Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 07:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: IEM til Ipod (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Faffe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2010
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 14 Marts 2011 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Jeg går lidt og tænker på at skaffe mig en ipod her engang i april. Men da jeg ved at de medfølgende hørebøffer er noget
under den standard jeg søger, har jeg været ude og kigge efter noget andet.

Jeg har bl.a kigget på:
Shure SE215 - Jeg er brændt varm på det med aftagelige kabler. Desuden har jeg også læst at de skulle være lidt af et
røverkøb.

Beyerdynamic dtx 101 - Jeg har læst mig til at de skulle være temmelig gode.

Jeg har haft lidt problemer med at finde nogle der forhandler Shure SE215. Jeg har kun kunnet finde amazone.co.uk.
Alle former for info er velkommen!

Faffe
Til top Vis Faffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Faffe

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 14 Marts 2011 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

www.headaudio.dk sælger hele Shure's program. Jeg kan godt nok se at lige præcis SE215 ikke er på deres hjemmeside men de kan garanteret også skaffe den. En anden model du kunne overveje er Etymotics MC5 eller HiFiMan RE-262 eller den nye RE-272 som kan prøvelyttes til meetet i Esbjerg 26/3

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

Faffe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2011 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har kigget lidt Etymotics MC5 og HiFiMan RE-262. MC5 synes jeg ikke rigtig så meget om. Det med at den stikker så langt
ud fra øret er ikke lige mig. Derimod læste jeg en anmeldelse af RE-262 hvor de roser lydkvaliteten meget, men
byggekvaliteten er halter lidt efter.

Er der nogle som har nogle erfaringer med Shure SE215?

Jeg leder efter en IEM som både lyder godt, er solidt bygget og har en pris på 600-800 kr.

Nu ved jeg ikke om jeg sætter for høje krav, men jeg håber da lidt der er en der kan komme med et bud på hvad det er! :)

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 Marts 2011 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Hvad lyd vil du have?

Alle IEMs lyder forskelligt, nogen endda utroligt meget. Eks. Ety er kendt for at lave meget neutrale høretelefoner. Så hvad du skal vælge afhænger af den musik du hører og hvordan du gerne vil have den til at fremstå. Det er svært at vide for dig hvi du ikke har noget erfaringsgrundlag, derfor er et meet en god ting, fordi at du der kan prøve fullsize høretelefoner som gør det lettere fore dig at vide hvad lyd du skal gå efter.

Bare for at komme med et bud så søg på phonak herinde, en søgning eller 3 betaler sig
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Faffe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2011 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Lækker tråd! Vender tilbage når jeg engang er kommet igennem det hele

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 15 Marts 2011 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

MC5 (i mit tilfælde headset udgaven MC3 men de er ens i konstruktionen) stikker ikke langt ud af øret men derimod stikker den langt ind i øret hvilket ikke alle bryder sig om, faktisk stikker den så lidt ud af øret at jeg ikke har noget problem med at ligge på siden med den i.

RE-262 og RE-272 har en ok byggekvalitet men nok ikke helt på højde med Etymotics og Shure, det er mere lydkvaliteten pengene går til.

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

Ravonator
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 22 Marts 2011 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Vil ikke spolere alt for meget, men hvis det er vigtigt at få god lyd, hvorfor så vælge en iPod? iPod'en er genialt på mange,
mange (stort set de fleste) måder, men Apple har bare ikke brugt (eller prioriteret) tilsvarende meget
tid/ressourcer/materialer på at matche lydkvaliteten. Igen, lydkvaliteten er langt fra skidt, og for mere end de fleste
udemærket, men hvis man ultimativ går efter den gode lydkvalitet, bør man kigge efter en anden afspiller. Når nu det er
sagt, hvis budgettet for et par hørebøffer en 500-800, kan iPod'en være et godt match.

Jeg har købt et par Sennheiser CX 300-II (300-400 kr) til min kærestes iPhone4, og synes at de giver meget for pengene, og
synes de matcher den fint (i forhold til hendes krav/behov). Jeg bruger selv et par Shure SE530, som så (efter mine ører)
lyder markant bedre, i kombination med en Cowon J3. Alt kan opgraderes, også mit sæt (sagtens: tilføje en headphone amp,
få custom ear tips, eller gå videre amok med custom IEM's), men i sidste enden skalman gør op med sig selv hvad det er
vigtigt: lyd, betjening, apps, i-net adgang, hukommelse, batteri, osv.

Til top Vis Ravonator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ravonator

Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Marts 2011 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Faffe skrev:
Jeg går lidt og tænker på at skaffe mig en ipod her engang i april. Men da jeg ved at de medfølgende hørebøffer er noget
under den standard jeg søger, har jeg været ude og kigge efter noget andet.

Jeg har bl.a kigget på:
Shure SE215 - Jeg er brændt varm på det med aftagelige kabler. Desuden har jeg også læst at de skulle være lidt af et
røverkøb.

Beyerdynamic dtx 101 - Jeg har læst mig til at de skulle være temmelig gode.

Jeg har haft lidt problemer med at finde nogle der forhandler Shure SE215. Jeg har kun kunnet finde amazone.co.uk.
Alle former for info er velkommen!

Faffe
,

Hejsa jeg har selv været i samme situation som dig og købte et sæt Shure 210 til min Ipod/Iphone men ak lyden var tynd og analytisk ! Købte Apples egne In Ear headphones, så kom der bund og fylde i lyden  ! Måske ikke super neutralt, men meget mere musikalsk i længden  

Til top Vis Gonz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonz

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes