| Forfatter |
|
Beck2tm Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 06 Juli 2004 kl. 02:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fundet højtalerne som giver mig gåsehud på armene når bare jeg læser om dem 
http://www.hifiklubben.dk/image/prod/V15FBK_1_m.jpg
(CERWIN VEGA V-15F højttaler)
Problemet er nu bare, jeg skal ud og finde mig en forstærker, og det er da et stort gedemarket for sådan en newbie som mig! Har kigget lidt på hvad selve højtaleren kræver.. Og de siger følgene:
Vil du have det bedste ud af V 15F, bør der bruges forstærkere på 2 x 100 W (i 8 ohm) eller mere. Højttaleren tåler selv op til 400 W
Og nu er det så jeg har kigget på nogle forskellige forstærkere til alverdens prisklasser.. Og har sagt til mig selv, vil ikke bruge mere en 3500kr på den max! Men her er så hvad jeg fandt frem til:
http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1%7Cp%7C16%7C16%7C1885%7 Cpdetail#
Ved så bare ikke om den dur til hjemmebrug?! Jeg skal kun bruge forstærker.. Ikke CD afspiller eller noget andet, alt musik skal kun køre over min computer!
Så hvis der sidder nogle, som har styr på alt det der med forstærkere, så ville jeg sætte stor pris på jeres hjælp! __________________ :)
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 06 Juli 2004 kl. 03:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo, den kan nok gå an, 50 ampere, men jeg ville nok kigge på noget brugt her på siderne, gerne noget tungt (den slag veje mange kilo...)
men 320bee er ganske fin til en start __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 06 Juli 2004 kl. 08:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD'en er fin, men den er kun på 50 watt. Dette er sikkert også nok, da Vega'erne er meget lette at trække.
Ellers støtter eg også ideen om at købe noget brugt.
Ved samme lejlighed vil jeg gerne slå et slag for nogle bedre højtalere. Vega er jo på ingen måde kendt for at spille godt. Kun tordnene højt. Men for langt de fleste ville et par fornuftige højtalere med 2x6.5¨ bas være ganske tilstrækkeligt. Det kommer an på lokalet der skal spilles i. Er det under 50kvm, mener jeg det er dumt at investere i kæmpe kasser med 15¨basser. Det ser godt nok "fedt" og voldsomt ud, men i et mindre lokale kan bassen alligevel ikke arbejde optimalt. Det betyder, at bassen bliver en stor gang mudder og bulder. Der er ikke smæk på.
Prøv i stedet et par brugte DALI450. De har 2x6.5¨bas, og i lokaler på 30kvm leverer de et ret voldsomt lydtryk! Samtidig med at der er smæk på bassen... ikke noget bulder og blæver.... Stram bas!
Men... skal det være voldsomt, og skal det ikke nødvendigvis lyde godt, men bare højt. Så vil jeg klart anbefale nogle andre Vega'er. V-15F er mig bekendt en billig udgave. Dvs at der godt nok benyttes store flotte enheder. Men de er nok af lidt mere tvivlsom kvalitet en man tidligere har set fra Vega. Det betyder at der ikke er helt styr over bassens udsving, og det giver endnu mere mudret bas.
Så skal det være Vega, så kig i dba efter et par DC12. DC-serien er meget anerkandt for den evne til både at spille tordnene højt, og samtidig bevare en nogenlunde respektabel lydkvalitet. Og selvom DC12 "kun" har en 12¨bas, så er der helt sikkert mere smæk på end en billig-udgave med 15¨bas. Lidt en skam at Vega ikke holdt fast ved konceptet med DC-serien. Siden da er det nemlig gået ned ad bakke, og alle folk sammenligner stadig nye modeller med DC-serien som reference.
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
| Sendt: 06 Juli 2004 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm...evt Harman Kardon HK670 eller HK675... (den eneste forskel på de to modeller er design, da HK675 er den nye).. jeg har selv HK670... har har 75ampere og 2x75watt i 8ohm...og koster omkring de 3500,-...mener sågar at jeg gav 3000,- for min ... mener jeg har set HK670'eren brugt til 2200,- på www.dba.dk
btw. så kan jeg bedst lige den nye design .. jeg ærger mig over jeg ikke vente et par mdr. med at købe den nye model !!!
-så hvis det er du er lun på HK'en...og bedst kan li' 670'erens design...så er jeg villig til at bytte (hvis du køber hk675) + en plov 
mvh. /malik
|
| Til top |
|
| |
Maximusoptimus Branchemedlem

AudioConcept
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 630
|
| Sendt: 06 Juli 2004 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil give flaz rat køb en HK670/hk675, der er hvist en hk670 til 2000 kr under køb og salg, her på siden
mvh
|
| Til top |
|
| |
jfinderup Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 06 Juli 2004 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Maximusoptimus Branchemedlem

AudioConcept
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 630
|
| Sendt: 06 Juli 2004 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
den thule, vil også være et kanont køb, gå efter den
og glem at om nad 320 det er noget være .....
|
| Til top |
|
| |
proac Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 146
|
| Sendt: 06 Juli 2004 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej.
ja en god kraftig forstærker er nok en audio analog.MAISTRO.
2gange150WATT.
VÆGT 52KG.
EN TOTALT UTØMMELIG.BARE SKRUG OP SÅ SKER DER TING OG SAGER.
DINE ØRE DØR NOK FØR DINE HØJTALERE.
MEN PRISEN ØØØHHHH.
EN NAD 300S ER OGSÅ GOD KUN HALV PRIS 18KLIK.ØØØHH 16999KR
MED SÅDAN EN KAN DU FÅ ET GODT MINI ANLÆG I KØKKENET
OG VÆGTEN ER SØLLE26KG
SÅ DEN KAN LIGGE I BRYSTLOMMEN ELLER I KÆRESTENS DAMETASKE
LÅN PENGENE I BANKEN OG NYD LIVET.
DERER INTET SÅ SKØNT NÅR DU SKRUGER OP OG FORNEMMER AT FORSTÆRKEREN BARE TIKKER OM MERE POWER.
HARE SELV VTL MONOBLOKKE PÅ 100WATT.OG DE ER HOTTE AS HELL.
SKØN VÆGT PÅ 30KG PR STK OG SUGER 4EL34RØR I SIG.I HVER SIDE.
RIGTIG KANER STYLE.
KH KENN
|
| Til top |
|
| |
tChAd Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 260
|
| Sendt: 06 Juli 2004 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Beck2tm Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 06 Juli 2004 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har kigget på den sidste, men jeg har simpelthen ikke råd til at smide så mange penge i en forstærker! 
Men den dækker hvertfald det som jeg ønsker den skal.. __________________ :)
|
| Til top |
|
| |
amp2 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 58
|
| Sendt: 06 Juli 2004 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kan få en Thule IA 100 for dine 3500 eller mindre kan den varmt anbefaldes. Det er RIGTIGE WATT og den trækker uden besvær dine højttalere.
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 06 Juli 2004 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
nad'en til 3k er udmærket til dit behov du får ikke meget ud af at købe en thule
eller andet dyrere grej da du alligevel kører over pc'en/cerwin vega
|
| Til top |
|
| |
proac Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 146
|
| Sendt: 07 Juli 2004 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|