Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 22:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Sub i soveværelset.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jespertheil
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 30 Juli 2004 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Jeg er igang med at gøre mit anlæg mindre synligt i stuen og har i den forbindelse overvejet at flytte subben ind i soveværelset sammen med mine effekt blokke.

Planen er enten at bygge eller købe en ny. Kan ikke huske hvad princippet hedder, men bassen skal sidde inde i et lukket kabinet og så er det meningen at porten skal sidde ud af kassen og gennem væggen ind til stuen. I princippet kan det vel være ligemeget om den står derinde når subben er bygget i det princip, da det udelukken er længden på refleks røret der er afgørende og ikke om det stikker ud af kassen istedet for at være inde i kassen.

Nogen der har andre idéer og forslag?

Til top Vis Jespertheil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jespertheil

power
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 Juli 2004 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

hejsa

er det ikke et BÅNDPASS system du mener??

power

Til top Vis power's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power

Jespertheil
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2004 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Jo det er vidst det det hedder..

Et kabinet hvor enheden sidder så man kun kan nå den gennem porten..

blink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2004
Sendt: 30 Juli 2004 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Det betyder ikke noget at den står i et andet rum, du skal bare husk at  reflexrøret du bruger ikke må ændres i forhold til det orginale.

Når du flytter røret ud af kassen, skal det kammer som røret sidder i gøre mindre. Tilsvarende den størrelse som røret fylder i kassen.

En anden løsning, kunne være at indbygge subben i vægen. og så bygge kabinetet, i soveværlset.

Venlig hilsen

jan

Til top Vis blink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blink Besøg blink's Websted

brianm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 30 Juli 2004 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Har en arbejskammerat der har smidt sin sub på loftet... Samme princip, bor et hul, og før refleksrøret ned gennem loftet. Vældig høj WAF.....

Held og lykke

mvh

Til top Vis brianm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brianm Besøg brianm's Websted

Jespertheil
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2004 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

blink skrev:

Det betyder ikke noget at den står i et andet rum, du skal bare husk at  reflexrøret du bruger ikke må ændres i forhold til det orginale.

Når du flytter røret ud af kassen, skal det kammer som røret sidder i gøre mindre. Tilsvarende den størrelse som røret fylder i kassen.

En anden løsning, kunne være at indbygge subben i vægen. og så bygge kabinetet, i soveværlset.

Venlig hilsen

jan

Det går nok desværre ikke at bygge den ind i væggen, det er en 3 værelses lejlighed i en boligforening. Jeg tror ikke det er karriere fremmende at skære for meget i deres vægge! Desuden er den væg så afskyelig hård at der skal en Gonzo Hilti boremaskine til hver gang kæresten vil have et billede op..

Så sub hullet på 100mm bliver vidst rigeligt arbejde i første omgang.. Så må jeg se hvordan jeg fylder hullet ud når jeg flytter..

Loftet går sgu vidst heller ikke.... Tror ikke overboen vil have den i hans stue heller...

Jeg tror de syntes det er rigeligt når jeg tænder godt op under katastrofe filmene med mine 2 stk Amadeus Sub100.. Det plejer at runge max i bygningen 3 opgange længere henne og i hele højden..

En af mine favorit scener pt er starten i Master and Commander..

brianm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 30 Juli 2004 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Loftet går sgu vidst heller ikke.... Tror ikke overboen vil have den i hans stue heller...

Det var jo også kun en idé fra det virkelige liv....

mvh

Til top Vis brianm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brianm Besøg brianm's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes