Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 03:24   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Køb af in-ear i Bangkok (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Stefan_SN
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 35
Sendt: 30 Marts 2011 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Jeg befinder mig i Bangkok, de næste par dage og vil gerne benytte muligheden for at finde et sted, hvor jeg kan købe et sæt gode in-Ears.
Har nogen af jer kendskab til en forretning eller butik i Bangkok, som sælger sådan grej? Tænker der må være noget af finde i en af de store
megacenter.. Og ved I om der overhovedet er penge at spare?

Til top Vis Stefan_SN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stefan_SN
 
beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Bruger siden: 10 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 416
Sendt: 30 Marts 2011 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Altså du kan kun købe dem hos en Bang & Olufsen forhandler. Hvis du finder dem andre steder er det kopier, hvilket resulterer i:

1 - dårlig kvalitet, materialemæssigt
2- dårlig lydkvalitet
3 - ingen garanti

Emballagen og produktet ligner meget, men er lettere og du kan tydeligt mærke og høre forskellen.
Til top Vis beobrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beobrian
 
jacobjron
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 432
Sendt: 30 Marts 2011 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

beobrian skrev:
Altså du kan kun købe dem hos en Bang & Olufsen forhandler. Hvis du finder dem andre steder er det kopier,
hvilket resulterer i:

1 - dårlig kvalitet, materialemæssigt
2- dårlig lydkvalitet
3 - ingen garanti

Emballagen og produktet ligner meget, men er lettere og du kan tydeligt mærke og høre forskellen.

Hvordan kan du få in-ears = B&O?
Til top Vis jacobjron's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacobjron
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 30 Marts 2011 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

beobrian skrev:
Altså du kan kun købe dem hos en Bang & Olufsen forhandler. Hvis du finder dem andre steder er det kopier, hvilket resulterer i:

1 - dårlig kvalitet, materialemæssigt
2- dårlig lydkvalitet
3 - ingen garanti

Emballagen og produktet ligner meget, men er lettere og du kan tydeligt mærke og høre forskellen.


Jeg kan heller ikke se hvorfor du tror han snakker b&o, når de slet ikke laver iems.

Men i bangkok vil du nok kunne finde ath relativt billigt, hvor billigt ved jeg ikke. Desværre er ath ikke så kendte for deres iems, her hersker amerikanerne og tyskerne.

Hvad er dit budget, og hvad musik hører du, samt hvad lyd kan du lide?
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
endukender
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Heltny/skruerselv?

Bruger siden: 18 December 2010
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 125
Sendt: 30 Marts 2011 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Måske fordi B&O's earphones er de fedeste penge kan købe. Fremragende in-ear lyd, og en kvalitet hvor resten af branchen blot kan se på fra sidelinjen.
Til top Vis endukender's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af endukender
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 30 Marts 2011 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Det er ikke in-ears det er ear-buds.

Og nej de er ikke fremragende, de er okay, har et par som jeg bruger til løb. Hvilke andre ear-buds har du prøvet når du siger at a8 er de "fedeste", jeg vil mene at de er liga med eks yuin pk3 og senn mx500, men de har et rigtigt godt fit som kun de dyre ath kan matche i earbuds
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
jacobjron
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 432
Sendt: 30 Marts 2011 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

endukender skrev:
Måske fordi B&O's earphones er de fedeste penge kan købe. Fremragende in-ear lyd, og en kvalitet hvor resten
af branchen blot kan se på fra sidelinjen.

Troll

techtrino skrev:
Det er ikke in-ears det er ear-buds.Og nej de er ikke fremragende, de er okay, har et par som jeg bruger til løb.
Hvilke andre ear-buds har du prøvet når du siger at a8 er de "fedeste", jeg vil mene at de er liga med eks yuin pk3 og senn mx500,
men de har et rigtigt godt fit som kun de dyre ath kan matche i earbuds



