Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 15:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højtalere/forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
moko_kai
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 11 Marts 2015 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Min viden omkring alt dette med højttalere/forstærker hvor mange watt man skal have er vel sådan ca omkring ingenting.

Men har da gjort mig lidt tanker om hvad jeg gerne vil have.

1. Et bærbart højtalere/forstærker system, har set lidt på noget som hedder ion block rocker og der står følgende Effekt: 22W max, 18W RMS
med 1% THD
Frekvenskurve: 77Hz~ 20kHz +/- 3dB jeg aner ikke en hat af hvad det betyder udover watt, men 22 watt lyder i mine øjne ikke af særlig meget.

2. Et par højttalere samt en forstærker, det skal være muligt med både kabel tilslutning samt bluetooth.

Det tiltaler mig med det bærbare højttalere system så man kan tage det med rundt omvendt aner jeg ikke det system er godt mht lyden da der
kun er 22 watt. Den her ville jeg så primært bruge til at tage med på stranden eller med til familie tam tam og ville den så kunne spille bare lidt
op på en strand, mener ikke den skal kunne høeres flere km væk men bare sådan at det er til at høre.

Hvis jeg skulle vælge nr 2 hvor mange watt ville det så kræve at kunne spille en stue op på ca 40m2 med rigtigt god bass og uden det skrætter
det mindste.

Jeg håber i forstår hvad jeg skriver samt at få hjælp da jeg virkelig er på bar bund.

Tak på forhånd :)
Til top Vis moko_kai's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moko_kai

Kaj.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Permanent!

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 11 Marts 2015 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Hvis billedet nedenfor viser apparatet du efterlyser er der meget som tyder på at den oplyste udgangseffekt er korrekt og ikke overdrevet. 22W - det skæve tal - lyder ikke som noget reklameafdelingen har fundet på. Nej, det lyder ikke af meget, men er højttalerne effektive kommer du langt med 22W. Højttalernes størrelse antyder at det er tilfældet. Lyt dig frem. Som altid, når det handler om lyd.

Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted

moko_kai
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2015 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Ja det er præcis som det billede du henviser til.

Det er bare lidt svært at kunne lytte til det inden jeg køber den da jeg ikke tror at fx hifi klubben ligger inde med den.

Jeg smider lige et link aner ikke om nogle af jer kan se den slags udefra det der står med hvor højt den kan spille.
http://http://www.kontorlinienit.dk/ION-AUDIO-BLOCK-ROCKER-b lack/cat-p/c/p5504066 ellers tænker jeg noget den dog skal jeg bare finde en med
bluetooth http://www.discoworld.dk/product_info.php?products_id=75876.

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 11 Marts 2015 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Hvis du tænker på at tage den med til en offentlig strand en varm sommerdag, kan den spille rigeligt højt til at gøre dig ekstremt upopulær
blandt de øvrige gæster.   

Hvis det derimod er til bålfest på den private strand er det nok sværere at svare på. Det afhænger af højttalernes effektivitet, og det kan
ikke læses af de opgivne data. Du er nødt til at lytte først, alternativt satse på returretten hvis den ikke lever op til forventningerne.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

moko_kai
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2015 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Det er dog ikke hensigten at fyre den af når den er andre, så vil det kun være så den kan høres indefor få meter, men mere når der er knap så
mange på stranden.

Bare meget risikabelt at købe noget uden garanti for at det lever op til ens forventninger.

Men det er heller ikke sådan at det nødvendigvis skulle være en som kunne transportere da det primært skal bruges til at høre musik der
hjemme.

Men jeg har nu siddet og kigget på lidt forskellet, men problemet er at jeg ikke aner hvad der er godt er købe.

Men har overvejet noget ligende det her http://www.discoworld.dk/product_info.php?products_id=75945 men kan man købe den slags med
bluetooth/wifi?

ellers har jeg overvejet at købe en forstærker samt et par højttalere igen aner jeg ikke hvad der er godt, altså kan man købe en billig forstærker
eller er det dumt at spare på dette område? og skal man have et par dyre højttalere før det ikke lyder skidt? men hvordan gør jeg så lige det hvis
det også skal kunne lade sig gøre med bluetooth/wifi.

Beklager men jeg er virkelig på bar bund.

moko_kai
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2015 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Slet ingen som kan hjælpe mig her? :)

asa11
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 12 Marts 2015 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Har hørt den ved flere lejligheder - den spiller ok højt, har masser af tilslutninger, er transportabel, koster ikke det vilde.
Lyden er - i følge mine ører - tæt på træls. Jeg har ikke hørt noget der nærmer sig god diskant, bassen er 'boom-boom'-bas.
Jeg har kun hørt den udendørs! Hvis det blæser er det bedst at lade den blive hjemme (eller i bilen) - lydtrykket er ikke
overvældende stort.

Under optimale forhold udendørs er den fin nok til musik til festen - men ikke nogen fed lytteoplevelse.

Jeg har ikke noget bud på hvad du skal finde i stedet for. Kender du til nogen der har erfaring (god eller dårlig) - så lyt til
dem. Har du mulighed for at høre noget udstyr på forhånd, er det altid en god idé. Prøv udstyret i de omgivelser du selv
kommer til at anvende det i.
Held og lykke

moko_kai
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2015 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Ja okay så det nok ikke lige noget for mig.

men kender desværre ingen med erfaring.

Men jeg har tjekket op på sonos i dag ude i elgiganten, det virker meget tiltalende og spillede godt til mit forbrug. 3.000 er en fin pris :)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes