| Forfatter |
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 01:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der har stiftet bekendtskab med Peerless' NXT paneler?: http://www.d-s-t.com/tom/nxt.htm
Jeg forventer ikke high-end lyd fra dem, men kan de spille lige op med andre højttalere i f.eks. 1000-2000/stk kroners klassen, eller er de bedre/værre?
Skal bare have lidt stue-lyd, der også pynter på indretningen.
Erfaringer ønskes!
|
| Til top |
|
| |
bøje Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 02:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er de gamle Michael Jackson højttalere som aldrig blev det store hit( de skulle vist have været solgt til ca. kr. 5.000,- så vidt jeg husker men så blev han lidt upopulær ham popkongen!). Iflg. Rygters Bureau skulle der stå ca. 5000 sæt på et lager hotel her i danmark. Jeg ved ikke om de spiller godt, det er et aktivt højtt. sæt, så de er måske bedre egnet til en PC tror jeg, eller som ekstra højtt.
Jeg har selv et par TDK NXT + Subwoofer PC højttaler sæt og det spiller rigtigt godt taget i betragtning af at de kun har kostet kr. 1.200,-. apropos NXT. så bliver det vist det helt store hit til mange formål bl.a har Pioneer brugt NXT til et Surround anlæg og Philips bruger NXT på deres LCD TV.
MVH.
Crede
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 02:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg har også set Michael Jackson sæt m/sub til salg brugt for 1750 kroner.... Derfor er jeg også lidt mistænkelig. Men er det motivet eller lyden, der gør dem upopulære...??
|
| Til top |
|
| |
bøje Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 02:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror det har været både motivet og prisen der er årsagen samt at det meget få mensker der har brug for et aktivt sæt højttalere til ca. kr. 5.000,- og jeg mener det er temlig længe siden de kom frem. jeg tror det var omkring 99' ca. Jeg hørte kommer jeg i tanke om nogle Mission NXT højttalere i 97-98 mener jeg det var, hvis jeg tar fejl må nogen lige rette mig men jeg tror det var der omkring, og de minder meget om disse højttalere fra Peerless/M.J. højtt. der var subwooferen bare flad istedet.
Mvh. Crede
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 02:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan som jeg kan læse det på Peerless' hjemmeside, så er selve panelerne ikke aktive, men får effekt fra den aktive subwoofer. Så man kunne bruge en anden/bedre subwoofer med dem.
Jeg kan huske at have læst om NXT teknologien for syv-otte år siden, men det var først på hifi-messen i år, at jeg har set nogle reelle løsninger.
Lyden har jeg så stadig til gode....
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 02:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har hørt dem....
jeg vil hellere bruge pengene på et 7.1 sæt fra creaive.....
eller et par jbl studiomonitorer.
ringe er en underdrivelse når de skal beskrives. at kalde dem højttalere er en fornærmelse for de "rigtige" producenter, og at tage 5k for dem er dierekte latterligt.
ubeset vil de fleste give 500 for dem, og efter at man har hørt dem kræver man betaling for at tage dem med hjem.
jeg fatter ikke dst vil lægge navn til at sælge den slags makværk.
jeg ved godt at div. hifi magasiner ikke slagter nogle produkter længere, men det fortjener de her altså .......
kort og godt.... hold dig væk, og brug pengene andetsteds....
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 02:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm.... Det lyder ikke rart!
Har bare brug for nogle "højttalere", der ikke ligner højttalere. De skal have en HØØJ WAF faktor.... Og det har jeg haft meget svært ved at finde.
Og når de så skal passe til en plasma/LCD skærm, så bliver det ikke nemmere.
Men, de skal være til at holde ud at høre på. Jeg har mit eget arbejdsrum, hvor jeg kan stille mit "rigtige" hifi, men stuen er ikke længere frit land....
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 02:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad med System Audio (SA) de har høj waf..... eller sådan nogle universal ht'ere som audiovectors C-X (tror jeg de hedder..)
jeg mener faktisk der er skrevet en del om det , men ellers kan du jo bare starte en ny tråd med overskrften "waf højttaler..." __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 03:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har kigget på SA, men det fede ved NXT, var netop at det ikke lignede højttalere. Selv de mindste fra SA stikker en del ud fra væggen i forhold til en plasmaskærm.
Audiovectorene har jeg ikke kigget på. Dem vil jeg lige tage et kig på.
- Jeg starter en tråd i morgen (i dag?) om WAF højttalere. Mit ultimative WAF mål, er "højttalere" der ikke ligner højttalere, og passer med en plasmaskærm.... Ikke ligefrem krav der går godt i spænd med HiFi.
|
| Til top |
|
| |
Adam Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 296
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 03:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
B&W laver vidst nogle flade højttalere der er beregnet til brug med plasma skærme og kan hænges op ved siden af. Kan ikke huske hvad de hedder, men det kan være de er på hifiklubbens hjemmeside.
|
| Til top |
|
| |
Cerberus Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 172
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 08:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
NXT, er bedst til at levere muzak på museer og den slags.
Dog har KEF benyttet teknikken til deres lowend surround system http://www.kefinstanttheatre.com/ som faktisk virker! (Alt er selvfølgelig relativt :-))
Blot min mening
|
| Til top |
|
| |