| Forfatter |
|
assembel Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 07 Juni 2004 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Jeg ønsker at kunne spille surround i min stue, og dertil mangler jeg lidt hjælp.
Jeg har i forvejen:
Dali 202, reol højtalere, der spillet meget godt. Og som jeg er glade for. De fungerer i mit stereo setup. Dem kunne jeg tænke mig at benytte som baghøjtalere.
Jeg har så tænkt på at købe:
- Dali 850, til front højtalere (sammen med mine 202 som baghøjtalere).
- Denon AVR 1604 surround reciever http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|30|30|2308|pdetail.
Så mangler jeg bare en centerhøjtaler.
Hvad siger i umiddelbart til mit setup? Kan det spille nogenlunde sammen. Det skal primært spille godt til film, men må også gerne kunne spille et cirka 15m2 rum op med god stereo musik.
Behøver jeg en sub til det system, hvis ideén holder. Og har i evt. nogle bud på en god center.
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 07 Juni 2004 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror at Dali 850 er et dårligt valg til et rum på 15m2...du vil nok få store problemer med basområdet.
Har dog ikke selv prøvet, så måske har andre et bud....
Hvis du kan lidt lyden fra 850'ern, burde 450/350'erne kunne være et alternativ, elelr de små menuet..... __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 07 Juni 2004 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, et par 850 er lidt for store, og kræver desuden noget mere end en 1604....
til center bør du vælge en af samme serie, dvs. en Dali c70 __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
assembel Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2004 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
450 ser meget lovende ud. Og ligger i lejet 2K-2.5K, hvilket er meget rimeligt.
Vil i mene at de vil kunne arbejde sammen med mine Dali 202? Vil jeg få brug for en sub, til de 4 højtalere (+ en center).
Og har i evt. andre forstærkere/recievere i samme prisklasse i vil foretrække til sådanne højtalere.
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 07 Juni 2004 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om man har behov for en sub, afhænger af mange ting. Såfremt dine front/sider går rimeligt dybt, er det i hvert fald noget du kan udsætte købet af. Endvidere, hvad type film ser du? Er du en svoren tilhænger af film med megen action, kan det blive svært at undvære en sub i længden. På den anden side, ser du/I alle mulige slags film, vil en sub nok ikke være så nødvendig - en god center er ligeså vigtig.
Det er & bliver et prioriteringsspørgsmål .
|
| Til top |
|
| |
assembel Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2004 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak. Har også selv tænk på at det kunne udsættes. Jeg kan se hen af vejen om det bliver nødvendigt med en sub. Tak for svarene. Jeg tror jeg går efter systemet:
Amp:
Denon AVR-1604
Front:
Dali 450
Rear:
Dali 202
Center:
Dali C1000
Det tror jeg bliver det. Jeg skal ikke have en SERIØS hjemmebiograf, men bare nyde mine dvd'er men lidt mere lyd end mine reol stereo højtalere.
Sidste spørgsmål:
Vil i anbefale Dali C1000 eller Dali Concept CT til systemet. Der er ca. 1000 kr. forskel. Jeg har hørt folk snakke om at centerhøjtaleren er værd at ofre lidt på, det er vel rigtigt, eller?
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2004 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender ikke de nævnte - men ja, centeren er værd at ofre noget på. Husk på, i film kommer meget af det man kalder real-lyden (ikke mindst dialogen) netop fra centeren! Som gammel stereo-freak er man tilbøjelig til at fokusere på siderne i fronten, men til film er man bedre hjulpet med at fokusere på en god center, efter min mening. Det sir' jeg efter at have lyttet til anlæg med meget varierende prioriteringer på netop dette punkt.
|
| Til top |
|
| |
assembel Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2004 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for hjælpen. Det er nu bestilt og jeg vil få det i starten i næste uge, da højtalerne er på restordre hos Dali.
Reciever:
Denon AVR-1604
Front:
Dali Concept 6
Rear:
Mine ældre Dali 202
Center:
Dali Concept CT
Og regner med en ArgonDVD2002 når den kommer på lager.
Er der nogen der har erfaring med forsikring plus hos hifiklubben?
Ekspidienten sagde til mig, at for ca. 700 kunne jeg, lige meget hvad der skete, få byttet det jeg købte til nyt, inden for 5 år. Om det hele så røg ud af vinduet, kunne jeg få nyt.
Nogen der har haft benyttet den service?
|
| Til top |
|
| |
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
| Sendt: 10 Juni 2004 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
assembel skrev:
Er der nogen der har erfaring med forsikring plus hos hifiklubben? Ekspidienten sagde til mig, at for ca. 700 kunne jeg, lige meget hvad der skete, få byttet det jeg købte til nyt, inden for 5 år. Om det hele så røg ud af vinduet, kunne jeg få nyt.
Nogen der har haft benyttet den service?
|
|
|
Tillykke med anlægget.
Jeg vil MEGET gerne høre hvad du finder ud af med den forsikring, for jeg har hørt det samme fra deres sælgere men sjovt nok kan de ikke finde noget papir hvor det står på.. 
|
| Til top |
|
| |
Morten Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 311
|
| Sendt: 10 Juni 2004 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med det
Vil dog lige sige, at jeg har C1000 til at spille sammen med 8008 som fronter og 2002 som rear, og jeg er yderst tilfreds med C1000. __________________ Individer, der residerer i transparente silikatbaserede domiciler, bør ikke tilrådes, at accellerere større eller mindre objekter af geologisk oprindelse.
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2004 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øhhh - husk lige, når du kyler tingene ud af vinduet - at der IKKE står nogen nedenunder. Kig i det mindste i din ansvarsforsikring først
|
| Til top |
|
| |
assembel Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2004 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon:
Nej. Det kan godt passe den ikke dækkede personskade, ved højtalerfald fra vindue (1. sal).
Kim F.:
Jeg tegnede forsikringen, håber self. ikke jeg får brug for den, men hvis det sker, har du sku bare at bytte det. Ellers skal jeg nok finde frem til den sølger der solgte mig det
Skal self. nok skrive her inde, hvis det bliver aktuelt :)
Jeg har nu sat anlægget til, og det spiller bedre end godt. Det er jeg fuldt tilfreds med. Og kan kun anbefale det til andre. Surrounddelen er virkelig god. Lyden fylder totalt hele lokalet.
Stereo delen er også suveren. Også til den slags musik jeg hører, som jeg oftes synes er sværest at gengive; hiphop. Det er store dynamiske udsving, der gør at det ikke er alle anlæg, der kan spille den genre højt. Dette system kan.
Det setup kan kun anbefales.
- TAK!
|
| Til top |
|
| |