diskant.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2011 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Du bør opgradere til kilde, det burde være første step

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2011 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Michael K skrev:
Nu har jeg prøvet med mit onboard lydkort... der er mere mudret lyd, men den skarpe lyd er mere tilbagetrukken. Suk, skal jeg ofre 1500 kr på de nye headphones der, og satse på at de er mere varme i lyden... Jeg holder i hvert fald ikke det her ud, med den skarpe diskant.
Uanset hvor god en hovedtelefon den er, kommer man ikke uden om en rigtig god htlf forstærker til den. Som det er nu, kan du ikke få nogen som helst ht tlf til at yde sit optimale. Er det slet ikke muligt at få et lydkort af superkvalitet? For det er da den vej du skal gå.

Michael K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2011 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Hjælper det noget med en headphone amp hvis signalet i forvejen er skod? Nu mener jeg hvis det er lydkortet der er årsag til det skarpe?

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2011 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Jeg synes ofte at folk er lidt hårde ved de forskellige lydkort i PCer, den jeg har på min HP DV7 er slet ikke så ringe endda, den halter naturligvis bagefter når vi går over til en DAC/amp. løsning, men så ringe er det altså ikke, der hvor PClydkort halter mest er forstærkningen og en forstærker med for lidt kræfter kan ofte udvise tendenser til at blive enten skingre eller mudder bas..

Er du ferm med en loddekolbe kan du få absolut fremragende lyd for omkring en plov..

Jeg har hørt MANGE forstærkere gennem årene og der er mindre forskel på dem end prisen antyder, ikke at de store lækre ting fra Eks. Rudistor ikke er en 500 kroners C-moy overlegen, men når man så kigger på at Rudistoren koster 50 gange mere, er det ikke meget man får for de sidste ekstra penge, jeg har endnu tilgode at høre en +500 kroners forstærker der lyder dårligt..

Så god lyd behøver bestemt ikke at koste en bondegård.

Det er også lidt med din kilde i baghovedet at jeg netop anbefaler de Philips bøffer, for de er meget nøjsomme i drift og kan levere rigtig god lyd fra mindre gode forstærkere og samtidig levere varen når du vælger at opgradere de andre led i din lydkæde..

Husk at det har ikke noget med at spille højt at gøre at vi vælger at bløde alle vores sparepenge på forstærkere, det er for at det skal lyde GODT, spiller du højt ødelægger du bare dine ører, men det bekymre tilsyneladende ikke de unge mennesker i dag..

Samtidigt vil dårlig kvalitet også skade dine ører mere, da spredningen på frekvensområdet ikke er så stor, MP3er er gift for dine ører, i det mindste i de lavere bitrates, hvor alt lyden er koncentreret omkring vores stemmers leje, dette gør at vi slider uforholdsvis meget på de småbitte hår der bruges til netop det frekvens område, skræmmende..

Og er dine hår i mellemøret knækket er du døv for de toner som mangler hår og det kommer ALDRIG tilbage, jeg snakker ikke om de hår som gamle mænd har strittende ud af ørerene, men de hår der sidder i vores indre væskefyldte ører...

Jeg ved godt det er god latin at starte ud med en god kilde, men det er efter min mening vigtigere med et par gode høretelefoner og det er i dem man bør tage sit udgangspunkt ikke den anden vej rundt, det nytter jo ikke noget at bruge 50 kilo på kilde og forstærker hvis man spænder et par Ibuds for dem, lige så lidt som et lydkort ikke vil kunne få et par HD800 til at spille optimalt, men jeg vil æde min gamle hat på at den sidste løsning lyder bedre, tingene skal passe sammen..

Høretelefonerne er trods alt dem der laver strømmen om til lyd og er derfor det vigtigste, når man så er en trænet lytter vil man med tiden lære at værdsætte de små nuancer som de sidste 30.000 giver dig, for det er småting..MEN yderst vigtige småting..

Springet fra et PClydkort til en 500 kroners forstærker er væsentligt større end springet mellem den og en 10.000 forstærker, jo mere tingene koster des mindre får man pr. krone..

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 20 Februar 2011 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Et helt andet problem med de fleste lydkort er at de laver da konverteringen inde i pc'en som nok er et af de elektrisk mest støjfyldte miljøer man
kan lave da konvertering i

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum