| Forfatter |
|
piranha Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 86
|
| Sendt: 29 Juni 2004 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Håber der nogle kloge hoveder herinde der kan give et mindre klogt hoved nogle gode råd.
Jeg har allerede en Denon avr-2802 reciever, men de højtalere jeg har (nogle ældre KEF) trænger alvorligt til at blive udskiftet.
Her har jeg brændt varm på Helicon 400. Har hørt dem flere gange og dens klang er lige mig.
Men her kommer mit "lille" problem. Det er min Denon. Den har ikke "krafter" nok til at drive Heliconen, eller ihvertfald ikke nok til at Heliconen kommer til sin ret.
Hvad gør en klog mand så? Jeg er egentlig godt tilfreds med min Denon og har ikke lige 50.000,- ekstra til en ny kontrol/effektforstærker.
Kan jeg tilslutte en effektforstærker til min Denon så jeg kan få det fulde udbytte af Heliconen så den kommer til sin ret eller er det en dårlig løsning og skal jeg ud at lave et bankkup til noget helt nyt.
Eller er der en anden smart løsning?
Kom meget gerne med diverse forslag. Lige fra om en effektforstærker til min Denon er en god eller dårlig ide. Hvilke modeller jeg skulle kigge nærmere på osv.
Kort sagt skyd fra hoften med al jeres viden på hvad der ville være smart og hvad der kan lade sig gøre.
Håber på en masse gode ideer og hjælp. På forhånd tak
Claus
Ps. Har ca. 10.000,- +/- som jeg kan ofre på en effekt/ny forstærker/reciever eller hvad nu min løsning bliver.
|
| Til top |
|
| |
swspusy Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 299
|
| Sendt: 29 Juni 2004 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 29 Juni 2004 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan sagtens tilslutte en effektforstærker. Den eneste flaskehals du så vil have derefter, er kontrolforstærker-delen i Denon´en.
Alternativt kan du jo vælge at kigge på brugtmarkedet. Der skulle der nok være lidt muligheder. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
piranha Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2004 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Du kan sagtens tilslutte en effektforstærker. Den eneste flaskehals du så vil have derefter, er kontrolforstærker-delen i Denon´en.
Alternativt kan du jo vælge at kigge på brugtmarkedet. Der skulle der nok være lidt muligheder.
|
|
|
Det er vist ingen hemmelighed at jeg ikke er den største ekspert på området .
Hvad betyder det helt præcist. at Denon ikke har nok kontrol over højtalerne hvis man bruger en effektforstærker?
Troede at hvis man tilsluttede en effektforstærker så var det den der "styrede" højtalerne eller er jeg helt galt på den?
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 29 Juni 2004 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil give ronin ret, det er ikke noget problem med en ekstra effekt, evt et y splitterkabel og så to nad c272
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 29 Juni 2004 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naaa. En effektforstærker er til at hjælpe f.eks. receiveren med at give de ekstra kræfter. Vil signalet slippe helskindet igennem Denon'en? - Højst sandsyneligt ikke. Der er alle mulige digitale dele i denon'en som vil "misfarve" lyden, fordi at det bliver en labyrant for signalet. Tror at det er nogenlunde det Ronin mener med flaskehals. __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 29 Juni 2004 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
kobl en NAD 218 THX på Denon'en......så er der masser af effekt, og den fås brugt i Den Blå for omkring 4-5k
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2004 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og iøvrigt enig med dig vedr. Helicon'ens klang....den er lige i øjet
|
| Til top |
|
| |
Riis Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 420
|
| Sendt: 29 Juni 2004 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hørt! En effektblom skal der til.
Dog ville mit bud ikke være en NAD, men en Aragon 4004, Sirius DM-100, Holfi power 8 eller noget i den dur........
I hvert fald vil en god effektblok være at foretrækker fremfor en større surroundforstærker.....
__________________ "Shown how to feel good - and told to feel bad"
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2004 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Riis skrev:
|
Hørt! En effektblom skal der til.
Dog ville mit bud ikke være en NAD, men en Aragon 4004, Sirius DM-100, Holfi power 8 eller noget i den dur........
I hvert fald vil en god effektblok være at foretrækker fremfor en større surroundforstærker.....
|
|
|
Hvorfor ikke NAD ? NAD's lidt mørke klang opvejer noget af den lyse klang hos Denon og giver et mere homogent lydbillede. Og så har 218'eren kælderdybe kræfter 
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 29 Juni 2004 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ville gå ud på brugt markedet og finde en effekt til de 10k og så senere
investere i en anden forforstærker det hele behøver jo ikke at ske på en gang
en denon 3803/3805 til helicon 400 er meget synd for ht'erne
|
| Til top |
|
| |
piranha Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2004 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for alle de gode svar
Har selvfølgelig også snakket med hifi-klubben og de sagde at det sagtens kunne lade sig gøre med en effekt til Denon og derved udnytte Heliconens kvalitet. Men det skal de jo sige sådan et sted. Det gælder jo for dem om at sælge.
Men som jeg kan forstå på jer kan det godt lade sig gøre med min Denon og en effektforstærkere og samtidig få "saften og kraften" ud af heliconen eller?
Ved godt at det ideelle ville være at smide en mindre formue efter noget nyt kontrol/effekt, men skal så først lige tale med lottotjenesten og få næste uges lottetal
|
| Til top |
|
| |
Tiger Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2003
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 29 Juni 2004 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville absolut holde mig fra alt der hedder NAD som effektblok til Helicon, og overhovedet ikke bilde mig selv ind at en 3805 kan trække dem i surround.
Som de andre nævner skal du ud og have fat i en kvalitets effektforstærker, jeg har selv Helicon 400 på en Denon AVC-3800, og det spiller bare ikke i forhold til inde i klubben...
Grunden til at man ikke skal tage hverken NAD C272 eller en 218'er, er at de kan simpelthen ikke spille detaljerede nok i forhold til højtalerne. De er for grove i det, selv en NAD S200 har jeg fået afvide at ville være synd at koble på dem, da den ikke evner at få de sidste detajler i lyden frem.
Jeg har selv kig på:
Zappulse 2,2SE hjemmebygget effektblok på 2*200w
Tact SDA2175 effektblok til kun 9000kr!
Holfi Power 8-2 og power 8-3, noget man kan få råd til :0)
Holfi NB250, men dyr... sølle 27000kr.
|
| Til top |
|
| |
marty Lukket konto

Konto lukket på anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 205
|
| Sendt: 30 Juni 2004 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en brugt mark levinson no 27 til salg for 12000 på denne side tror jeg, men ellers også hifi-link. Den har med garanti kræfter og kvalitet nok til helicon og så har du en effektforstærker der kan holde resten af dine dage. Jeg ville selv købe den hvis jeg havde pengene :/
|
| Til top |
|
| |