| Forfatter |
|
dige Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Oktober 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 11 Juli 2004 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser at mange her på siden snakker VA op. Det er muligt det er velbegrundet, har ikke selv hørt dem endnu.
Men det jeg spekulerer på med dette indlæg, er om ikke de større modeller er født med uheldige faseproblemer i basområdet grundet basenhederne vender indad og ikke fremad mod lytteren?
Jeg er ikke tekniker og stor akustisk teoretiker, men har forstået som en meget gylden regel at højttalerenheder skal pege samme vej for at ens ører hører lyden ankomme på samme tidspunkt. Fra samme kilde. Ellers går det galt.
Ergo må der være faseproblemer med Vienna Acustics større højttalere eller?
|
| Til top |
|
| |
Järven Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 160
|
| Sendt: 11 Juli 2004 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
V.A. Kalder deres systemer "2 vejs" med integreret subwoofer". De sidemonterede basser dækker området ca. 20-70 Hz og er dermed ægte subwoofere. Faktisk ligger de længere nede end mange standard subwoofere. Som bekendt er placeringen af en sådan ikke særlig kritisk. Når der så er 4 af dem, placeret ret tæt på hovedhøjttalerne, så slipper de faktisk helt hæderligt fra opgaven.
MVH
|
| Til top |
|
| |
bsl2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 11 Juli 2004 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dige