Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 19:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Paring af udstyr. Optimale forhold. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Sendt: 28 Marts 2011 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Hvor meget farver ens forstærker den lyd som hovedetelfons forstærkeren sender videre ud i lyttebøfferne?

Min erfaring siger mig at når vi snakker forskellige komboer af forstærkere, cd afspillere, grammofoner og højtalere, kan blandes for at opnå ens egen lyd.

Det må vel også gøre sig gældene inden for Head-fi.

Så en opfattelse af en amp og høretelefon kan lyde anderledes på en anden type anlæg.

Sagen er den at jeg ikke kan blive klog på om jeg skal smide penge efter en AKG k701. Jeg har ikke mulighed for at prøve et par hvor jeg bor. Og vil ikke gå ind i en butik og skamlåne et af deres, for derefter at købe det i tyskland....

Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 Marts 2011 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Jeg vil mene at det er med head-fi som med alm hifi, "højtaleren" betyder mest, så kilden, så forstærkeren, strømmen (min subjektive mening her) også kablern.

Hvorfor er du landet på k701? Dem ville jeg aldrig anbefale at købe før man har hørt dem, da de er meget specielle og kræver en ret god forstærker med synergi med lige præcis dem.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidligere schmidt2

Sendt: 28 Marts 2011 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Jeg er kommet frem til AKG udfra at jeg har lyttet den hos en kammerat. Og komforten passer mig fint.

Hvorimod Sennheiser 650 ikke falder i min smag komfort og udseendes mæssigt.

Men den kilde man forstærker fra har vel også sit at sige ift. om AKG'en lyder godt til min HA-1

ginger
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 28 Marts 2011 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

som med stærkt effektive højtalere,sladrer de fleste hovedtelefoner godt og grundigt om både kildemateriale og forstærkeren..derfor vil en vellydende forstærker komme til sin ret over gode lyttebøffer,hvis og såfremt ellers kildematerialet (plade og riaa/konverter) ellers er i orden!

min forforstærker med 845 rør over interstage trafoer lyder fx uendeligt meget bedre end lydkortets hovedtelefonudgang
Til top Vis ginger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ginger

Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidligere schmidt2

Sendt: 28 Marts 2011 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

ginger skrev:
som med stærkt effektive højtalere,sladrer de fleste hovedtelefoner godt og grundigt om både kildemateriale og forstærkeren..derfor vil en vellydende forstærker komme til sin ret over gode lyttebøffer,hvis og såfremt ellers kildematerialet (plade og riaa/konverter) ellers er i orden!

min forforstærker med 845 rør over interstage trafoer lyder fx uendeligt meget bedre end lydkortets hovedtelefonudgang

Ligenøjagtig det jeg tænkte på.

Men jeg tænker yderligere har kilde forstærkeren ikke en forbedrende/forværrende virkning på hovedetelefons forstærkerens evne til at få eksempelvis K701 til at lyde godt.

ginger
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 28 Marts 2011 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

den fatter jeg bjælde af..

den drivende forstærkers forvrængningsspektrum og greb om elementet,har isoleret set intet med afsenderkilden at gøre

alt jeg konstaterer er at mine hovedtelefoner profiterer voldsomt af at blive drevet af en velvoksen vellydende forstærker,fremfor af de opamps der sidder i lydkilden/kortet,som jo leverer inputtet
Til top Vis ginger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ginger

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 Marts 2011 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Lencofyn skrev:
Jeg er kommet frem til AKG udfra at jeg har lyttet den hos en kammerat. Og komforten passer mig fint.

Hvorimod Sennheiser 650 ikke falder i min smag komfort og udseendes mæssigt.

Men den kilde man forstærker fra har vel også sit at sige ift. om AKG'en lyder godt til min HA-1

Lyt til dem først, nogen elsker dem, andre hader dem, jeg hader dem

Prøv et par beyerdynamic dt880, de er meget lig k701 men knap så "kunstige" i mine ører, og stadig i min verden noget af det bedste til prisen hvis man vil have en allround høretelefon
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2009
Lokalitet: København
Sendt: 28 Marts 2011 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Lencofyn skrev:
ginger skrev:

Ligenøjagtig det jeg tænkte på.

Men jeg tænker yderligere har kilde forstærkeren ikke en forbedrende/forværrende virkning på hovedetelefons forstærkerens evne til at få eksempelvis K701 til at lyde godt.

Alle enheder i signalets vej fra kilden til hovedtelefonen har jo en virkning på lyden. Og ja, det kan være svært at få det hele til at spille optimalt sammen. Men det er jo også det, der er sjovt, når man pludselig opdager en god synergi i et setup :-)

Hvordan er dit setup, og synes du om lyden? Det er helt sikkert værd at tænke over før du vælger hovedtelefon...

Til top Vis Librarian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Librarian

Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidligere schmidt2

Sendt: 29 Marts 2011 kl. 06:41 | IP-adresse registreret  

ginger skrev:
den fatter jeg bjælde af..

den drivende forstærkers forvrængningsspektrum og greb om elementet,har isoleret set intet med afsenderkilden at gøre

alt jeg konstaterer er at mine hovedtelefoner profiterer voldsomt af at blive drevet af en velvoksen vellydende forstærker,fremfor af de opamps der sidder i lydkilden/kortet,som jo leverer inputtet

He he... kan godt se det var lidt kringlet skrevet.... Techtrino fangede den.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes