Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 23:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: JBL 250ti Limited Edition (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bo Rock
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2014
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 13 Oktober 2014 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Bemærk at den RØDE bas skal til MINUS på 14 tommer højtaleren !!!!!   ifølge diagram , som jeg desværre ikke må uploade fordi billedet er for stort. (ledningerne er heldigvis mærket )

Diagrammet er næsten identisk med de to man kan finde på nettet hos jbl. Det rigtige er kun sendt ud til amerikanske købere på tryk. Farvekoden på ledningerne til enhederne er ,,- fra neden (bas) og op : grøn-hvid-gul-orange !!!! Jeg fandt det her :    http://www.audioheritage.org/vbulletin/showthread.php?6243-2 50ti-quot-classic-edition-quot-quot-limited-edition-quot    
Til top Vis Bo Rock's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bo Rock

Jørgen
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Oktober 2014 kl. 00:58 | IP-adresse registreret  

Det er dog ikke tilfældet på mine Jbl 250ti (den første TI version i valnødde træ), ifølge alle de informationer jeg har. Det har sikkert noget at gøre med faseforhold i filtret.

Til top Vis Jørgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jørgen

Bo Rock
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2014 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Det er Limited Edition i sort pianolak ... 6 ohm      .   På diagrammer på JBL siden er alle sat : plus til minus.
Din model skal jeg ikke gøre mig klog på.

Jørgen
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Oktober 2014 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Ja, det er rigtigt. Godt med et diagram. Forresten så blir man ekstra forvirret, hvis man bruger batteri testen. Det er nemlig sådan, at basenheden går indad når man tilslutter et lille batteriets pluspol til den røde terminal på enheden. Så man skal virkelig følge diagrammet slavisk for at være sikker på, at faseforholdende er rigtige. Specielt nu hvor det er modsat på de forskellige versioner at 250ti højtalerne.
Til top Vis Jørgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jørgen

Bo Rock
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2014 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Nogen der ved hvor jeg ka købe nyt pap (recone) til enhederne eller findes der andre enheder der erstatter 104h og 108h ???   Og kan det betale sig at købe ny 035ti ???? Jeg fik de to store højtalere reconet for et par år siden..Jeg tænkte bare som lager..??   Kan det betale sig at have recone kit på lager ? Smuldrer det ikke med tiden ??

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 26 Oktober 2014 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Bo Rock skrev:
Nogen der ved hvor jeg ka købe nyt pap (recone) til enhederne eller findes der andre enheder der erstatter 104h og 108h ???   Og
kan det betale sig at købe ny 035ti ???? Jeg fik de to store højtalere reconet for et par år siden..Jeg tænkte bare som lager..??   Kan det betale sig at
have recone kit på lager ? Smuldrer det ikke med tiden ??

Så vist jeg ved så findes der ikke længere reconekits til 108h, men 104h kan vist stadig skaffes fra usa. Der sker ikke noget ved at købe et kit til 104h,
det er jo en slags lærredsophæng, og de kan holde rigtig mange år. Det er noget andet med et kit til le14-h1 hvor ophænget vil smuldre selvom det er
gemt væk i en kasse. Om det kan betale sig at købe 035ti, ja hvis du forventer at de futter af engang så er det da rart at have et ekstra sæt, der
produceres ikke længere originale kits til dem, men typen er brugt i en hel del jbl modeller så der vil være reservedele at få i mange år endnu på bl.a
ebay. Bemærk at der sidder en lille skum 'plug' bag diskanten, den vil ofte ligesom man ser med kantophæng smuldre med tiden.
Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

Anarki
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Oktober 2014
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 Oktober 2014 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Alle JBL der ligger før den danske L serie (Billedet) der skal basenheden bevæge sig indad når et 1,5 V batteri sættes på med + på +
og - på -
Stik modsat stort set alle andre højttalere

Til top Vis Anarki's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anarki

Bo Rock
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2014 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Tak... Der var vist nogen Dali egang der også var "omvendt"   

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes