Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 21:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Cerwin Vega CLSC serie (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
xray2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 09 August 2004 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Hejsa alle sammen

Så fik jeg langt om længe oprettet mig her på hifi4all.dk

Jeg starter ud med en lille fortælling, og ender så på mine spørgsmål.

Jeg er den lykkelige ejer af et sæt CV AL-1002e og jeg er utrolig glad for dem.

Jeg havde kørt dem på en yamaha rx396 forstærker(5x90watt)

Da syntes jeg at det nu var på tide at få skiftet den lille musikudlægger ud med et ordentlig kraftværk.

Jeg smuttede ned til den lokale Hifiklub, for at finde en passende forstærker, og jeg blev hurtigt interesseret i Denons 3303 eller var det nu 3305... selvom jeg syntes at 10000 i kolde kontanter nu godt nok er meget.

Da jeg så skulle ´have en demonstration valgte sælgeren at sætte CERWIN VEGA CLSC-15 højttaler sæt op da det var den kraftigste højtaler han havde i butikken lige på daværende tidspunkt...

Og hold da kæft hvor blev jeg SKUFFET.

Jeg er bestemt ikke en super musikelsker, men jeg syntes simpelthen at lyden med den forstærker og det højtalersæt lød grumset og ikke særlig ren i mellemtonen. Lidt som om at lyden kom skævt ud af højtaleren(kender desværre ikke lige alle HIFI fagudtrygende, så jeg håber i forstår hvad jeg mener).

Jeg gik da hurtigt ud fra at det måtte være højtaleren der var noget galt med, da forstærkeren var en Denon til 10000kr

Jeg ville uden tøven sige at lyden med de AL1002e og den lille yamahaforstærker(+ jamo højtalerkabel til 40kr/m) jeg havde i forvejen lød meget bedre...

Mine spørgsmål ligger vel så; Har CV ikke haft det store held i den nye serie i at bygge en højtaler som som både kan spille højt og samtidig spille forholdsvis pænt og klar. (her mener jeg selvfølgelig ikke på højde med B&W)

Hvad vil i CV elskere mene om dem.. Er det en tilbagegang Cerwin-Vega har lavet med CLSC-serien???

Og kan det virkelig passe at en 3-4års gammel CV højtaler kan være så meget bedre til ca samme pris..

Men det kan somsagt også bare være mig den er gal med, da jeg syntes der nu er mange herinde der er gode til at rose CV CLSC-serie.

Jeg kan så ende min lille fortælling med, at jeg fandt en brugt Denon PMA 1315 forstærker til 1500kr i den blå avis, og hold kæft en lydforandring jeg fik. MUMS MUMS. hele huset ryster SQ, når forstærkeren får tildelt de watt højtalerne vil have..

Mange hilZner Xray2000

Til top Vis xray2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xray2000

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 August 2004 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg ikke lige den store CV fan, men jeg kan godt nævne at de bliver dårligere og dårligere efter min mening. Så vidt jeg ved er CV også gået over til billige kabinetter og enheder som påvirker kvaliteten. Man kan slet ikke sammenligne CV idag end for 10-20 år siden. Ja, man skal tilbage til AL- og DC serien før man kan kalde det Cerwin Vega.

xray2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 August 2004 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Jeg venter spændt på flere svar.

Jeg vil da også gerne høre fra flere folk som ikke sværger til CV.

Er det fordi at CV ikke laver samme kvalitet mere som netop Jannick skriver, i ikke vil have noget med dem at gøre.

Jeg har selv, aldrig syntes at CV har lavede dårlige højtalere, men men de nye serier bryder jeg bestemt ikke om.

Xray2000

Til top Vis xray2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xray2000

SnowMann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 August 2004 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Har selv et par CLCS12 og ja min kammerats DC15 lyder 10 gange bedre, men ikke alle kan være heldige og få fingre i sådan et sæt. Jeg har en Yamaha DSP-A2 (halv gammel surround receiver) på 5 x 135W og den kan da springe sikringen i dem så tror den er ganske fin:) Men bassen er SLET ikke ligeså "voldsom" som DC seriens. Den er lidt mere "genert" idet, det er ligesom om der er et eller andet der står i vejen for at den ikke kan komme af med alt det den faktisk har bag sig. Diskanten er også ALT for dominerende når man spiller højt. At høre Metallica på disse højttalere kan give tinitus i meget langtid ;) Diskanten går simpelthen lige i øret og ind i hjernen hvor den så planter sig og starter en større smerte. Det er ærgeligt at det er blevet sådan med de nye CV. Men du for jo heller ikke meget (stor)lyd for 3400 kr :) Så jeg er vel tilfreds med dem ift. prisen.
Til top Vis SnowMann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SnowMann Besøg SnowMann's Websted

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 August 2004 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Helt rigtigt at prisen følger med!  

V-serien er noget af det ringeste CW har lavet, men prisen er jo også langt nede.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes