Hejsa alle sammen
Så fik jeg langt om længe oprettet mig her på hifi4all.dk
Jeg starter ud med en lille fortælling, og ender så på mine spørgsmål.
Jeg er den lykkelige ejer af et sæt CV AL-1002e og jeg er utrolig glad for dem.
Jeg havde kørt dem på en yamaha rx396 forstærker(5x90watt)
Da syntes jeg at det nu var på tide at få skiftet den lille musikudlægger ud med et ordentlig kraftværk.
Jeg smuttede ned til den lokale Hifiklub, for at finde en passende forstærker, og jeg blev hurtigt interesseret i Denons 3303 eller var det nu 3305... selvom jeg syntes at 10000 i kolde kontanter nu godt nok er meget.
Da jeg så skulle ´have en demonstration valgte sælgeren at sætte CERWIN VEGA CLSC-15 højttaler sæt op da det var den kraftigste højtaler han havde i butikken lige på daværende tidspunkt...
Og hold da kæft hvor blev jeg SKUFFET.
Jeg er bestemt ikke en super musikelsker, men jeg syntes simpelthen at lyden med den forstærker og det højtalersæt lød grumset og ikke særlig ren i mellemtonen. Lidt som om at lyden kom skævt ud af højtaleren(kender desværre ikke lige alle HIFI fagudtrygende, så jeg håber i forstår hvad jeg mener).
Jeg gik da hurtigt ud fra at det måtte være højtaleren der var noget galt med, da forstærkeren var en Denon til 10000kr
Jeg ville uden tøven sige at lyden med de AL1002e og den lille yamahaforstærker(+ jamo højtalerkabel til 40kr/m) jeg havde i forvejen lød meget bedre...
Mine spørgsmål ligger vel så; Har CV ikke haft det store held i den nye serie i at bygge en højtaler som som både kan spille højt og samtidig spille forholdsvis pænt og klar. (her mener jeg selvfølgelig ikke på højde med B&W)
Hvad vil i CV elskere mene om dem.. Er det en tilbagegang Cerwin-Vega har lavet med CLSC-serien???
Og kan det virkelig passe at en 3-4års gammel CV højtaler kan være så meget bedre til ca samme pris..
Men det kan somsagt også bare være mig den er gal med, da jeg syntes der nu er mange herinde der er gode til at rose CV CLSC-serie.
Jeg kan så ende min lille fortælling med, at jeg fandt en brugt Denon PMA 1315 forstærker til 1500kr i den blå avis, og hold kæft en lydforandring jeg fik. MUMS MUMS. hele huset ryster SQ, når forstærkeren får tildelt de watt højtalerne vil have..
Mange hilZner Xray2000