Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 22:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Hovedtlf. & dac/amp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kamax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2013
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 20 Februar 2013 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Hej!

De seneste dage har jeg kigget lidt omkring på nettet for at finde en afløsning til mit nuværende Sennheiser HD555 og onboard
lydkort.

Hovedtelefonerne skal primært bruges til min stationære computer og til at høre musik i en enten FLAC eller MP3 320kbit/s. Jeg
hører det meste slags musik, så de må gerne kunne gengive det meste lyd i ordentlig kvalitet.
Mht. hovedtelefonerne er det et krav at de dækker over hele øret og er behaglige at have på i mange timer. Jeg er fint tilfreds
med mine nuværende HD555's pasform og har derfor kigget meget efter Sennheiser's lignende modeller. Har ikke så stor viden
omkring andre mærker.

Kender ikke så meget til DAC/amp/lydkort-området, så det er nok her jeg har brug for mest hjælp. Jeg har lidt svært ved at
gennemskue hvilken DAC/amp eller lydkort jeg kan bruge uden det bliver for stor en flaskehals . Ville det f.eks. være muligt at
anvende den indbyggede DAC i min computers bundkort og nøjes med at købe en amp?

Budgetmæssigt regner jeg med at bruge omkring 3000 kr på hovedtelefoner + DAC/amp/lydkort.

Indtil vidre har jeg primært kigget på Sennheiser HD650 (pt. på tilbud på amazon til ca. 2100 kr). Efter hvad jeg har læst på
nettet skulle de passe fint til mine behov og krav.
Jeg har meget svært ved at finde en passende DAC/amp eller måske et lydkort, som kan bruges sammen med HD650'eren,
uden det bliver begrænset for meget. Jeg har kigget på en FiiO E17, O2+ODAC, Asus Xonar Essence STX. Hvad jeg kan læse
mig til vil O2+ODAC levere den bedste ydelse, men er meget svær at få til Danmark.

Kom gerne med input om valg af hovedtelefoner og om valget af enten et lydkort, DAC/amp.

På forhånd tak :)
Til top Vis kamax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kamax

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 20 Februar 2013 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

"Tour de Hoved-fi"
http://hoved-fi.dk/viewforum.php?f=44

Her er mulighed for at afprøve lidt forskellige dac/amps m.m. Der er også flere aktive brugere og større sandsynlighed for hjælp.

En brugt HD 650 og en O2/ODAC fra Epiphany burde næsten kunne presses ind i dit budget.
http://epiphany-acoustics.co.uk
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

kamax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2013
Sendt: 20 Februar 2013 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Vil det være muligt at bestille den O2/ODAC fra Epiphany hjem til Danmark og vil "EU" AC-AC adapteren fungere i Danmark?
(går ud fra er denne model: www.kortlink.dk/c3w2
Til top Vis kamax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kamax

pof@
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007
Sendt: 20 Februar 2013 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

kamax skrev:

Indtil vidre har jeg primært kigget på Sennheiser HD650 (pt. på tilbud på amazon til ca. 2100 kr).

Lidt billigere hvis du kigger på det franske Amazon. €300 er lidt billigt
Til top Vis pof@'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pof@

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes