| Forfatter |
|
sedroc Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 28 Maj 2004 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har lige fået nogle Goe Gamle Dali 8, men de kræver ny Basenhed, og måske Mellemtone, da den ikke ser for god ud, men der skal måske meget til at sådanne en bliver slidt?
Nå, men er der nogle der har en god ide om hvr jeg skal henvende mig, altså gerne et sted der måske er lidt billigere end HIFI klubben (som jeg dog ikke har forhørt mig ved endnu)?
mvh André Lund, Odense
|
| Til top |
|
| |
Saunter Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 325
|
| Sendt: 28 Maj 2004 kl. 02:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror ikke at HIFIKLUBBEN, har nogle ekstra dele, da det jo efterhånden er ved at være nogle gamle højttalere. Det lyder som et dyrt projekt, hvis de fleste af enhedderne, alligevel skal skiftes...
Det kan jo være at man måske kunne kombinere det lidt, med nogle nyere og enhedder i stedet.
|
| Til top |
|
| |
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
| Sendt: 28 Maj 2004 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Nu kan jeg ikke huske præcist om det var Dali 8 der bruger en Seas 11FM som øvre mellemtone (eller var det 1288 HE !?).
Men ellers har jeg et sæt 11FM til salg - den ene lettere støvet (den membran er altså bare klistret !) - til fornuftig pris.
Hilsen
Nørd
|
| Til top |
|
| |
sedroc Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2004 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
I første omgang er det nok kun det ene sæt basser der skal skiftes, de øverste basser blve skiftet for ca 1½ år siden, med dele fra hifi-klubben.
Men i vil mene det blir for dyrt i forhold til det resultat man vil få? Ville jeg være tjent med at gå ud og købe nogle nye højtalere?
Hvad med at repererer ophænget, nogle der har prøvet at få det lavet, og med hvad resultat versus nye enheder?
|
| Til top |
|
| |
sedroc Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2004 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har fundet ud af hvilke enheder jeg skal have, og jeg skal også have ny mellemtone
Mellemtone: Seas H143 (11F-M)
Woofer: Peerless 830298
Nørd: er de nye? og hvad pris snakker vi om, send mig evt privat msg.
Hvor vil i ellers mene jeg billigst og nemmest får disse enheder?
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 29 Maj 2004 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
sedroc skrev:
Hvad med at repererer ophænget, nogle der har prøvet at få det lavet, og med hvad resultat versus nye enheder? |
|
|
Hvis du ikke kan skaffe originale erstatninger, er en reparation af de gamle enheder at foretrække, det vil sikkert også være billigere. Hvis det kun er ophænget som er defekt, kan enhederne blive som nye igen - forudsat at arbejdet gøres ordentligt.
|
| Til top |
|
| |
Saunter Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 325
|
| Sendt: 29 Maj 2004 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er vel ikke noget der er for dyrt, hvis man får den lyd ud af det, man gerne vil have...
Hilsen Saunter
|
| Til top |
|
| |
sedroc Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2004 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hifiklubben vil have 899,- pr basenhed, for en renoveret enhed, mens jeg kan få kantophænget på et sæt lavet for 600,- ved basrep.dk
Hvad vil i mene er mest optimalt? Er de 1198,- mere det vær? det er jo 15-20 år gamle enheder.
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 03 Juni 2004 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
sedroc skrev:
Hej
Hifiklubben vil have 899,- pr basenhed, for en renoveret enhed, mens jeg kan få kantophænget på et sæt lavet for 600,- ved basrep.dk
Hvad vil i mene er mest optimalt? Er de 1198,- mere det vær? det er jo 15-20 år gamle enheder. |
|
|
Hvis du har mod på det, så kan du skrue dem ud og undersøge dem grundigt, nu ved jeg ikke hvilket materiale membranen er lavet af, men hvis det er papir, kan den godt blive lidt smuldret på bagsiden efter så mange år, i sådan et tilfælde vil hifiklubbens tilbud måske være det bedste. Hvis de derimod er i orden, og fjederen(hedder den det?) som holder membranen på plads stadigvæk virker spændstig kan du formentlig nøjes med basrep. Du skal også være opmærksom på at visse magneter mister noget af styrken efter en årrække.
|
| Til top |
|
| |