| Forfatter |
|
jan thiemer Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 18 Maj 2004 kl. 07:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej , jeg må lige be om asistance, klipsch rb25 er der nogen der kender dem?? hvor gode er de , og hvor bliver de lavet? kan de måle sig med feks. dali. el. B & W. el. lignede højtalere ?? jeg har aldrig hørt om dem før , men de er opbygget med et diskant horn og en 6.5 " bas , som er ret spiciel ! kender du denne , eller ejer du et sæt vil jeg gerne høre fra dig.
|
| Til top |
|
| |
schrez Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 18 Maj 2004 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
du kan finde dem på klipsch.com. de forhandles i www.audioconcept.dk. de havde sidst jeg tjekkede en demoudgave på bud!!
det er en dynamisk ht, der kan spille højt.
spiller nu ganske glimrende ved lav styrke også.
|
| Til top |
|
| |
Maximusoptimus Branchemedlem

AudioConcept
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 630
|
| Sendt: 18 Maj 2004 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klipsch er et gammelt firma det er over 50 år det blive startet omkring samme tid som JBL
Af Paul W. Klipsch
Jeg har selv kigget på et par
mvh marthin
|
| Til top |
|
| |
jan thiemer Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2004 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
jojo 40 år. gammel, det lyder jo godt, hvis de har overlevet så længe må de vel være gode, men hvordan er kvaliteten ? , kan de bare spille højt el. hva` lyder det som jbl ? , er der klang og/el. detaljer i musikken kan man høre forskel fra et sæt dali royal menuet ll. ?? bortset fra styrken ?
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 04:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klipsh startede med at bygge og sælge 3-vejs frontladede hornsystemer (hjørnehornet er en klassiker) - de har altid lagt vægt på dynamikken. Men, i modsætning til billige buldre-brage højtalere har de osse været bevidst om lydkvaliteten. Jeg har kun hørt de nye modeller 'en passant', men de skulle være gode. Men, en prøvelytning er nok nødvendig - det er dumt at købe højtalere 'ubehørte', det er jo ikke sikkert deres lyd er din kop te .
|
| Til top |
|
| |
jan thiemer Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2004 kl. 01:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja prøve lyt , jo det har jeg også tænkt mig, men er en horn diskant bedre end en "alm" diskant ???
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 20 Maj 2004 kl. 01:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke nødvendigvis! Problemet med horndiskanter er simpelthen, at eftersom de er mere komplicerede i opbygningen, er de osse dyrere at lave, såfremt man ønsker en høj lydkvalitet.
Fordelen er naturligvis en høj virkningsgrad, og en lav forvrængning for de gode kvaliteters vedkommende. Tilsammen kan det få dem til at være meget uanstrengte og afslappede i lyden, selv når der spilles rigtig højt. Og så kan de jo simpelthen spille højere, alt andet lige.
|
| Til top |
|
| |
schrez Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 20 Maj 2004 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
klipsch har formået at lave en behagelig horndiskant, der på ingen måde kan sammenlignes med en cerwin vega disko dasko ht.
klipsch store force er at den kan spille vildt højt og samtidig spille godt.
|
| Til top |
|
| |
jan thiemer Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2004 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg takker for asistance , nu tror jeg at det er bøvlet vær, med et prøve lyt. m.v.h jan
|
| Til top |
|
| |
Fasen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 26 Juli 2004 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undertegnede har været inde hos Topsound på østerbro og høre netop RB25 på et Thule IA100 og en Thule cd spille. De spillede til min store overraskelse ganske godt..!! Ikke typisk hornlyd, men dynamisk og musikalsk uden unoder i diskanten. Mellemtonen var også god, fin dynamik og kontrol. Bassen (den der nu er) var fin og defineret. Jeg overvejer selv at købe Klipsch efter denne oplevelse. Det er lige den lyd jeg søger. Live orienteret lyd UDEN at lyde nasalt eller lign.
|
| Til top |
|
| |
Fasen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige for at følge op på denne tråd, så har jeg anskaffet mig 2 sæt Klipsch RB-15 (fås ikke herhjemme, er lillebror til RB-25) Disse har en 5" bas/mellemtone istedet for 6" i RB-25. De kan selvsagt ikke spille bas, men dens mellemtone og diskant er ganske god, specielt prisen taget i betragtning. Bruger også et sæt som henholdsvis center og surroundcenter. Min woofer overtager fra ca. 90hz og nedefter. De spiller rigtig godt, god livlig lyd uden "hornlyd" Rigtig dynamiske på den fede måde, dvs at man kan spille højt uden det lyder anmassende. Både i stereo og surround. De bliver trukket af en Thule AV-100.
Har nu fået blod på tanden da spillestilen lige er efter min smag og de passer godt til f.eks rock og elektronisk musik (hermed ikke sagt de ikke kan spille andet. Lytter også meget til filmsoundtracks med "klassisk" musik og det klarer de fint) Vil spare sammen til en gulv model RF-5 i reference serien. Kan iøvrigt godt betale sig at købe dem på Ebay i usa, da dollaren er lav og priserne er i bund derovre. Så selv med moms oveni er det billigere. Specielt for RF-5 , den koster herhjemme 20000.- for et sæt. På ebay kan de fås for ca. 10000.- excl moms Det er en besparelse der er værd at tage med.
|
| Til top |
|
| |