| Forfatter |
|
Mickey BG Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1206
|
| Sendt: 30 September 2015 kl. 01:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har næsten lige fået anskaffet mig et par super lækre B&W Matrix 804 Og de spiller super flot. Stort lydbilled, masser dynamik og detaljer, sagt på en anden måde. Der mangler ikke noget (syntes jeg!) Meeeeen, så for jeg et piskesmæld af en anden verden! Jeg for et praj om der er noget der hedder B&W Matrix 800 Series Variable Bass Alignment Filter & Equalizer, som bare skulle være gaven julemanden aldrig kom med, Stjernen på Mercedesen, lotto millionen men aldrig vandt osv. Den skulle kunne frembringe en dyber og beder basgengivelse. Men hvor meget er meget? Er det noget der er til at tag for føle på, eller kræver det man har studie akustik i stuen? Er forskellen som at skifte et kabel? Sagt på en anden måde, er det noget man ikke kan leve uden! For hvis det er, så ser det ikke ud til at sådan en lille fætter er noget man bare lige finder. Så tænker er der andre muligheder der kan lave samme træk i samme kvalitet? Man for da lildt dårlig mave af ar vide, de højttaler man har købt __________________ My Place - Sound of Life
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 September 2015 kl. 01:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stor fejl. Blev slået op før jeg helt var færdig.
[> Man for da lidt dårlig maver over at de højttaler man har købt ikke har midler til at spille det de kan, og måske ikke kan få de betingelser for at
kunne folde sig helt ud. __________________ My Place - Sound of Life
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4920
|
| Sendt: 30 September 2015 kl. 06:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Matrix 804 har ikke brug for Bass Alignment Filter! Det har ingen af modellerne i den serie... de spiller bedst uden. Tro mig, jeg har solgt disse modeller i min tid i Audioscan & Hifi Klubben, og vi havde ikke engang Bass Alignment Filter på lager i butikkerne!
Du er er blevet svært ramt af hifi-virussen, og den får en til, hele tiden at jagte (små) forbedringer. Nogle gange skal man bare acceptere, at når det lyder godt, så er det godt!
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 30 September 2015 kl. 07:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. MBG skrev:
Stor fejl. Blev slået op før jeg helt var færdig.
[> Man for da lidt dårlig maver over at de højttaler man har købt ikke har midler til at spille det de kan, og måske ikke kan få de betingelser for at kunne folde sig helt ud.  |
|
|
Jeg er lidt på linje med Mikkel. Når man har fulgt dine skriverier, så virker du temmelig hi-fi-rastløs (for nu at bruge det udtryk). Tager du dig egentlig den nødvendige tid til at finde ud af, hvordan en given komponent - i dette tilfælde i særdeleshed højttalere - lyder, og hvad den giver dig af positive og negative (lyd-) oplevelser? Det er selvfølgelig en meget individuel proces, men personligt bruger jeg rigtig mange timer fordelt over rigtig lang tid - vi taler adskillige måneder - for at nå ind til kernen af en given komponents kvaliteter og mangel på samme. Det er fint at jagte det næste hi-fi-fix, men i den proces risikerer man altså at glemme at være i nuet og være fokuseret og koncentreret og absorbere sine oplevelser, så de kan bundfældes ordentligt. Sådan har jeg det i hvert fald ... og har du det anderledes, så er det jo sådan det er
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 September 2015 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik bare god øv på, da jeg hørte om den Bass Alignment Filter. Kan det virkelig passe jeg har brugt en masse penge (efter min
pung) på et par højttaler, og så viser det sig at det "kun" er en halv højttaler, tænkt ud fra ydelse
Men er glad for at høre der også er meninger der går modsat af det Bass Alignment Filter. Specielt set ud fra, at det virker til at
være noget af en udfordring at finde sådan en boks. __________________ My Place - Sound of Life
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4920
|
| Sendt: 30 September 2015 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har fået et par "hele" højtalere... så sæt dig nu ned, og nyd musikken!
|
| Til top |
|
| |
Newbiee2 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2014 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 266
|
| Sendt: 30 September 2015 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 September 2015 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
lars c Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2013 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 30 September 2015 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ved hvordan du har det Mickey har selv haft det sådan tit men har sat mig for og beholde det jeg har få har tit fortrudt jeg så kan bytte ell solgt noget så er inig nyd dine højtaler
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Oktober 2015 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|