Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 20:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Audio Note vs. B&W (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jørgen
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 28 Juli 2015 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Her til efteråret skal jeg på hifi rundtur. I den forbindelse kunne det være spændende at få lidt hints fra andres erfaring. Jeg har planer om at lytte på Audio Note AN-E (sandsynligvis deres SPe HE). Dernæst regner jeg med at lytte til B&W 802 Diamond. Mon der er andre herinde som har lyttet dem mod hinanden og kan fortælle lidt mere?
Til top Vis Jørgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jørgen

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 28 Juli 2015 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Ikke lyttet direkte mod hinanden... men det er som at vælge mellem ost og pølse. Det er to vidt forskellige verdener.

B&W er meget direkte i sin klang, hvor AudioNote er mere "rund" og naturlig i sin lyd. Jeg vil kalde B&W hifi og AudioNote musik!

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

Jørgen
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 28 Juli 2015 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt 802 Diamond en enkelt gang og den ældre 802 D utallige gange. Jeg vil give dig ret i at det er en direkte lyd (dog uden at blive irriterende i mine øre). Jeg syntes det kunne være spændende at prøve og se nærmere på noget i en helt anden verden. Ifølge mange skulle Audio Note kunne noget "magisk". Det syntes jeg kunne være spændende at opleve..

biceps
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2012
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 29 Juli 2015 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv de nyeste AN/E spe HE. og det ikke mindre end en fantastisk højtalere. Pudsigt nok havde jeg bla B&W 802D inden. Samt verity audio parsifal, Avalon eidelon diamond. Vivid Audio. Proac mfl.

Trods AN/E spe HE er markant billigere end de andre. Så har det resulterede i at min lyd her er dramatisk bedre. De meget mere dynamiske. Bedre finesse. Større og mere sprælsk lydbillede. De kan tilmed give et hug i bassen man tror er løgn. De stik modsat B&W som er lidt plingeling agtige i lyden. De har en mere hamonisk lyd og jo mere man lytter på de AN/E spe HE. Jo mere indser man at de spiller musik lysår bedre end noget andet. Stemmer osv lyder utrolig ægte vis AN/E. Kontrabas, cello og lign træ instrumenter har den helt rigtige resonans og sprødhed. Noget jeg har savnet på de andre. Også de nærmest latterligt nemme at sætte op og trække. Jeg køre med 18 watts 300b blokke på. Og kan spille bragende højt uden det mister overblik og falder sammen.

Jeg blevet så bidt af dem. At jeg blankt har bestilt en større model med Alnico enheder og hele pivtøjet. Også ryger mine spe HE ind i musik rummet

Kan på det varmeste anbefale du låner et sæt med hjem og prøver hjemme.
Til top Vis biceps's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biceps

Jørgen
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 29 Juli 2015 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Det lyder umiddelbart rigtig lovende. Jeg kender faktisk ikke prisen på den model du har, men det skal da helt sikkert undersøges. Brugte du også dine 18 watts blokke til at trække de andre højtalere med? B&W f.eks. skal gerne have en stor effekt på flere hundrede watt for at åbne op (det er ihvertfald min oplevelse). Det kunne være rigtig spændende at låne et sæt AN-E med hjem. Desværre bor jeg noget langt væk fra den eneste forhandler der har dem.

biceps
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2012
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 29 Juli 2015 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Dog ikke. De 18 watts blokke er handlet efter køb af SPE HE.
Har brugt alverdens store effekter førhen fra pass labs. Mark levinson. Krell. Solution. Gryphon og lign.

Jeg mener spe HE koster vejl omkring 60.000kr inkl standere.
Til top Vis biceps's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biceps

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes