Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 21:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Bedste standerhøjtaler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 03 Juli 2004 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har lige solgt mine dejlige Dali Grand Coupé, og for ikke at blive "til den lukkede" er jeg nødt til at have noget andet at spille på, indtil mine hjemmebyggede kan bruges som permanent løsning.

Jeg har max. 7000,- til brugt standerhøjtaler. Har overvejet:

• XEED (DIY kit fra AudioTechnology og Peak Consult)
  • Sonus Faber Concerto Home
  • Avance Signature 3 MKII
  • Avance Dana MKI
  • Speakerbuilder Reference Monitor (en andens aflagte DIY)
  • Aurum Cantus Leisure 2SE

Vil gerne høre om folks erfaringer/anbefalinger af ovenstående eller andre!

På forhånd tak for hjælpen!

proac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2004
Sendt: 03 Juli 2004 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

hej med dig frede.

hvad med et par proac de laver nogle som hedder tabelet 2000.

de lyder godt.

og fås sikkert til 7-8 tusinde.

har selv D15 fra proac og den er jeg meget glade for.

kh kenn

Til top Vis proac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af proac

Kenneth K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 Juli 2004 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Hej, den eneste jeg ikke kender er Speakerbuilder Reference Monitor, men jeg kan fortælle lidt om de andre.

XEED - Meget dynaudio'sk lyd. Detaljeret, hurtig og stram lyd. Bassen kan virke lidt slank, men meget kontrolleret og tør. Diskanten kan være lidt pågående.

SF Concerto - Varm og behagelig lyd. Virkelig flot stykke håndværk. Har kun hørt dem kort ved forhandler.

Avance Sig 3mk2 - Havde selv et par i over et år og var rigtige glade for dem. Rimelig neutral og detaljeret. Diskanten er detajleret uden at være hård eller pågående og den leverer en ret god bas. En god allrounder der spiller det hele.

Avance Dana - Meget lig Sig 3, men har mere af det hele. Toppen er mere detaljeret, men virker lidt skarpere/hårdere at lytte på. Bassen klart bedre iforhold til sig 3'eren. Dana stikker noget dybere og med meget større kontrol. I sammenligning virker Sig 3 lidt oppustet og mudret. Generelt har den ikke helt den samme varme som jeg synes Sig 3'eren har.

Aurum Cantus Leisure 2SE - Solgte selv et par fornyelig. De skiller sig klart ud fordi de bruger bånddiskant. Musikken opstår bare ud af den blå luft og højtalerne forsvinder. Du hører musikken og ikke højtalerne. Den vægtløse diskant kan dog afhængig af resten af kæden, virke tynd og uden varme og fylde. Bunden er fornuftig, men selvfølgelig er det ikke hestesparkbas... Den egner sig nok bedst til mindre rum.

Det var kort omkring hvordan jeg synes de lyder.

vh.
Til top Vis Kenneth K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth K. Besøg Kenneth K.'s Websted

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2004 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Mange tak for hjælpen - det er kanon

Jeg har et mindre rum omkring 20-35m^2 (afhængig af hvad der tælles med), og har ikke tidligere haft problemer med at standerhøjtalere har flyttet for lidt luft!

Jeg vil lytte til 2 - 3 af dem et lyt før jeg handler. Er umiddelbart mest til Xeed eller Aurum Cantus (baseret på ovenstående samt tests). Er meget begejstret for bas-enheden i Xeed (arbejder pt. på DIY projekt med 4" versionen), og meget tiltrukket af bånddiskanter

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 Juli 2004 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

tja du kender vel allerede B&W 805 nautilus?

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2004 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Den havde jeg faktisk helt glemt. Har lyttet den engang hos en jeg handlede noget brugt grej ved - var dengang meget imponeret.

Er ellers lidt forbeholden overfor metal-diskanter. Dem i B&W's mindre modeller er i hvert fald ubehageligt skarpe.

Jeg vil lige se om der skulle være et sæt i nærheden jeg kan give et lyt. Men 7000,- er vel lidt for optimitisk

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes