| Forfatter |
|
Demo Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Status: Offline Indlæg: 180
|
| Sendt: 23 Maj 2004 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey alle!
Spørgsmålet er simpelt: Hvad er forskellen på SA 1280 og SA 1280 mkII?
Har efterhånden brændt mig fast på system audio, men har undret mig over at der nogen gange står 1280 mkII og andre steder (deres HP blandt andet) kun står 1280.
|
| Til top |
|
| |
Daring Dane Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 200
|
| Sendt: 23 Maj 2004 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kig under "anmeldelser" og "højttalere" her på Hifi4all.dk. Her er der en anmeldelse af SA 1280 mkII. Så vidt jeg husker er den væsentlige forskel en bedre diskant.
Med venlig hilsen
Daring Dane
__________________ Harman Kardon AVR 5500, Harman Kardon DVD 25,
Dynaudio Audience 82, Dynaudio Audience 122C, Tannoy R1
|
| Til top |
|
| |
Jakob Branchemedlem

Jakob, System Audio
Bruger siden: 23 Maj 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 23 Maj 2004 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
SA har ikke en SA1280 mk II, den hedder slet og ret SA1280.
Det er dog rigtigt at 1280 findes i to udgaver. Hvoraf den nyeste har fået en bedre diskant, der blandt andet har waveguide. (se evt artikel om waveguide her på siden).
Delfilteret er ligeledes bleven forbedret.
Af de 1280 der er produceret til dato er der kun ganske få der er af den første udgave.
Den nemmeste måde at se forskel på de 2 udgaver er ved at kigge på diskanten, på den første udgave er der 8 synlige skruer i diskantens forplade. På den nye type er der kun 4 synlige skruer i diskantens forplade.
En anden måde at skelne disse 2 modeller fra hinanden er ved at kigge på serienummeret, modeller med et serienummer nyere (højere) end 94011 er det den nye type, dette nummer kan også findes i omtalen af 1280 på vores hjemmeside.
Jakob Jensen
System Audio A/S
|
| Til top |
|
| |
Demo Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2004 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok - tak for det... Men hvorfor hedder den så 1280 mk II under anmeldelser her på siden?
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 23 Maj 2004 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Schrammelll Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 23 Maj 2004 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var en smut i Varde og fik et sæt 1280 mk. II med hjem... Det har jeg ikke fortrudt! De spiller fortrindeligt...
|
| Til top |
|
| |
Demo Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2004 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan er basgengivelsen? vil de ikke have godt af en sub? i så fald - hvilken, hvis budgettet er på sølle 3k-4k
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 23 Maj 2004 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
SA har deres SE175, der i udsalgspris koster 3999.- .. og det er en god sub til pengene.
Den har samme 380w forstærker som SE200, men en mindre enhed. og den ville være et ok match til 1280
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 23 Maj 2004 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakob skrev:
|
SA har ikke en SA1280 mk II, den hedder slet og ret SA1280.
Det er dog rigtigt at 1280 findes i to udgaver. Hvoraf den nyeste har fået en bedre diskant, der blandt andet har waveguide. (se evt artikel om waveguide her på siden).
Delfilteret er ligeledes bleven forbedret.
Af de 1280 der er produceret til dato er der kun ganske få der er af den første udgave.
Den nemmeste måde at se forskel på de 2 udgaver er ved at kigge på diskanten, på den første udgave er der 8 synlige skruer i diskantens forplade. På den nye type er der kun 4 synlige skruer i diskantens forplade.
En anden måde at skelne disse 2 modeller fra hinanden er ved at kigge på serienummeret, modeller med et serienummer nyere (højere) end 94011 er det den nye type, dette nummer kan også findes i omtalen af 1280 på vores hjemmeside.
Jakob Jensen
System Audio A/S
|
|
|
Jeg har en kammerat der har et sæt SA 1280 i den anden udgave med den nye diskant. Men samtidig sidder der også andre bass-enheder i dem, end dem man finder i de udgaver i sælger idag. Han sælger selv SA til dagligt og vi har studset lidt over det, men fik dog en god forklaring af Frits, som jeg dog ikke helt kan huske da det er et par dage siden efterhånden!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Demo Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2004 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
|
SA har deres SE175, der i udsalgspris koster 3999.- .. og det er en god sub til pengene.
Den har samme 380w forstærker som SE200, men en mindre enhed. og den ville være et ok match til 1280
|
|
|
Jeg vil helst undgå denne da jeg her på forummet har læst at mange har dårlige erfaringer med SA's subs. De er tilsyneladende præget af en masse fejl. Men det er måske bedst at holde sig til samme mærke for at lyden passer sammen? eller er det ligemeget når det er en sub?
|
| Til top |
|
| |
Schrammelll Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 24 Maj 2004 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Demo skrev:
| Hvordan er basgengivelsen? vil de ikke have godt af en sub?
i så fald - hvilken, hvis budgettet er på sølle 3k-4k |
|
|
Jeg synes basgengivelsen er god. Den kan gå dybere end jeg sådan umiddelbart havde troet.
Jeg brugte i starten mine gamle Dali biwire kapler på dem (kr. 60,- pr m), og synes at sa1280 til tider manglede en sub.
Men da jeg skiftede dali kablerne med et sæt Audiotruth der koster i
omegnen af kr. 2-300 pr. m., så skete der pludselig noget og bassen
trådte mere i karakter, samtidigt med de nu spiller noget dybere end
før.
Nu spiller de lige som jeg vil ha det i stereo, uden sub!
Jeg har dog overvejet SA175 subben i forbindelese med hjemmebiografen!
|
| Til top |
|
| |