Emne: JBL XPL90 ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
JoLa Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 11 August 2004 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg har købt et par JBL XPL 90 incl. originale standere for 1800 kr. Højttalerne er 100 % i orden, bortset fra, at frontstoffet er en smule ødelagt. Er det en ok pris? Nogen der kender noget til dem.
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 11 August 2004 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej JoLa,
Tillykke med dine JBL XPL-90!? XPL serien kom i 91`og var ligesom den første mere design orienteret linje fra JBL, Nogle år forinden kunne man få en L-15 der benyttede samme størrelse bas-enhed dog lavet af pap med en coating på, denne enhed lød fantastisk. Da XPL serien kom var man den gang meget opsat på opbrydninger i membranen "dette gjalt næsten alle i den periode" og man lavede en lidt tung man meget død membran til den samme magnet og kurv!? det betyder at det er en meget død membran, men mange vil nok idag betegne den som lidt død i sværen. Den var også udstyret med første generation af deres 035TI diskant.
Det eneste du skal være meget opmærksom på er kantophænget, ikke fordi det er skum kand der forsvinder. Men den meget håre PVC holdig kant der benyttes, kan simpelt hen finde på at flække, særligt hvis du spiller højt, og der er for koldt i rummet.
Om det er 1800,- værd for et par højttaler der for mere en 10år siden kostede 4000,- skal du vist selv bedømme? Men hvis du er glad for lyden og de ellers er i orden! så er alle vel glade.
Lidt kolde facts om dine højttaler.
Hilsen
Peter
|
| Til top |
|
| |
JoLa Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2004 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter
Tak for svaret, nå sælger oplyste, at de havde kostet omkring 7200, jeg kan også se, at JBL har dem listet til 649$ each hvis man søger på dem på JBLs hjemmeside. Hvis de kun har kostet 4000, så er 1800 da lidt pebret, men hvad 900 for en god højttaler incl stander, det er vel til at leve med. De ser også pæne ud. Men det med kanten er jo værd vide. Kan hænde, at man skal vente lidt med at skyde sine gamle højttalere af.
Hilsen
John
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 11 August 2004 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen,
Du har helt ret! de var oppe på omkring de 7,5K da de kom, men serien floppede big time for JBL "efter min mening fordi JBL faktisk var kommet med noget der lød Ok" folk ville have det her JBL slask i bassen og ca. 3db ekstra top. Det man så gjore var at sætte prisen ned, Og jeg var vist lidt hurtig før! jeg har lige været henne og slå det op XPL-90 2995,- pr stk og stands 895,- sæt. de sidste af sættene kunne man endog få i lak til samme pris.
Jeg vil nok ikke være for nervøs for kanten, de har jo holdt i npogle år, så de klare nok et par til. Men tryk ALDRIG ind på selve kandt ophænget, for så er det at de let knækker.
Peter
|
| Til top |
|
| |
JoLa Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2004 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter
Tak for hjælpen, jeg må indrømme, at jeg synes, at de har en lækker klar afbalanceret lyd, uden at bassen dominerer for meget, men det var også det jeg ledte efter. Jeg kender ikke noget til JBL, så jeg var da vist heldig lige at støde ind i den serie.
Jeg var allerede lidt solgt, da jeg havde hørt på dem i et par minutter. Men rart at vide, at sælger har været ærlig omkring nyprisen. At de er over 10 år gamle tager jeg ikke så tungt, jeg spiller ikke højt, så de bliver ikke belastet på den led.
M.v.h.
John Larsen
|
| Til top |
|
| |
pere Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2009 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 01 November 2009 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeg køber også et brugt sæt i morgen. Glæder mig.
__________________ P. Ernst Vejle
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|