Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 01:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Køb af Brugte Højtalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jako
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 05 Juni 2004 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg regner med jeg her en af dagene skal ud og se på et par brugte Dali Grand højtalere, så jeg vil lige høre om der er nogle gode råd som jeg burde tage højde for når jeg skal ud på en lytter

Yes, der har helt sikkert været thread ang dette, men jeg har ikke lige kunne finde dem

Anyway, jeg håber der falder bare lidt af

Til top Vis Jako's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jako

Thomas O.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Juni 2004 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Følgende er hvad jeg har fået fortalt af en som efter sigende ved noget om det....

Modeller før ca. 1998 er den "gamle" model. Udgaver efter er ikke officielle MK2 modeller, men der er lavet visse ændringer. Tidligere modeller kunne have problemer med at niveauet i mellemtonen blev lavere og lavere, udbedret på nyere modeller. Bedre finering, da de tidligere kunne gå op i samlingerne i toppen af højttaleren. Andet basrefleksrør. Andre monteringsskruer til enheder. Der er sikkert lavet endnu flere ændringer siden...

Hvis højttaleren er i orden, er det en fed højttalere, som har det bedst i større rum. Mit rum var desværre lidt for lille da jeg havde dem. Men du får smæk og dybbas uden lige (mere dybbas en smæk).

Hilsen

Thomas

Til top Vis Thomas O.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas O.

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Juni 2004 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Kender ikke til den første model, men jeg vil afgjort gå efter den nye model. Om ikke andet så fordi den i hvert fald ikke kan få problemer med træ-finér der slipper... den er lavet af massiv træ.

Det er en rigtig fed højtaler, som dog kræver MEGET forstærker power og et stort rum for at lyde ordentligt.

Pas på priserne, jeg mener de er skruet for højt op - især for de ældste. Det hører ingen steder hjemme at folk forsøger at få væsentligt mere end det halve af nyprisen for 8 år gamle højtalere. Så banebrydende er de heller ikke.

Hvis du får handlet kan du nyde en helt emminent diskantgengivelse, samt en rigtig god harmoni, som man ikke får så mange andre steder.

held og lykke

Jako
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 Juni 2004 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Takker for de hurtige svar.

mht forstærker, jeg havde tænkt mig at jeg skulle ud at have fat i noget i retningen af Denon 3805, Pioneer AX-5S eller NAD T63... men ville disse være 'kraftige' nok til at kunne trække Grand'erne?

Til top Vis Jako's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jako

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Juni 2004 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Kender ikke de nævnte modeller, men jeg vil umiddelbart anbefale dig en meget kraftig effektforstærker. Du kan ikke udnytte potentialet i Grand 100% med en surroundforstærker.

Jeg har Grand Coupe, og de blev endnu bedre da jeg sidste uge prøvede dem med en Thule PA150 i stedet for den PA100 som de plejer at spille med.

Måske kunne ZAPPulse være et bud.

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Juni 2004 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Jeg kender nogle stykker der har haft finishproblemer med de første modeller. Fineren har en tendens til at give slip, så den sidder og gaber.

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

koxi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004
Sendt: 08 Juni 2004 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt et sæt nye Dali Grand for knap et år siden og jeg har aldrig været mere tilfreds.. er simpelthen en suveræn højttaler.. Jeg har inegn problemer haft overhovedet, men igen.. de er kun knap et år gamle.. 

Med hensyn til forstærker så vælg en god kraftig analog forstærker.. Musik skal nydes analogt.. =)

ps. det er ikke et MUST med en kraftig forstærker da Dali Grand ikke kræver det vilde input (4 ohm) for at lyde godt, men med en kraftig forstærker får du en mere dynamisk og præcis baslyd.. og tro mig.. de højttalere fortjener en god forstærker..

Til top Vis koxi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af koxi

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes