Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 23:56   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør til hjemmebiografen
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør til hjemmebiografen
Emne Emne: Den ULTIMATIVE universal fjernbetjening (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sympotonic
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 September 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 21
Sendt: 02 September 2008 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

Jeg står og skal finde en fjernbetjening der kan styre mit tv, dvd, forstærker, playstation3 og xbox 360 og wii. Kan dette lade sig gøre? Ved selvfølgelig godt det ikke er i spil den skal bruges, men bare i menuen og når man smækker en blueray over sin ps3 eller anden form. Nogen der kender til et produkt som kan det?

Har kigget lidt på denne logitech:

http://www.pixmania.com/dk/dk/758025/art/logitech/universal- fjernbetjening.html

Til top Vis sympotonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sympotonic
 
McFrede
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Maj 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 02 September 2008 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

Den kan du vist roligt købe, har selv en Logitech Harmony 885 og er rigtig tilfreds. Skulle jeg have ny ville jeg dog nok kigge på en Harmony One også...

__________________
Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
Til top Vis McFrede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McFrede Besøg McFrede's Websted
 
PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1374
Sendt: 02 September 2008 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Hej.

Prøv at checke hifipriser, hvor du kan læse om brugeres erfaringer med remotes. Tror at harmony one får bedre anm. end 1000'eren gør, svjh.

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2
 
tobo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Marts 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 62
Sendt: 02 September 2008 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Du kommer aldrig til at kunne styre din PS3 da den arbejder med Bluetooth og ikke infrarød

__________________
Classic no. 6.6
Classic nr.18
Squeezebox 3
Martin Logan Sequell ll
Vincent silver rca
Van d Hul revelator højt. kabel
Til top Vis tobo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tobo
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2063
Sendt: 02 September 2008 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Men Pixmania har ikke det bedste ry mht til at levere de ting de har på hjemmesiden. De var vidst i TV sidste år pga af det.

Så hvis muligt vil jeg anbefale dig at bestille fra et andet sted.

 

mvh Præsten



__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1374
Sendt: 02 September 2008 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Hej.

mht. til ps3 findes der nogle bluetooth > ir sticks som bare sættes i usbporten, bruger det selv med succes. Google er din ven.

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 02 September 2008 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

PHN2 skrev:
Tror at harmony one får bedre anm. end 1000'eren gør, svjh.

Vedr. Harmony One, så købte jeg en i forventning om at kunne lægge de andre fjernbetjeninger væk. Den er pæn, nem at sætte op, kan det den skal kunne, men...

Den er så hamrende langsom at jeg faktisk ikke gider bruge den! Når jeg trykker på en tast går der 1 sekund inden der sker noget - jeg tror ofte at jeg ikke har fået trykket korrekt og trykker igen, og så går der ged i den. Bortset fra det er det en udmærket fjernbetjening

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
sympotonic
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 September 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 21
Sendt: 03 September 2008 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

Hej folkens. Har bestilt Harmony 1000, så må vi se om det kan bruges til noget ellers ryger skidtet ud.

Phn hvor har du købt den stik henaf? skal jeg da ha skal jeg :D

Dog viser logitech på deres demo hjemmeside at den har playstation 3 funktion?



__________________
Nuværende System:

Er igang med nyopbygning.
Til top Vis sympotonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sympotonic
 
PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1374
Sendt: 03 September 2008 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Hej.

Flere muligheder her: http://www.connectedinternet.co.uk/2008/08/27/playstation-3- remote-control-solutions/ 

De billige kan kun basic funktioner, ikke tænd/sluk mv.

mvh.Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2
 
Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1597
Sendt: 03 September 2008 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Er det naivt, hvis man går og håber, at der kommer en Harmony TWO el.lign., som også har Bluetooth?
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 03 September 2008 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

hm, til den ultimative fjernbetjening ville jeg nok have nævnt philips pronto tsu 9600, men den er nok rimelig meget overkill med den relativt få mængde enheder der nævnes. Eneste anke ved den er at det tager en mindre uendelighed at programmere den.

__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
Brian321
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 774
Sendt: 03 September 2008 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

PHN2 skrev:
Tror at harmony one får bedre anm. end 1000'eren gør, svjh.

Vedr. Harmony One, så købte jeg en i forventning om at kunne lægge de andre fjernbetjeninger væk. Den er pæn, nem at sætte op, kan det den skal kunne, men...

Den er så hamrende langsom at jeg faktisk ikke gider bruge den! Når jeg trykker på en tast går der 1 sekund inden der sker noget - jeg tror ofte at jeg ikke har fået trykket korrekt og trykker igen, og så går der ged i den. Bortset fra det er det en udmærket fjernbetjening

Er det ikke noget man kan tweake sig ud af? Jeg har aldrig selv haft en Harmony remote, men har set flere nævne at de er langsomme.

