| Forfatter |
|
naim Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 10 Juni 2004 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er for tiden igang med at hente forskellige højtalere hjem til en lyttetest, der skal sgu nye til. Hentede i dag et sæt Audio Note AN-E/L hos Audio Consult. Vel hjemme samler jeg standere, placerer højt ovenpå og sætter musik på. De er helt nye, så der skal bare spilles. Kærestens første kommentar, "de er grimme, 70'er agtige, dem skal vi ikke have, de grimmeste højt jeg har haft med hjem". Så de bliver leveret tilbage i morgen.
hilsen naim __________________ I wanted the best, I got the best.. KISS
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 10 Juni 2004 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kan du vel lære at tage hende med på råd?
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 10 Juni 2004 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Er for tiden igang med at hente forskellige højtalere hjem til en lyttetest, der skal sgu nye til. Hentede i dag et sæt Audio Note AN-E/L hos Audio Consult. Vel hjemme samler jeg standere, placerer højt ovenpå og sætter musik på. De er helt nye, så der skal bare spilles. Kærestens første kommentar, "de er grimme, 70'er agtige, dem skal vi ikke have, de grimmeste højt jeg har haft med hjem". Så de bliver leveret tilbage i morgen."
hilsen naim
Hmm. ok.. hvorfor lige dele det med os ?
Hvis du kunne skrive lidt om lyden ville det være lidt mere relevant 
eller hvis du søgte råd om hvilke andre du kunne prøve..
Det der er vel mere noget man skriver i en dagbog eller noget
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 10 Juni 2004 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er derfor mænd designer lyd, og kvinder designer udseende
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 10 Juni 2004 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Udskift kæresten istedet ! Man kritiserer ikke mandes legetøj. PUNKTUM
Relvant spørgsmål fra Live21. Hvad syntes du iøvrigt om lyden ??? __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 11 Juni 2004 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
A: Enhver snak om lyd blir' irrelevant når kæresten sir' NEJ!
B: Vi burde måske starte med at lære pigerne, at eftersom mænd ikke har monopol på arbejdsmarkedet, har DE ikke monopol på indretningen af hjemmet!
Det sidste er et problem - mænd er fandens konfliktsky når det gælder den type problemer (= fyre er generelt vatpikke i den henseende).
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 11 Juni 2004 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
naim skrev:
Er for tiden igang med at hente forskellige højtalere hjem til en lyttetest, der skal sgu nye til. Hentede i dag et sæt Audio Note AN-E/L hos Audio Consult. Vel hjemme samler jeg standere, placerer højt ovenpå og sætter musik på. De er helt nye, så der skal bare spilles. Kærestens første kommentar, "de er grimme, 70'er agtige, dem skal vi ikke have, de grimmeste højt jeg har haft med hjem". Så de bliver leveret tilbage i morgen.
hilsen naim |
|
|
Det minder mig om dengang jeg købte en gammel flippermaskine. Jeg havde kun en lille lejlighed og min kæreste, som jeg boede sammen med dengang, flippede(!) helt ud og sagde at lejligheden ikke var stor nok til både hende og flippermaskinen.
Jeg har stadig flippermaskinen __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2004 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon: intet mere sørgeligt end en pisket mand 
men personligt har jeg kæresten som den sunde fornuft der sørger for at holde fogden fra døren uden hende ville mit setup se noget mere imponerende ud men design og hifi hører ikke sammen !!
Naim: Hvad overvejer du ellers ?
LOL: hvis man først bøjer sig for et ultimatum fra kæresten, får man aldrig mere glæde i livet !!! hvis hun går med på et poolbord som køkkenbord ved man at man skal holde fast !!
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 11 Juni 2004 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, den diskussion havde vi også.
Jeg tilbød at flytte alt gearet på loftet (vi har et stort hus 250 m2) til et gæste værelse, det blev modtaget med kys o.l. (censur). Så forelskede junior nr. 1 sig i mit musikrum, flytte-flytte til næste rum (stadig ovenpå 1. sal). Så ville junior nr. 2 have større værelse, flytte nedenunder til 30 m2 - ja 30 m2, nyt gulvtæppe og hele svineriet. Hvor heldig kan man være, blot man har lidt tålmod. 
Der mangler stadig lidt rack før jeg er helt tilfreds, men. Skal have plads til et par pladespillere. Plus trukket et nyt 230-400 V kabel 
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 11 Juni 2004 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
A: Enhver snak om lyd blir' irrelevant når kæresten sir' NEJ!
|
|
|
Ja
Citér:
B: Vi burde måske starte med at lære pigerne, at eftersom mænd ikke har monopol på arbejdsmarkedet, har DE ikke monopol på indretningen af hjemmet!
|
|
|
Nemlig. Men med lidt diplomati kommer man langt. Frem for at dumpe et sæt monstrøse højttalere i stuen, bøn man (han?) måske lige vende monstrene med hende der som man (han) jo nu altså har vakgt at dele badeværelse med. Og helst før de anbringes i stuen.
Overraskelser af den art bliver sjældent godt modtaget.
Det er lige som med lyden. Hvis konen efter 30 sekunder siger at det lyder godt, har hun efter al sansynlighed ret.Selvom hun ikke har forberedt sig mentalt på at lytte i flere uger.
Hvis det første hun ser når hun kommer ind i stuen er et par overdimensionerede 70'er-rædsler, tager det lang tid at komme over det igen.Og så kan man komme med alverdens forsikringer om at det bare lyder åh så godt. Hun er da ligeglad. Det første indtryk var dårligt. De skal ud - og det kan kun gå for langsomt.
Jeg er egentlig ligeglad hvordan HIFI'en ser ud, men det er Elvira ikke - og derfor bliver jeg nødt til heller ikke at være det.
Hvis man helt vil bestemme selv må man være uden samboere eller bygge til:
Fars musikrum - Keep Out.
High Level Noise Area - Ear Protection Required.
No trespassing - Prosecutors will be violated - Survivors will be shot
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Dolkin Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 752
|
| Sendt: 11 Juni 2004 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm - det var da en mærkelig tråd!!!
Hvad skal jeg have den oplysning for? Der ligger ikke noget spørgsmål jeg kan forholde mig til. Der ligger ikke nogen holdning jeg kan forholde mig til.
En mand bliver underkendt af sin kone/kæreste i en sag om valg af højttalere......og vælger at føje hende......det sker ca. 1.000.000.000 gange om dagen på verdensplan, at mænd føjer deres kvinder, og at kvinder føjer deres mænd...
Hvad skal jeg bruge dit indlæg til naim?
__________________ MvH. Dolkin.
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2004 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Sheep are the perfect solution. They are indistinguishable in 4 of 5 blind tests versus women. They don't know how to use your charge cards and adding wool to a listening room really tightens up the bass"
|
| Til top |
|
| |
Kenneth K. Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 12 Juni 2004 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan lød de? Eller kom du slet ikke så langt?
|
| Til top |
|
| |
beta Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 12 Juni 2004 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Konen har da ret, de er sgu da grimme, kedelige og halvfjerdser agtige.
Jeg har lidt svært ved at se, at der ikke skulle være plads til NAIM's indlæg - dette forum er da fyldt med ligegyldige indlæg. Her er top 2:
1. Hvad skal jeg købe?
2. Hvad er bedst, A eller B?
Synes iøvrigt, at Vilman's indlæg forklarer tingenes sammenhæng ganske godt og mændene kan lige så godt erkende det med samme:
"Det er kvinderne der bestemmer i hjemmet og i de fleste forhold i øvrigt"
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 12 Juni 2004 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjahh, hvis man nu gerne vil være sikker på at det man har tænkt sig at købe ikke er fuldstændigt ved siden af, ellers slet ikke passer til det musik man høre, så er din top to da ikke ligegyldig, desuden er det den slags indlæg der er flest af...
det er så nu jeg skal huske mig selv på at jeg netop selv har lavet en masse af den slags indlæg  __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
kongen Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 12 Juni 2004 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fatter ikke at folk har så mange problemer med deres kærester. Jeg har forklaret min kæreste at jeg skal have mine højttalere stående så de lyder fornuftigt, og hvis jeg skal lytte kan jeg nemt lige flytte dem lidt mere ud fra væggene til den optimale placering. De skal stå i det store rum som er stue/soveværelse, og de er ikke kønne, men det er sådan det er. Det har hun accepteret da hun ved det er en stor interesse/passion for mig at lytte på al slags musik (inkl en masse hun ikke kan lide). Til gengæld accepterer jeg også når hun vil sy en ny kjole eller noget, at hun fylder stuen med stof rester, symaskiner, nåle og hvad der dertil hører i et par dage ad gangen. Desuden indretter vi i fællesskab... og der findes efter min mening meget veldesignet hifi.
Desuden mener jeg at mænd der har behov for at holde deres kærester under tøflen er mere sørgelige end mænd som er under tøflen.
Kongen 
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 12 Juni 2004 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Ja der ikke mange vikinger til bage
|
| Til top |
|
| |
ZzZzleepY Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 542
|
| Sendt: 13 Juni 2004 kl. 01:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
| det er derfor mænd designer lyd, og kvinder designer udseende |
|
|
uha nej nej da... jeg tror da ikke nogen af os ønsker en HT'er som er pink/rosa med blomster motiv osv osv hehe
perejvind skrev:
Det minder mig om dengang jeg købte en gammel
flippermaskine. Jeg havde kun en lille lejlighed og min kæreste, som
jeg boede sammen med dengang, flippede(!) helt ud og sagde at
lejligheden ikke var stor nok til både hende og flippermaskinen.
Jeg har stadig flippermaskinen  |
|
|
haha.. alt for fedt
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 13 Juni 2004 kl. 04:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er værre end en mandschauvinist ?
En kvinde der ikke gør som der bliver sagt.

|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 13 Juni 2004 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|