| Sendt: 01 Oktober 2015 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Jeg er kommet til det tidspunkt i mit liv, hvor jeg gennem længere overvejelser har revurderet mit liv. Gennem denne længere process er jeg
kommet frem til at jeg er nødt til at "entrere" Hi-Fi verdenens gyldne kamre. Jeg var en smut i klubben tidligere på ugen, lyttede til lidt forskelligt
og fik meget hurtigt konkluderet at jeg har misset en utrolig værdi i livet.
Jeg har nu kigget på nettet, også på forummet her, og er stadig utrolig usikker på hvad jeg skal entrere med. Dog har jeg fundet et par,
umiddelbart, lækre højtalere brugt. System Audio Explorer.
Som alternativ kunne det godt blive Dali Mentor 6 (selvom det efter min opfattelse er en anden liga - er det korrekt?)
Dertil kunne jeg godt tænke mig en ordentlig forstærker.
Jeg havde kigget på en Primare CDI10 eller en Primare I22 (som også kan anskaffes brugt). Er det alt for svagt til Explorer? Passer de til Mentor
6?
Derudover overvejede jeg Dussun V8i, men den ville nok skulle hentes hjem fra Kina - nogen der har erfaring med den?
Som en grønskolling (og i nogles øjne amatør) beder jeg ydmygt om Jeres professionelle (og hobby-nørd(positiv hensigt tillægges ordet)-agtige)
mening.
Et lille forsøg på at opridse mine behov/tanker om konceptet:
Bluesound Node2 til Tidal. Pladeafspiller til retro LP'er. Evt. musik afspillet fra USB/Server.
Dertil skal jeg bruge en integreret forstærker.
Jeg vil på sigt nok også gerne være villig til at hoppe på noget surround til film - men mit første og umiddelbart største behov er lækre lydbølger
produceret af stereo gulvhøjtalere.
Er jeg gået helt galt i skoven eller er jeg kommet i den rigtige retning af noget der rent faktisk lyder godt?
Jeg ser med spændt forventning og glæde frem til at læse respons.
Svingende hilsner
Joachim
|