Ath = Audio-Technica?
Til top Vis jacobjron's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacobjron
 
bukkehave
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Marts 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 30 Marts 2011 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Der skulle ligge et stort elektronik-indkøbscenter et sted (Kan selvfølgelig ikke huske hvad det hedder - green et eller andet -
tror jeg). Der har de mere eller mindre alt. Da jeg selv var der for omkring 2 år siden endte jeg med at købe et nikonoptik og
en ipod til fremragende priser.
Til top Vis bukkehave's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bukkehave
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 30 Marts 2011 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

ath = audio technica
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
jacobjron
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 432
Sendt: 30 Marts 2011 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
ath = audio technica


Cool.
Nej man hører ikke meget om Audio-Technica på iem markedet, dog står deres CK10 og CK100 modeller i toppen af mange lister :)
Til top Vis jacobjron's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacobjron
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 30 Marts 2011 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Nja man hører da om dem, men det er ikke der de har fokus. ATH har i mit hoved altid været w5000 og esw9 som jeg har haft. IEMs har jeg altid været etymotic fan  Derfor er jeg ikke den store IEM ekspert da jeg hurtigt fandt min kærlighed
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
jacobjron
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 432
Sendt: 30 Marts 2011 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Nja man hører da om dem, men det er ikke der de har fokus. ATH har i mit hoved altid været w5000 og esw9 som
jeg har haft. IEMs har jeg altid været etymotic fan  Derfor er jeg ikke den store IEM ekspert da jeg hurtigt fandt min kærlighed


Præcis, de 2 nævnte topmodeller er heller ikke rigtigt tilgængelige uden for asien længere.
Hvis man har fundet LYDEN man ønsker, så er der vel heller ikke så megen grund til at eksperimentere
Til top Vis jacobjron's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacobjron
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 30 Marts 2011 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

De er da bestemt tilgængelige, de fåes ikke i DK, men det er der ikke meget der gør desværre.

Njo jeg eksperimenterer en del, jeg har efterhånden en god samling også, men lige på IEM området der har jeg aldrig været så kreativ
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
James Rabundus
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 338
Sendt: 31 Marts 2011 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Stefan_SN skrev:
Jeg befinder mig i Bangkok, de næste par dage og vil gerne benytte muligheden for at finde et sted, hvor jeg kan købe et sæt gode in-Ears.
Har nogen af jer kendskab til en forretning eller butik i Bangkok, som sælger sådan grej? Tænker der må være noget af finde i en af de store
megacenter.. Og ved I om der overhovedet er penge at spare?

Prøv Pantip eller it-tower

Til top Vis James Rabundus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af James Rabundus
 
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2380
Sendt: 31 Marts 2011 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Her kan der vist findes lidt af hvert...

http://www.discoverythailand.com/Bangkok_Pantip_Plaza.asp



__________________
Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania
 
Stefan_SN
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 35
Sendt: 01 April 2011 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres råd og især Pantip viste sig, at være et udemærket sted at gå hen.
Har endnu ikke købt noget, men fik prøvet lidt forskelligt og håber på at finde et sæt som passer min smag. Havde satset på
Shure SE535, men syntes bassen var for dominerende, så jagten forsætter.
Forslag til en god neutral in-ear er velkommen - gerne en model hvor kablet kan køres bag om øret.
Til top Vis Stefan_SN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stefan_SN
 
jacobjron
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 432
Sendt: 05 April 2011 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Har lige modtaget mine Audio-Technica CK-10 i dag, og er so far ikke skuffet (Hvilket jeg jo SKAL sige, når det drejer sig om beløb af
den størrelse, og det er mig selv der har brugt det)
Anyways, så er de måske endnu mere relevante for dig, hvis du søger en neutral IEM der er designet til at være over-ear. Bassen er
naturlig IMO og fylder generelt ikke alt for meget i lydbilledet, lynhurtige (første gang jeg har hørt noget der kan følge med Chris Adler's
trommer) og har gravet detaljer frem fra musikken som jeg ikke har hørt før, selv på numre jeg kender rigtig rigtig godt, som f.eks.
Dire Straits' Sultans of Swing. Samtidig er de meget mere livlige end mine AKG K601, som til tider kan være en smule kedelige og
mangle attack.
Til top Vis jacobjron's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacobjron
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes