Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 18:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Svs, Jbl & Nad? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rfo98b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 30 November 2015 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Hej hifi4all!

Jeg har p.t et setup med et par aktive højtalere fra JBL (LSR 305): http://www.jblpro.com/ProductAttachments/LSR305_hi_res_image 3.jpg
samt en NAD D1050:
http://cdn.audiostream.com/images/72313nad2.jpg og de er forbundet med XLR kabler.

Nu har jeg så formået at købe mig en SVS SB12 NSD subwoofer, som jeg bestilte black friday og egentligt afbestilte, men nu er den så kommet
alligevel (var usikker på om den rent faktisk kunne forbindes, hvilket så er grunden til at jeg nu er her :P)...

Her er et billede af bagsiden af den: http://www.audioholics.com/subwoofer-reviews/sb12-nsd-subwoo fer/SB12NSDback.JPG/image

Mit spørgsmål er, hvordan kan jeg forbinde det her setup og kan man det, eller skal jeg have mig en studio subwoofer der passer til mine JBL
højtalere?

Min tanke var at sende signalet fra DAC'en ned til Subwoofer også splitte signalet op til højtalerne med en Y-splitter og et RCA til XLR kabel, men
ender jeg så ikke bare med mono?

Håber i kan hjælpe!

Mvh

Rasmus

Kaj.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Permanent!

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 30 November 2015 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Mono - nej er subwooferen lavet ordentligt ud fra de muligheder stikkene bagpå beskriver skal der komme stereo ud af dine aktive højttalere. To mulige fremgangsmåder.

Den ene er at forbinde udgangen på NAD'en til subwooferens line in og forbinde dens Line out til dine aktive højttalere. Du har valget mellem at tage signalet til de aktive højttalere ud i fuld frekvensområde eller anvende highpass out hvor bastonerne er skåret fra. De gengives så alene af sub'en.

Mulighed nummer to er at anskaffe dig et par Y konnektorer og dele signalerne til de aktive og subwooferen henne ved forstærkeren.

Det bliver ikke mono, selv om der er risiko for at subwooferens konstruktion omkring indgangskredsløbene kan reducere kanaladskillelsen, hvis ikke udgangsimpedansen på NAD'en er lav nok.

Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted

Wega
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2011
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 November 2015 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Du kører signalet fra dac til sub'ens line in. Så bruger du kabler som disse http://www.av-connection.dk/?PGr=8172 til at køre fra sub'ens "hi pass
line out" og op til hver højtaler. Så kan du styre delfrekvensen på subwooferen. Der er ingen behov for y-splitter da der er udgang til hver side.
Til top Vis Wega's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wega

rfo98b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 30 November 2015 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene!

Det er måske også mig der har været dum nu jeg kigger lidt bag på...

Som jeg har forstået det, kører fra min DAC med left og right ned til subbens Line in, også kan jeg bruge enten Line out eller high pass out og tage
venstre til venstre højtaler og højre til højre højtaler.

Jeg gik med en ide om, at det krævede både en left og right (rød og hvid) til hver højtaler, hvilket fik mig til at tro jeg skulle splitte signalet... Der
kan man bare se!

Tusind tak for hjælpen!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes