| Forfatter |
|
-DD- Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 101
|
| Sendt: 04 Juni 2004 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey.
Hvorfor lyder mine Cerwin Vega V-6F HT'er ligesom de proppet ned i tQnde??Er det mine Kabler(Biltema's 4MM)?? 
|
| Til top |
|
| |
stjalke Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 255
|
| Sendt: 04 Juni 2004 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg vil skyde på det er dine kabler. De passer sig ikke rigtig til resten af dit high-end udstyr. Måske du skulle prøve med et par Nordost Valhalla, eller et andet sæt kabler i samme pris-klasse.
|
| Til top |
|
| |
-DD- Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2004 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm. Ja det kan jo vaere... Eller kan det vaere fordi min forstaerker er gammel??
|
| Til top |
|
| |
Kenneth K. Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 04 Juni 2004 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
-DD- hvor lang tid har du haft højtalerne? Jeg gætter på at du har hørt noget lidt dyrere og bedre... Alle de billige højtalere (under 1000,- stk) som jeg har hørt, lyder bare sådan. Som en papkasse, som om de spiller inde i en kasse.
vh,
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
-DD- Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2004 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft dem i ca. 2Mdr. Og de har kostet 700Kr Stykket(Er blevet sat fra 1000/1200).. Da jeg hQrte dem inde i HiFi Klubben lQd de ikk som en papkasse der vibrere... Men hvorlang tid gaar der fQr et saet HT'er er Spillet til???
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 04 Juni 2004 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter 50 timer bør du kunne høre klar forskel.
Men altså. Cerwin Vega. Og så endda til 700 kr/stk.......
Jeg ville ikke engang købe dem til ungernes udskejelser
Og nej, jeg har ikke hørt dem. Jeg holdt med at høre på Cerwin Vega for mange år siden
Men sammenligningen med en tønde er ikke helt skæv....
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
-DD- Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2004 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Griner.. Altsaa de MEGET godt til de ikk er dyrere. Og jeg har begraenset med plads saa de passer godt ind i mit vaerelse. Men hvilken slags HT vil du forslaa??? MaX pris 1000Kr Stk
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 04 Juni 2004 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
stjalke skrev:
| Ja, jeg vil skyde på det er dine kabler. De passer sig ikke rigtig til resten af dig high-end udstyr. Måske du skulle prøve med et par Nordost Valhalla, eller et andet kabel i samme pris-klasse. |
|
|
Prøv at se om ikke du kan holde dig i det seriøse hjørne - hvis du bare skriver for at genere, så lad være med at skrive. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
-DD- Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2004 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm. Tja jeg er lidt grQn inden for alt det her Audio, men har lidt forstand paa det! Men var det der er Valhalla??
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 04 Juni 2004 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
-DD- skrev:
| Griner.. Altsaa de MEGET godt til de ikk er dyrere. Og jeg har begraenset med plads saa de passer godt ind i mit vaerelse. Men hvilken slags HT vil du forslaa??? MaX pris 1000Kr Stk |
|
|
Til 1000 kr/stk. skal du nok ud på brugtmarkedet en tur. Kig efter et sæt Dali 450 eller noget i den retning - der får du en rigtig god højttaler til pengene, og den kan findes til under 2000 kr/sættet!
Grunden til at dine CV´ere lyder sådan kunne også være placeringen - står de banket op i et hjørne eller?
Alternativt kan det desværre også bare være at de lyder sådan - et kabel alene gør ikke så massiv en forskel at den degraderer dine højttalere til tøndeniveau! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
stjalke Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2004 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin: Ja, for sjov kan vi jo ikke ha noget af! 
DD:
Det er begrændset hvor meget man kan forvente af et par højttalere, i den så billige ende. Men som Vilmann skriver, så vil det sikkert hjælpe at spille dem til engang.
Sørg for ikke at sparke så skide meget til dem, til at begynde med.
Og til dit spørgsmål om anden forstærker/andre kabler, så vil du ikke kunne høre forskel. harman/kardon laver fine forstærkere, og det er din sikkert også. Kabler skal du hellerikke pille ved.
The truth: dine højttalere vil være lisså godt tjænte med en transistor-radio.
|
| Til top |
|
| |
-DD- Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2004 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja de er klasket op i et hjQrne. Bas rQrende sidder bag paa... Og de lQd ikk saadan da jeg hQrte dem inde i Hifi klubben...
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 04 Juni 2004 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at hive dem ud på gulvet - bare et øjeblik. 1 meters penge til væggene. Måske det giver et hint?
Og hold så op med de Q'er!
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 04 Juni 2004 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
stjalke skrev:
|
Ronin: Ja, for sjov kan vi jo ikke ha noget af! 
Det kan vi sagtens - hvis bare det fremstår som sjov, ik? (Det er jo heller ikke sikkert at en ny bruger der kommer for at få hjælp, finder det morsomt)
DD:
Det er begrændset hvor meget man kan forvente af et par højttalere, i den så billige ende. Men som Vilmann skriver, så vil det sikkert hjælpe at spille dem til engang.
Sørg for ikke at sparke så skide meget til dem, til at begynde med.
Forkert - de skal have noget havre. Jo hurtigere vil man spotte forskellen under tilspilningen - regn med ihvertfald 100 timer.
Og til dit spørgsmål om anden forstærker/andre kabler, så vil du ikke kunne høre forskel. harman/kardon laver fine forstærkere, og det er din sikkert også. Kabler skal du hellerikke pille ved.
The truth: dine højttalere vil være lisså godt tjænte med en transistor-radio. |
|
|
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 04 Juni 2004 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
Prøv at hive dem ud på gulvet - bare et øjeblik. 1 meters penge til væggene. Måske det giver et hint?
Og hold så op med de Q'er!
/vilmann |
|
|
Der er vist en der bruger engelsk tastatur!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
farsinsen Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 04 Juni 2004 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror vilmann har fat i den lange ende, at de står helt op af muren er sikkert langt fra optimalt.
Det betyder dog også en del hvad de står på ... Er der beton og
gulvtæppe nedenunder eller er det gammelt trægulv fra 19grønkål? Hvis
du har trægulv kan du i første omgang forsøge at smide en stak
håndklæder eller lign. under, hvis det hjælper bare lidt kan du købe en masse forskellige typer afkoblingsfødder, der gør jobbet langt bedre.
- Peter
|
| Til top |
|
| |
-DD- Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2004 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke oe, aa og ae paa dansk... Saa vend jer til det 
Jeg kan taale lidt sjov.. Er vant til det.. Men Efter 2 mdr hvor de har spillet naesten uafbrudt, Skulle de vel vaere spillet til! Ikke??
|
| Til top |
|
| |
stjalke Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2004 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin:
Well, jeg er meget sarkastisk anlagt - kan jeg jo ikk gøre for. Det ødelægger jo også lidt det hele, og får mig til at fremstå som alle jer andre piger, hvis jeg skal til at pensle det ud 
Og det der med fuld skruge til at begynde med, har jeg hørt skulle være lidt noget muggent hø. Det skulle efter sigende gå for hårdt udover ophænget, da det i de fleste tilfælde - ved en ny højttaler - har stået stille i et stykke tid.
Men nu er jeg jo ikk ekspert.
|
| Til top |
|
| |
-DD- Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2004 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vel et parket gulv Som ligger ovenpaa noget Beton! De staar paa et saet Gele fQdder som fulgte med, Kan det Evt. Vaere det??
|
| Til top |
|
| |
stjalke Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2004 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
DD:
Er din harman/kardon en surround-forstærker? I så fald mistænker jeg dig lidt for at du måske har pillet ved opsætning/alle de mange emulerings-ting den sikkert er udstyret med.
|
| Til top |
|
| |