| Sendt: 13 Juli 2016 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Digital_Thor: Det jeg er ude efter er at få en ide om hvilken effektforstærker jeg kan sætte til at drive bundene i et horiensontalt sætup uden at spille mine penge på en forstærker der ikke lever op til et tæt på ultimativt krav jeg har: mine CW 1215 skal drives til dere grænse hvad effekt angår. Jeg ved at der er meget gætværk involveret i at få det krav formuleret so tal, men jeg har en plan for hvordan et bud kan gives: 1215 kan klare 500watt 1500 watt peak Jeg antager at ca 80% af effekten går til bassystemet. Efter som bassystemet og topsystemet er paralelforbundet vil jeg mene at denne antagelse betyder at bassystemets impedans er 4,8 ohm og topsystemes impedans er 24 ohm( følger af ohms lov for paralelforbundne modstande) Det betyder at forstærkeren ved 4,8 ohm skal kunne levere minimum 400 Watt vedvarende, og minimum 1200 watt peak (= dynamisk effekt?) Jeg ved godt 80/20 opdelingen er selvfølgelig er et fast på på noget som er dynamisk varierende med frekvensinputtet, lige som de to systemers(togsystem og bundsystem) individuelle impedans er dynamisk varierende med både frekvensimput og effektimput, varme osv.... Men et eller andet bud skal jeg jo komme op med. Jan_Stevns: Jeg vil jo gætte på en impedans på 4,8 ohm, men jeg er ikke på hjemmebane her så vil slet slet ikke være påståelig, men du må meget gerne forklare hvorfor du tænker en impedans på 4 ohm!! Jeg kan bedere lide dit tal, det gør det nemmere at finde en forstærker Og alle, ret mig gerne i mine evt forkerte tanker og hjælp mig på min vej frem mod at blive klog på hvilken forstærker jeg kan nøjes med(rent specifikationsmæsigt) og stadig udnytte mine dejlige højttalere fuldt ud
|