| Forfatter |
|
KarstenKK Forum Bruger


Bruger siden: 16 Marts 2009 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 129
|
| Sendt: 28 August 2011 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 29 August 2011 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
KarstenKK Forum Bruger


Bruger siden: 16 Marts 2009 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 129
|
| Sendt: 29 August 2011 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser spændende ud. Men jeg kan se, at NFB12 er på
tilbud til 200$. Er den også værd at købe?
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 29 August 2011 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
En mulighed kunne være Creek OBH 11 til 1300kr eller Argon HA 1 til en frø.....øh en tusse.
En DAC kunne være Musical Fidelity M1 DAC til 4000kr. Her er flere slags tilslutninger på.....også USB.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 29 August 2011 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
KarstenKK skrev:
Det ser spændende ud. Men jeg kan se, at NFB12 er på tilbud til 200$. Er den også værd at købe? |
|
|
Den har jeg selv, og det er en fin amp, har også en Zero og nfb12 har bedre byggekvalitet. Zero'ens strømforsyning brummer også lidt. Når det så er sagt så er begge amps rigtig gode (zero'en har opa627), og du vil ikke gå fejl af nogen af dem.
Lige en bemærkning ang audio-gd - de sender jo uden for EU så der kommer med 99% sandsynlighed moms og toldgebyr oveni. Der findes vist en engelsk forhandler, men jeg kan ikke lige huske hvad de hedder.
|
| Til top |
|
| |
cbjohansen Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 29 August 2011 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv været i samme problemstilling. Kom frem til at Aune MK2, kombineret med Superlux HD-660 er en rigtig god
kombination. Væsentlig bedre end f.eks. flere Sennheiser, bl.a. HD-540 Ref II og HD 380 pro.
På trods af specs. er Aune MK 2 ikke så god til at holde styr på alle detaljerne ved lavere impedanser som f.eks. 32 ohm's
hovedtelefoner. Måske er det derfor at HD-660 (250 ohms), giver en god kombination.
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger


Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 29 August 2011 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
exciter skrev:
KarstenKK skrev:
Det ser spændende ud. Men jeg kan se, at NFB12 er på tilbud til 200$. Er den også
værd at købe? |
|
|
Den har jeg selv, og det er en fin amp, har også en Zero og nfb12 har bedre byggekvalitet. Zero'ens strømforsyning
brummer også lidt. Når det så er sagt så er begge amps rigtig gode (zero'en har opa627), og du vil ikke gå fejl af nogen af
dem.
Lige en bemærkning ang audio-gd - de sender jo uden for EU så der kommer med 99% sandsynlighed moms og toldgebyr
oveni. Der findes vist en engelsk forhandler, men jeg kan ikke lige huske hvad de hedder. |
|
|
www.ampcity.co.uk
|
| Til top |
|
| |
KarstenKK Forum Bruger


Bruger siden: 16 Marts 2009 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 129
|
| Sendt: 29 August 2011 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men ampcity virker lidt dyre - hvor meget er det
man skal smide i told og moms oveni?
Allanowich - det virker til at være lidt over mit budget.
cbjohansen - så må aune vel være en dårlig parring
med mine Grado. Men løfter det virkelig et par
superlux?
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger


Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 29 August 2011 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
25% moms af hele beløbet (pris+porto), 0-12% told alt efter hvilken produktkategori Told mener at det hører ind under, samt
160kr i toldbehandlingsgebyr til Post Danmark. Nogle kurerer er billigere på dette område.
|
| Til top |
|
| |
cbjohansen Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 29 August 2011 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
KarstenKK - Som sagt det er kombinationen. Ikke hovedtelefon / amp her for sig. Hvad jeg prøver at sige her er at man skal se
det som en helhed, og ikke bare en komponent. Det er jo det samme med højtt. og forstærker mm. Altså prøv med dine egne
hovedtelefoner før du køber. Superlux HD-660 liger til forveksling Beymerdanamic DT-770 pro. Men koster en 1/4 del. Jeg
købte dem egentlig for sjov, men er blevet noget forbavset over lyden efter de er tilspillet. Det var egentligt tiltænkt som rejse
telefon, til en Creative Stone MP3 afsp. til lydbøger, men de har altså fået anden anvendelse.
|
| Til top |
|
| |
KarstenKK Forum Bruger


Bruger siden: 16 Marts 2009 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 129
|
| Sendt: 29 August 2011 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bliver da pænt dyrt at købe i Kina, så. Desværre. Havde ikke regnet med 800 oveni.
Jeg ved, at det er et spørgsmål om kombination. Men aune, der ikke fungerer med hovedtelefoner med lav impedans, og som
samtidig skulle være ret lys i lyden, vil nok være en dårlig kombi med Grado. Mine Grado er, så vidt jeg husker, 32 ohm.
Derudover er lyden i forvejen ret lys. Men at det bliver lidt lysere gør dog ikke noget, men lidt varme oveni ville ikke være helt
dårligt. :)
Jeg har også selv lidt Superlux, dog kun en 681'er. Den bliver brugt på computeren til spil - og det fungerer ganske fint. :)
|
| Til top |
|
| |
cbjohansen Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 29 August 2011 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
KastenKK - Det fungere fint med 32 ohm, men lyden bliver lidt mindre afslappet !! Jeg købte Aune'ern brugt for 800, som en
prøve. Sælges også fra UK på ebay for 101£, så man slipper for told til EU. DAC'en er ikke vedens bedste, og det er de
sjældent i det prisleje.... Har kigget på en del, op til 2500, og havde egentlig besluttet mig for en Audiotrack DR.DAC2, men
fandt ud af at designet byggede på de samme application notes. I Aune er der vel råmaterialer i den for 100 - 150 kr.
Glem alt om divs. tweeks, det er spild ifht. det man får ud af det. Har også prøvet et par 681'er, og det lyder fint med en
ualmindelig veldefinere bas, men der sker et eller andet med 660'erne sammen med Aune, ifht. min 2 Sennheiserere, som
ellers er gode på hver deres måde, med hver deres kvaliteter. Så giver 660 et klart bedre perspektiv, i alle 3 dimensioner,
samt en naturlig reproduktion af akustiske instrumenter og stemmer. Jeg tror udfra det su skriver om Grado, at du skal kigge
efter noget studio udstyr. F.eks. TC Electonic BMC-2 http://www.lcaudio.dk/index.php?page=400
|
| Til top |
|
| |
Henrik_sdk Forum Bruger


Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
| Sendt: 30 August 2011 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 01 September 2011 kl. 01:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |