Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 00:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Alternativ biwiring (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
step
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 28 August 2004 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Hej,

Mine Dali Evidence er udstyeret med 2 sæt terminaler. Jeg bruger pt kun single wire kabel (Dali Silverwave 2). Tænkte på om der ville være noget at hente rent lydmæssigt ved at afmontere og erstatte de der mæssing skinner der forbinder de 2 terminaler, med et stykke kabel istedet ?

Mvh.

Step.

Til top Vis step's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af step

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 August 2004 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

JA!!! Og her bruger du så bare endnu et stykke af dit Dali Silverwave 2!!!  
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

step
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 August 2004 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

OK takker!

Vil jeg prøve så. Det er trodsalt noget billigere end dobbelt kabel hele vejen jo!!

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 August 2004 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Ja god idé.
Men en endnu bedre idé, skulle være, at føre seperat kabel fra "-" på amp. til "-" på begge højt. terminaler, og det samme på "+" siden, altså en helt adskildelse af "+" og "-". Lidt anderledes end traditionel biwire hvor det er "+-" på amp. til "+-" til hhv. bas og diskant på højttaleren.

Mvh. 

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

step
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 August 2004 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Ville lige vende tilbage med resultatet!

Har nu lavet denne alternative biwiring, (Dog "kun" +- til +- og altså ikke på kryds, som Milu omtaler). Og så har jeg ladet hoved kablet gå ind til diskanten først istedet for bassen.

Herudover har jeg lavet den med et billigere taralab kabel. (Da jeg ikke kan klippe mere af mine silverwave).

Resultat: MEGET tydligere diskant/ bredere perspektiv, ikke den store ændring i bassen. Og det er ikke noget jeg bilder mig selv ind for min kæreste spurgte hvad jeg havde lavet. Og hun vidste vel at mærke intet!!! Det lyder sipelthen som om man fjerner et eller andet filter foran diskanten. 

Min egen teori er at: kva jeg før havde sat kablet ind i basterminalerne og messing skinnen så alene skulle levere til diskanten, gjorde simpelthen at bassen tog for meget strøm og diskanten formentlig ikke har fået nok, samt at ALT er bedre end de fra fabrikken påsatte skinner!! Så hvis der er nogle der har sådan nogle siddende.... "skynd jer at få dem af"

Til sidst: Er der nogle der kører med krydset biwiring som Milu omtaler? Og var der endnu en forbedring her, eller hvorledes?

Mvh.

/Step

cielo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 September 2004 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Jeg har et par Evidence 870 og jeg havde samme oplevelse... markant forbedring af lyden ved biwiring... en skam man ikke lige har råd til at købe ind til bi-amping også
Til top Vis cielo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cielo

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 05 September 2004 kl. 05:00 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Ja god idé.Men en endnu bedre idé, skulle være, at føre seperat kabel fra "-" på amp. til "-" på begge højt. terminaler, og det samme på "+" siden, altså en helt adskildelse af "+" og "-". Lidt anderledes end traditionel biwire hvor det er "+-" på amp. til "+-" til hhv. bas og diskant på højttaleren.

Mvh.

Godmegetsentaften hr. Milu!

Nu ved jeg ikke rigtigt, hvad vi er ude i her, for "traditionel bi wiring" er som regel med to kabler på samme terminal på forstærkeren, og så hver sin terminal på højttaleren. Glem alt det andet lir! ;-)

Med morgenhilsen
G&S

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes