| Forfatter |
|
dr_schlemer Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 180
|
| Sendt: 16 Maj 2004 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg er kommet lidt i tvivl om, hvorvidt enhederne (specielt de gode diskant- og mellemtone enheder) i mine Dali 18-højtalere er originale. Bl.a. fordi mellemtone-enheden er rund i sin ydre fatning og der tilsyneladende er plads til en mere kantet fatning. Er der nogen mulighed, hvorved jeg kan finde ud af dette? Evt. nogen, der har disse højtalere (Dali 18), der kan sende mig en digitalt foto af disse enheder?
mvh Christian
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 16 Maj 2004 kl. 01:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen på forumet, og tillykke med din nyerhvervelse!
Hvis du har købt en højtaler hvor enheden ikke passer i udskæringen er den jo åbentlyst modificeret 
Chassiet på original enehderne i Dali 18 er lidt "firkantede" i formen. Udfrøsningen i kassen passer dertil MEGET præcist!!!
Skru enhederne ud, se hvad der står på dem, og skriv det evt. i et indlæg her, så kan det være der er nogen der kan fortælle dig hvad der er for noget du har købt. Hvis du er heldig, er det måske ikke så tosset  __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
Carsten S Chr Forum Bruger

Tidl. Schmidt Audio
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
| Sendt: 16 Maj 2004 kl. 02:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Du er næppe blevet snydt !................ Dali 18 kan kun komme til at lyde bedre end den gør originalt !............... Vær du kun glad, hvis der en eller anden der har forbarmet sig, og har sat en bedre enhed i dine højttalere !..........
Ændring af HiFi/LoFi kan også være et markant plus !
__________________ Mvh
Carsten Schmidt Christensen
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2004 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carsten S Chr skrev:
|
Hej !
Du er næppe blevet snydt !................ Dali 18 kan kun komme til at lyde bedre end den gør originalt !............... Vær du kun glad, hvis der en eller anden der har forbarmet sig, og har sat en bedre enhed i dine højttalere !..........
Ændring af HiFi/LoFi kan også være et markant plus !
|
|
|
Man slipper kun godt fra en modifikation af en højaler, hvis man montere enheder af væsentligt højere kvalitet end de originale, eller hvis man er ektremt rutineret i højtalerkonstruktion... det sidste er næppe tilfældet for en som har Dali 18.
Tag ikke fejl af evnerne hos de store anerkendte producenter. De kan nogle ting med delefilter, og kabinetter som meget få kan gøre dem efter. Grunden til at deres produkter ikke altid lyder optimalt er hensyn til produktionsomkostninger. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
|
| Til top |
|
| |
ralle Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 235
|
| Sendt: 16 Maj 2004 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej du er da ikke blevet snydt,
Da det er Dali du handler med, der er jo nogle højttaler der er bedre end andre. så nej du er da ikke blevet snydt.
Rasmus __________________ Film skal ses i hjemmebio.
Rasmus Erichsen
www.hifi4all.dk
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 16 Maj 2004 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener, at sælger har pligt til at oplyse køber om evt. fejl og mangler modifikationer etc, ellers har du jo gjort købet på baggrund af falske forudsætninger. En Dali 18 skal være en straight Dali 18, og ikke en modificeret hjemmefusket Dali 18. Hvis du ønsker det, vil jeg mene, at du kan lade handlen gå om. Send en PM, hvis du gerne vil høre mere omkring reglerne for køb og salg.
|
| Til top |
|
| |
dr_schlemer Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 180
|
| Sendt: 16 Maj 2004 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der evt. nogen, der er istand til at se om det er de rigtige enheder, der er monteret - hvis jeg evt. uploader et billeder?
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 16 Maj 2004 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
mht. om du er blevet snydt, ja så er du blevet syndt hvis sælger har solgt det sæt som original (uden modifikationer)
Mellemtonen skal have en lille faseplug i midten, er den der ikke, så er den ikke original.
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2004 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaltheK skrev:
|
Jeg mener, at sælger har pligt til at oplyse køber om evt. fejl og mangler modifikationer etc, ellers har du jo gjort købet på baggrund af falske forudsætninger. En Dali 18 skal være en straight Dali 18, og ikke en modificeret hjemmefusket Dali 18. Hvis du ønsker det, vil jeg mene, at du kan lade handlen gå om. Send en PM, hvis du gerne vil høre mere omkring reglerne for køb og salg.
|
|
|
Ved brugthandel mellem privatpersoner er det "ok (over kantstenen) garanti" på varen. Fortryder man et køb, eller falder varen fra hinanden på vej hjem er det bare ærgligt.
Jeg giver dig ret i at man har en moralsk forpligtigelse til ikke at snyd hinanden, men der er mange derude der ikke er ret hårdt ramt af dårlig samvittighed... derfor: VÆR PÅ VAGT, og se dig for INDEN du smidder pengene på bordet! __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
|
| Til top |
|
| |