Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 15:17   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: JH13 Pro + JHA Headamp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Martin Kristian
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 49
Sendt: 03 April 2011 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Jeg ejer et sæt formstøbte Etymotic ER-4P med forstærkeren iBasso D12. Dette er mit første sæt ægte head-fi. Jeg har dog hurtigt fået smag for mere, og nu jeg har fået nyt arbejde er økonomien snart til en større opgradering.

Jeg har et stykke tid set på toppen af IEM-markedet og er kommet frem til, at det ypperste er JHA, Weststone og Ultimate Ears. Jeg hælder klart til JHA. At Jerry oprindeligt stod bag Ultimate Ears og faktisk er faderen til den formstøbte høretelefon siger heller ikke så lidt. Modellen, jeg føler mig allermest tiltrukket af er JH13, som ifølge alt, hvad jeg har læst, er DEN mest neutrale IEM og topper JH16, som er en smule overbasset.

Til så højkvalitets IEM's er jeg naturligvis nødt til at anskaffe en ny forstærker, og her har JHA jo også en løsning. JH3A-forstærkeren beskrives de fleste steder som indeholdende mere eller mindre revolutionerede teknologi, og da de hos JH direkte parrer forstærkeren med høretelefonerne er jeg begyndt at tro, at der ikke findes meget bedre alternativer end kombinationen af de to. Problemet er bare, at kombinationen først kan købes igen til vinter.

Jeg ved, at mange bruger JH13 med en Protector, men tror I, at JH3A kommer til at toppe den, eller for den sags skyld enhver anden forstærker, når den parres med JH13, også når stationære hovedtelefonforstærkere tælles med? Naturligvis kan man finde så dyre forstærkere, at de ikke længere kan slås, men hvis mit budget for en forstærker nu er 5.000 kroner?

Hvis jeg ender med at skulle vente til vinter for at få den perfekte kombination med JH3A og JH13, er det så ikke sandsynligt, for, at der til den tid er kommet en endnu bedre IEM? Er der nogle rygter, jeg bør vide noget om?

Jeg regner med at købe et TWag til høretelefonerne også, når jeg alligevel går all-in. Bare for at være sikker; det er ikke spildte penge med sådan et kabel, vel? Jeg ser nemlig delte meninger på området. Ejer nogen kombinationen af TWag og JH13?

På forhånd mange tak for hjælpen.


Til top Vis Martin Kristian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin Kristian
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 03 April 2011 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Hej Martin

Nc8000 er desværre ikke her på siden længere, og han er den eneste her i landet med jh13 og protector. Men du finder ham på vores nye dedikerede head-fi forum, hoved-fi.dk

Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
Martin Kristian
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 49
Sendt: 03 April 2011 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Det fandt jeg ud af, da jeg forsøgte at skrive en PM til ham herinde. Jeg ved nemlig godt, at han er ekspert, men så skriver jeg til ham på hoved-fi. Tak for tippet. Kan du i øvrigt fortælle mig, hvorfor han ikke er på hifi4all længere?

Til andre; hvis nogen kan give tips, kom glad :)
Til top Vis Martin Kristian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin Kristian
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 03 April 2011 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Det diskuterer vi ikke herinde, spørg på hoved-fi.

Et godt tip, før du punger ud til jh13 er at prøve universal udgaverne Desuden husk at din kilde også er meget vigtig!, og jeg vil ikke gå op i den prisliga før alt musikken er flac/wav og du har en god afspiller. Evt kunne du overveje en hifiman også droppe en seperat forstærker.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
Martin Kristian
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 49
Sendt: 03 April 2011 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Okay, jeg spørger ham derinde. Har fået oprettet mig allerede. Så vidt jeg har forstået er det mere end svært at opleve universal-udgaven. Har du nogen idé om, hvor jeg kan komme til det, uden at skulle rejse til USA?

Bruger allerede et loseless-format, men kilden kniber det med (bruger primært en billig LG-bærbar), og mere mobilt en iPod touch. Jeg har vist aldrig vægtet den del af kæden særlig højt. Hvis nu jeg ikke har den store lyst til at købe en Hifiman, hvad er så en acceptabel kilde?

I øvrigt, tusind tak for de usædvanligt hurtige svar. Der gik knap et minut fra jeg oprettede posten...
Til top Vis Martin Kristian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin Kristian
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 03 April 2011 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

NC har faktisk fået universal udgaverne til DK en gang allerede til et meet, måske han kan få dem hertil igen

I mit hoved der er kilden faktisk det vigtigste, heldigvis er der mange gode afspillere, cowon laver nogen hvis det skal være mere commercielt, men ellers er der korg, hifiman, s:flo m.fl.

Dog er de rigtige hifi afspillere alle handicappede på et punkt, og det er batterilevetiden. De fleste holder ikke mere end 6 timer da de bruger komponenter fra den stationære verden.

