| Sendt: 13 Marts 2011 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har været ude for et lidt mærkeligt problem. Har købt forlængeredning til mine hovedtelefoner. Med 6,3 mm stik. Nogle Sennheiser 595.
Forlængerledningens stik går fint i min hovedtelefonforstærker. Da jeg så skal forbinde mine hovedtelefons stik med forlængerledningen. Så passer stikket ikke. Ved "almindeligt" tryg kan jeg kun få stikket halvt ind. Tager dem på, og lyden er kun i den ene side. Så presser jeg (temmelig hårdt) stikket helt i bund. Så er musikken i mono. Og total uden bas eller dybde. Nærmest som at høre en mono transisterradio 100 m væk.
Forlængerledningen kan fint forbindes med sig selv. Men mine hovedtelefoner går også fint direkte i min forstærker uden problemer. Men mine hovedtelefoner var også et omskifter stik til 3,5 mm stik. Der passer mine hovedtelefoner fint til også.
Ved en fejl har jeg tidligere købt 3,5 mm forlængerledning. Så måtte jeg købe et stik til dem (6,3 mm stik - 3,5 mm hul) Dette stik kan heller ikke tilsluttes min forlængerledning. Kan også kun presses halvt ind.
Så det må efter min mening være forlængerledningens hul som ikke passer præcist til 6,3 mm stik - eller hvad? __________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|