Til top Vis Brian321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian321
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 03 September 2008 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Brian321 skrev:
Wymax skrev:
Den er så hamrende langsom at jeg faktisk ikke gider bruge den! Når jeg trykker på en tast går der 1 sekund inden der sker noget - jeg tror ofte at jeg ikke har fået trykket korrekt og trykker igen, og så går der ged i den. Bortset fra det er det en udmærket fjernbetjening

Er det ikke noget man kan tweake sig ud af? Jeg har aldrig selv haft en Harmony remote, men har set flere nævne at de er langsomme.

Jeg har ikke bemærket at der skulle være en slide-justering til "fast/slow response time"  Umiddelbart kan jeg ikke se hvordan man skulle kunne tweak'e det?

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Brian321
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 774
Sendt: 03 September 2008 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Der skulle være settings til "inter-key delay" og antallet af repeats.
Til top Vis Brian321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian321
 
tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 03 September 2008 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

Vedr. Harmony One, så købte jeg en i forventning om at kunne lægge de andre fjernbetjeninger væk. Den er pæn, nem at sætte op, kan det den skal kunne, men...

Den er så hamrende langsom at jeg faktisk ikke gider bruge den! Når jeg trykker på en tast går der 1 sekund inden der sker noget - jeg tror ofte at jeg ikke har fået trykket korrekt og trykker igen, og så går der ged i den. Bortset fra det er det en udmærket fjernbetjening



Min reagerer promte - eneste der tager lidt "tid" er ved aktiveteter, hvor flere enheder skal tændes/slukkes - men daglig betjening er upåklageligt.

Jeg har endda oplevet en væsentlig forbedring i forhold til andre betjeninger, specielt min Samsung HD boks reagerede meget sløvt med den originale betjening. Efter Harmony kom på i stedet reagerer boksen med det samme, og rækkevidde mv. er forøget væsentligt.

Må sige at Harmony til fulde dækker mit behov - lige med undtagelse af PS3 problematikken.


__________________
Min Hjemmebio
Til top Vis tobywan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tobywan Besøg tobywan's Websted
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 03 September 2008 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

tobywan skrev:
Wymax skrev:

Vedr. Harmony One, så købte jeg en i forventning om at kunne lægge de andre fjernbetjeninger væk. Den er pæn, nem at sætte op, kan det den skal kunne, men...

Den er så hamrende langsom at jeg faktisk ikke gider bruge den! Når jeg trykker på en tast går der 1 sekund inden der sker noget - jeg tror ofte at jeg ikke har fået trykket korrekt og trykker igen, og så går der ged i den. Bortset fra det er det en udmærket fjernbetjening



Min reagerer promte - eneste der tager lidt "tid" er ved aktiveteter, hvor flere enheder skal tændes/slukkes - men daglig betjening er upåklageligt.

Jeg har endda oplevet en væsentlig forbedring i forhold til andre betjeninger, specielt min Samsung HD boks reagerede meget sløvt med den originale betjening. Efter Harmony kom på i stedet reagerer boksen med det samme, og rækkevidde mv. er forøget væsentligt.

Må sige at Harmony til fulde dækker mit behov - lige med undtagelse af PS3 problematikken.

jeg tror egentlig ikke at PS3 i virkeligheden er problemet, det er alle de andre. Jeg synes måske at flere producenter burde have implemeneteret bluetooth remotes. De er jo overhovedet ikke afhængige at hvilken vej man peger. Men jo, det er da det største irritationmoment jeg kan finde ved PS3



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 03 September 2008 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Brian321 skrev:
Der skulle være settings til "inter-key delay" og antallet af repeats.

"Repeat" er ikke noget jeg umiddelbart ville knytte sammen med response time, men jeg må da hellere lige få det kigget efter, specielt når tobywan ikke har problemet.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Brian321
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 774
Sendt: 03 September 2008 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

Brian321 skrev:
Der skulle være settings til "inter-key delay" og antallet af repeats.

"Repeat" er ikke noget jeg umiddelbart ville knytte sammen med response time, men jeg må da hellere lige få det kigget efter, specielt når tobywan ikke har problemet.

Justering af Repeat er noget der bliver nævnt i stort set alle tråde vedr. delays på Harmony remotes, så jo - det hænger sammen.

Til top Vis Brian321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian321
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 03 September 2008 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Brian321 skrev:
Wymax skrev:

Justering af Repeat er noget der bliver nævnt i stort set alle tråde vedr. delays på Harmony remotes, så jo - det hænger sammen.

Min umiddelbare indskydelse er at det ikke skulle være nødvendigt at følge med i "stort set alle tråde" for at kunne anvende en Harmony remote, men jeg tager måske fejl... Plus at standard-indstillingen ikke burde være "slow", men derimod "as-fast-as-humanly-possible!".

Normalt plejer jeg også at læse manualen, men så vidt jeg husker er den vist kun på elektronisk, og det er jeg bare dårlig til at bruge tid på

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Brian321
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 774
Sendt: 03 September 2008 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Logitech ved nok godt at de har mange kunder som dig , så default værdierne er "better safe than sorry" - altså med diverse delays sat meget konservativt (så l**tet trods alt VIRKER).

Til top Vis Brian321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian321
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes