| Sendt: 17 Oktober 2016 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har i et stykke tid gået med tanken om at opgradere min hjemmebio med ny(e) subwoofere. Lige nu er det en gammel Cerwin Vega 2x8" sag, der trækker læsset, og det tænker jeg umiddelbart kan gøres bedre.
Mit setup består i øvrigt af XTZ 99.36 fronter og center samt XTZ 95.22 bagtil - det hele koblet til en Yamaha RX-V1900. Bio'en er 6,5x5 meter, med generelt acceptabel akustik (dog beton hele vejen rundt). Efter mange overvejelser har jeg besluttet mig for at prøve et dual-sub setup, dels for at få mere power og dels for en jævnere basrespons.
Jeg havde faktisk besluttet mig for at gå med 2 stk. XTZ 10.17 da jeg både har gode erfaringer med deres gear, og hørt gode ting om deres nye sub-linje ...og så var det at jeg opdagede, at jeg kan få 2 Klipsch R-115SW monstre til *næsten* samme pris i Tyskland.
Der er ingen tvivl om, at Klipsch'erne giver noget dybere og markant mere kraftfuld bas fra sig, hvilket jo er præcis hvad jeg er ude efter. Dog kan jeg også læse mig til, at flere anmeldere kalder dem for vanskelige(ere) at integrere og placere, hvis de skal lyde optimalt og "tight".
Skal i den forbindelse siges, at jeg har meget begrænsede muligheder for at lege med deres placering (kan kun blive ved siden af fronterne, i hver deres hjørne). Nogen der har erfaring med XTZ, Klipsch (eller begge dele), eller bare tradeoffet mellem power og præcision i subwoofere, som det ser ud til at være tilfældet her?
|