Selv har jeg en sandisk clip v.1 somer er en genial lille afspilelr som lyder rigtigt godt, og ellers en cowon s9. Men jeg regner med at jeg for fat i en mere hifiafspiller en dag
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
Martin Kristian
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 49
Sendt: 03 April 2011 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Okay, tak for hjælpen med mærkerne. Jeg ville nok ikke turde bruge JH13 så bærbart som de egentlig er beregnet til, så batterilevetiden er ikke så vigtig. Er der bedre, mere stadionære muligheder som kilde? Kan i øvrigt ikke finde Korg's afspillere?
Til top Vis Martin Kristian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin Kristian
 
Martin Kristian
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 49
Sendt: 03 April 2011 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

I øvrigt; der er en ting, der bekymrer mig ved de afspillere; de lader ikke til at have ret meget plads (GB) tilgængelig, dette kan vel opgraderes, eller hvad?
Til top Vis Martin Kristian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin Kristian
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 03 April 2011 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Hvis det ikke skal være bærbart hvorfor så kigge på IEMs?

Korg laver ikke deciderede afspillere, men optagere som så også er gode afspillere.

Mht plads, så har de fleste sd-kort indgang så plads er ikke et problem
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
Martin Kristian
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 49
Sendt: 03 April 2011 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Det skal skam også være bærbart, men jeg regner ikke med at komme til at bruge dem særlig meget bærbart. Den primære grund til, at jeg kigger på IEMs er, at det så vidt jeg har forstået simpelthen er den billigste version af virkelig god lyd, selv toppende hørebøffen. Hvis jeg tager fejl, ret mig endelig. Det er bare det indtryk, jeg har fået efter en del læsning, at hvis jeg står med fx 5000 kroner og skal vælge mellem hørebøffer og IEMs til denne pris er IEMs bare bedst. Naturligvis ved jeg godt, at hørebøffen kan blive meget bedre end et hvilket som helst sæt IEMs, når man ser på Stax, R10 og den slags, men ikke til 10.000 kroner. Hvis du kan anbefale et sæt hørebøffer med en forstærker, der tilsammen lægger på maks $2000 og slår JH13 med JH3A, sig endelig til.
Til top Vis Martin Kristian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin Kristian
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 03 April 2011 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Hmm IEMs giver god value generelt, men jeg vil ikke sige at de er bedre end full size til prisen. Desuden kan du heller ikke bare sige hvad er bedst, det kommer helt an på hvad man kan lide af lyd og hvordan ens setup er. Eks. nogen elsker grado over senn, nogen senn og beyer osv.

Hvis jeg skulle finde noget der slå jh13 osv til 2k usd, så kunne jeg sagtens det, hvis jeg vidste hvad du kan lide af lyd

Så hvis du ikke har den store erfaring med høretelefoner så ville jeg, hvis jeg var dig, bruge en del tid på at lytte til så meget forskelligt som muligt, det kan jo være at du er mest til beyer in-house lyd end den fra JH.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
Martin Kristian
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 49
Sendt: 03 April 2011 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Jeg er ret vild med den neutrale lyd fra mine ER-4, men har selvfølgelig heller ikke lyttet til meget andet. Men jeg kan godt lyde ideen om, at jeg hører musikken, som det er ment, den skal høres. Dog synes jeg ER-4 mangler lidt bas, uden at jeg overhovedet er et basshead; hører primært rock, punk, lidt poprock og en smule country, så bas er ikke det, jeg oplever mest af alligevel. Det her er måske et langt skud, men findes der steder i Århus, hvor man kan prøve noget high-end udstyr?
Til top Vis Martin Kristian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin Kristian
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 03 April 2011 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Jeg er også glad for mine er4s, og derfor er jeg også meget glad for mine k1000 og cd3000, k1000 er nok toppen hvis man vil have en perfekt neutral lyd, men for 2k usd når du ikke langt hvis du også skal have en god amp desværre.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
Saijajin
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 September 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 128
Sendt: 04 April 2011 kl. 03:03 | IP-adresse registreret  

Martin Kristian skrev:
Jeg har dog hurtigt fået smag for mere
Martin Kristian skrev:
Hvis jeg ender med at skulle vente til vinter for at få den perfekte kombination med JH3A og JH13, er det så ikke sandsynligt, for, at der til den tid er kommet en endnu bedre IEM? Er der nogle rygter, jeg bør vide noget om?
Martin Kristian skrev:
Jeg regner med at købe et TWag til høretelefonerne også, når jeg alligevel går all-in.


Uha, du lider af en velkendt sygdom, men noget helt andet så gør jeg også.

Jeg har ikke set noget vildere end alt det JHA halløj. Måske slår konkurrenterne igen, men ingen kan spå rent om fremtiden.
Hvis bare nu min økonomi også kunne opgraderes.

Til top Vis Saijajin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Saijajin
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes