Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 15:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Audeze LCD-2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 14 September 2011 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har søgt efter artikler om Audeze LCD-2 hovedtelefon. Jeg har desværre ikke kendskab til personer som ejer disse, og heller ikke forhandlere som har dem liggende. Man kan vist ikke købe dem i Danmark?

Hvis der skulle sidde en enkelt ejer af denne hovedtelefon, kunne jeg godt tænke mig at vide lidt om komfort. Der skrives flere steder, at de sidder meget stramt på hovedet, og at de endda kan være irriterende at have på. Andre skriver at man nemt kan "løsne" dem så de sidder rigtig godt. Jeg forstår ikke hvordan de kan sidde ubehageligt, når de omslutter ørene og tilmed har gedeskind (eller lignende) på puderne, men det er måske rigtigt nok?

Lyden tror jeg passer mig ganske godt, ud fra de anmeldelser jeg har kunnet finde (primært tråde på headfi.org) så det tror jeg ikke bliver et problem; tværtimod. Kom frisk, hvis du ejer et par Audeze LCD-2 og kan fortælle lidt om dem
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2011 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Det lader ikke til der er mange som lytter til Audeze LCD-2 ? 

Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 16 September 2011 kl. 01:37 | IP-adresse registreret  

måake lidt her  lcd-2
Til top Vis Henrik_sdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik_sdk

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2011 kl. 02:28 | IP-adresse registreret  

Henrik_sdk skrev:
måake lidt her  lcd-2

Tak for info. Der var desværre ikke så mange oplysninger som jeg ikke kendte i forvejen fra head-fi.org, så jeg tror jeg vil fortsætte med mine Stax hovedtelefoner. Der er vist for mange usikre faktorer (igen) med alternativerne.

PS: Iøvrigt underligt at Stax ikke nævnes på den hjemmeside du linker til

Sebastian L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2004
Lokalitet: København
Sendt: 22 September 2011 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Hej Kalle,

jeg er en af de få lykkelige ejere af LCD-2 her i DK.
Har dårligt tid til at beskrive dem i detaljer lige nu, som ville yde dem fuld retfærdighed. Kun kan jeg sige, at det er nogle af de bedste hovedtelefoner jeg nogensinde har lyttet til. IMO er de på samme niveau som de bedste STAX til 1/2 af prisen! (dog ikke m. STAX' helt specielle lydsignatur).
Og jo, de ER stramme i starten, men man kan selv rette dem til, da bøjlen er af stål. Selve puderne er 'outstanding'. Masser af plads til ørerne indeni og så som du nævner lækkert blødt lammeskind. Mange mennesker forstår ikke at sætte pris på, at der er plads til ørerne indeni puderne. Måske fordi de ikke har prøvet et par LCD-2? Nu kan jeg næsten ikke holde ud at bruge mine Sennheiser HD650 mere, fordi jeg hurtigt sveder voldsomt omkring ørerne.
I øvrigt kan man købe en separat bøjle til dem, hvis man vil eksperimentere lidt m. at strække i dem.

Se evt. lidt her.

Hvis du kommer til Kbh. er du velkommen til et lyt.
Frihed89 (her fra forummet) havde et par til salg på et tidspunkt.

Audez'e LCD-2 har mine absolut varmeste anbefalinger!!!

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2011 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Hej Sebastian.

Tak for beskrivelsen. Hovedbåndet kan sikkert nemt "bøjes" en smule, som man kan på andre hovedtelefoner med lignende type materialer. Det jeg savner at vide lidt om er, hvor mørke de lyder. Altså afrulningen af de høje frekvenser. Dette nævnes flere steder. Jeg er bare lidt i tvivl om, hvordan det opleves. Jeg kan se du har Sennheiser HD 650. Sådan et par har jeg også. Dem synes jeg er noget mørke i lyden. Hvordan kan man sammenligne HD 650 med LCD-2, hvad angår den "mørke" lyd?

Sebastian L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2004
Lokalitet: København
Sendt: 26 September 2011 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Det er rigtigt, jeg har et par et par HD650, som jeg - hvor meget jeg end holder af dem - altid har syntes slørede toppen en anelse. Selv om jeg har hele 2 aftermarket kabler til HD650, et kobber og et sølv, bliver de ved med at være en lille bitte smule dæmpede i det allerøverste område.

Sådan er det ikke med LCD-2! De lyder bare rigtigt. Opleves som fuldstændig frekvenslineære og neutrale. De mangler ikke noget, hverken bas, mellemtone eller diskant. Fantastisk balance, hvor intet er masket af, hvilket er temmelig svært at opnå. Oprindeligt er de udviklet til professionel brug i lydstudier som erstatning for monitors, hvor de skal afsløre de mindste detaljer. De har så vundet indpas i hifi-verdenen. Med god grund.
De afslører ALT hvad der er i kæden: jeg har 4 forskellige kabler til dem (heraf ét balanceret), og kan høre forskel på dem alle. Hver gang jeg laver den mindste ændring i mit setup, kan jeg høre det i mine Audez'e LCD-2. Ofte tænker jeg når jeg hører en CD: nå, det er sådan den egentlig lyder!
Alligevel opleves de ikke som analytiske. Bare meget realistiske.
Derudover er de ikke svære at drive. I modsætning til eksempelvis HiFiman HE-5 som kan få de fleste forstærkere i knæ, kan jeg drive mine LCD-2 med en 50 kroners MP3-afspiller fra Netto.
Og så vokser de i takt med kvaliteten af udstyr og indspilninger med spænder foran dem. De følger med hele vejen op. Det må vist være det, man kalder reference-udstyr.
Hvad angår basgengivelse er de uden konkurrence inden for hovedtelefoner. Ingen andre går så dybt ned - vel at mærke uden at basområdet boostes. Der er bare plads til det.
Lyttetræthed har jeg aldrig oplevet med disse hovedtelefoner. De er kommet for at blive. (det skulle da lige være den nye rev. 2 udgave.......)

Der er en frekvensgraf her, hvis du kan bruge den til noget. Grafer siger dog ikke alt.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes