Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 09:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højtalere til technics-anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hullertman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 02 August 2004 kl. 02:05 | IP-adresse registreret  

Moojn

Mine forældre kræver deres 2 Jamo Power 150 højtalere tilbage og jeg skal derfor ud og købe nye højtalere...

Jeg har en Technics AV CONTROL RECEIVER SA-DX750

Jeg bruger næsten kun mit anlæg til at høre musik på fortrinsvist Metal, men også mere stille musik finder vej...

Jeg håber der er nogen her der kan give mig et tip om hvilke højtalere der vil passe mig.. Jeg har nemlig ikke særligt meget forstand på højtalere..

Ang. priser vil jeg gerne have et par gode højtalere.. kender ikke noget som helst til prislejer men jeg vil nok ikke bruge mere end 2-3000 på dem..

På forhånd tak!!
Til top Vis hullertman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hullertman

rbjnet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 02 August 2004 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Det er svært at give gode råd om højtalere i den prisklasse - og som ovenikøbet skal spille stereo musik på en Technics surround reciever...... men til heavy kan man ikke gå helt galt i byen med et par Cerwin Vega - de har meget lav driftseffekt, dvs. de kan spille højt selv med en ikke alt for strømstærk forstærker - det er vist også det eneste positive der kan siges om dem  - men i den prisklasse mener jeg de vil være et godt bud, prøve at checke dette link http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|8|8|2133|pdetail
Til top Vis rbjnet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rbjnet

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 August 2004 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Hej og velkommen til!

Jeg ville lægge pengene på brugtmarkedet - der kommer du længst for det beløb. Find evt. Dali 909, 850 og lign. - det skulle kunne klare opgaven ganske fornuftigt!

rbjnet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 02 August 2004 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Hej Ronin - Der er ingen tvivl om at Dali 909 eller 850 er bedre højtalere som også kan spille højt, og med god bas, og er man til metal så skal de kunne spille højt  - men jeg tror ikke på at den dersens Technics kan fodre dem tilstrækkeligt. Derfor mener jeg Vegaerne er et bedre bud i den sammenhæng. Kan man iøvrigt finde Dali 909 for 2-3000 ? Jeg går ud fra at den angivne max. pris er for et sæt.
Til top Vis rbjnet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rbjnet

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 02 August 2004 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Tror ikk din Technics forstærker kan trække 850'serne, da de har en meget lav ohm modstand på 2 eller sådan noget mener jeg. De kan også være svære at finde på brugt markedet, der er tit folk der spørger efter dem i aviser og lign. Men du kan vel være heldig .

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes