| Sendt: 22 November 2016 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Nu har jeg efterhånden haft mit nye pc setup i nogen uger, som består af en SMSL Q5 pro, 2x45w 4ohm, en aktiv sub, samt et par ældre radius 90 højtalere.
Generelt så spiller systemet rigtigt fint, men jeg har bemærket, at når der sker "for meget" i lyden, fx. for mange instrumenter på én gang, i udpræget grad når der spilles hård rock, så begynder lydbilledet på radius 90 at virke upræcist og mudret, som om at de mister pusten, hvilket jeg selvfølgelig finder ret 'træls' for at sige det på godt jysk.
Ved simpel pop, jazz, blues, stemmer, akustisk lyd - så er der ingen problem, hverken ved lav eller høj volumen, men kommer vi over i de større symfonier samt rock/metal genren, så er historien, eller lydbilledet, en anden.
Det sker ved alle lydniveauer - så umiddelbart virker det som om, at det er forstærkeren der ikke har overarme nok til kontrollere højtalerne ved et givent niveau. Radius 90 har en følsomhed på ~83db, hvilket sætter krav til forstærkeren, men er der nogen af jer herinde som kan forklare mere omkring det, eller er bedste bud, at det er forstærkeren som er underdimensioneret?
Jeg har prøvet med forskellige inputs til forstærkeren, optisk, USB og phono - men ingen forskel.
Mvh /Heino
|