Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 12:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Denon vs. Audia Technica (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
brea-ker
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 14 Januar 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 24 Januar 2013 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

hva sker der for at jeg bedst kan lide audia technica ath-m50 fremfor denon d2000 specielt bassen synes jeg lyder vildere og lidt mere klar diskant. denon lyder også godt men havde da bare håbet på en større opgradering. kører med fiio e11 idod lossles songs.. synes sku det er lidt sjovt når man har læst på headfi.org og andre steder at denon d2000 skulle netop slå de audia technica i stort set alt.. så der kan man bare se :)

Til top Vis brea-ker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brea-ker

brea-ker
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 24 Januar 2013 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

eller skal jeg bare havde funet en bedre måde at bruge denon d2000 på? men har ellers hørt dem med music fidelity forstærker til 1200 og en cd afspiller til 5000 men synes ik det lød specielt meget bedre end ipod og fiio e11 forstærker..

FelixTheDane
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Januar 2013 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Hej.

Måske skal du tage i betragtning at jo bedre udstyret er, jo mere kræver det af det øvrige udstyr at få det til at spille godt?

Sagt på en anden måde er det muligt at du har nået dit udstyrs formåen med Denonerne?

Det er jo også muligt at du bare foretrækker en anden slags lyd end den som Denon spiller?

Jeg har selv et sæt Denon d7000, og de er hver en krone værd.. Men de skal altså også have en fremragende forstærker for at yde det rigtig lækre.

Med al respekt så kan dit udstyr siges at høre til i den lavere ende af kvalitetsskalaen. Ikke fordi der er noget i vejen med det, men fordi der laves så meget lækkert (og dyrt) udstyr. Feks Hovedtelefonforstærkere til 30-40 tusinde kroner, og alt andet lige, så betyder det selvfølgelig meget for lyden.

Er du tilfreds med dit valg, er alt som det skal være. Hvis ikke, kan jeg anbefale dig at se efter hovedtelefonforstærkere brugt. Måske skulle du prøve noget med rør?

Mvh.
Til top Vis FelixTheDane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FelixTheDane

brea-ker
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 24 Januar 2013 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

synes heller ikke at de lyder dårligt de denon de spiller skam fint, havde bare troet de var lidt bedre, men ja vil ud og kigge på lidt brugt måske rør vincent evt.. når du siger laver ende af skalaen så hentyder du til fiio og ipod ik for sku da mene det andet var ret godt deropad..

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 26 Januar 2013 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Prøv at bruge dine denon og lad de andre ligge i skuffen lidt, man vænner sig utroligt meget til lyd og når det så afviger fra normalen, har man ofte en tendens til at foretrække det kendte, giv dem en måned og prøv så at tage de gamle op og lyt til dem og se hvad du synes..

brea-ker
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 27 Januar 2013 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

har nu siddet og lyttet til goa og lidt andet elektronisk i nogen timer på mine denon d2000 på min fiio og ipod, og det lyder sku godt må jeg sige.. det bare en skam det lyder så tyndt med bassen når man kobler dem til en hovedtelefonforstærker og cd afspiller..

brea-ker
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 27 Januar 2013 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

komfort mæssigt er denon totalt overlegen så jo det blir nok en keeper indtil næste opgradering :)

JAKOBHP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2011
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Januar 2013 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Her er muligvis noget af svaret: ATH-m50'eren spiller højere i bas-området.

http://graphs.headphone.com/graphCompare.php?graphType=0&gra phID[]=2881&graphID[]=2941]
Til top Vis JAKOBHP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JAKOBHP

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes