Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Concept vs. blue (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
denon avr-1804
Forum Bruger
Forum Bruger

Konto lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 01 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Sendt: 30 August 2004 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

så kan det (forhåbenlig) ikke vare så længe endnu før jeg får råd til et sæt nye front højttaler til min denon avr-1804. jeg ved bare ikke lige om det skal være dali Concept8 elller blue 6006 (eller måske noget helt andet i samme prisklasse).

jeg har som i nok har gættet en denon avr-1804 og dali swa 12 sub, de skal være lige gode til film og musik. hvad skal jeg så købe

p.s når jeg høre musik er det for det metse en gang rock/haevyrock

Til top Vis denon avr-1804's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af denon avr-1804

octo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 30 August 2004 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Jeg ville hellere anbefale et sæt Black Diamond, de har dem hos tapeconnection til 6000kr for et sæt, de kan ses her http://www.audiopro.com/products/image_blackdiamondv2.asp

Har et par af den gamle model, de er rigtig gode til vild heavy, de er hurtige og har en dyb bas. Minuset er at de ikke kan levere samme fysiske oplevelse af bassen som f.eks blue 6006, men i mine øjne kan jeg godt leve med det, da jeg synes de slår dali alternativerne på alle andre punkter.

Til top Vis octo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af octo

Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 30 August 2004 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Blue har lidt mere "attack" i bassen, hvilket du sikkert vil sætte pris på når du er til rock/heavy.
Til top Vis Kedde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kedde

Kim G
Branchemedlem
Branchemedlem

Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 10 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 30 August 2004 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Hvis valgte står mellem de nævnte, ville jeg uden diskussion vælge 6006. Den er langt mere harmonisk og afbalanceret.

Hvis du ikke har brug for helt så meget bastryk, så skulle du tage en lytter på Jubilæumsudgaven af Dali 5005. Den koster det samme som den normale 5005 (4K/sæt), men den spiller alvorligt meget bedre. Spørg efter den, hvis du skal ned og lytte. Du kan kende den ved at den har nogle dyrt udseende gennemsigtige højttalerterminaler.

Blue Diamond er i øvrigt heller ikke noget dårligt valg.

Venligst

Kim

Til top Vis Kim G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim G Besøg Kim G's Websted

Spider
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 31 August 2004 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

jeg havde hørt meget godt om dali blue 6006. og tænkte også på at købe dem. så jeg skulle lige ned i hifiklubben og høre dem. men hvor kan man blive skuffet. så hørte jeg concept 8. den spillede meget bedre. jeg vil klart sige dali concept 8!
Til top Vis Spider's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spider

denon avr-1804
Forum Bruger
Forum Bruger

Konto lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 01 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 01 September 2004 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Kim G skrev:

Hvis valgte står mellem de nævnte, ville jeg uden diskussion vælge 6006. Den er langt mere harmonisk og afbalanceret.

Hvis du ikke har brug for helt så meget bastryk, så skulle du tage en lytter på Jubilæumsudgaven af Dali 5005. Den koster det samme som den normale 5005 (4K/sæt), men den spiller alvorligt meget bedre. Spørg efter den, hvis du skal ned og lytte. Du kan kende den ved at den har nogle dyrt udseende gennemsigtige højttalerterminaler.

Blue Diamond er i øvrigt heller ikke noget dårligt valg.

Venligst

Kim

lyder godt kan du fortælle lidt mere om de to modeller.

jeg har ikke kunne finde noget om dem på nettet og jeg bor ikke lige så jeg kan kommet ind i hifiklubben og se dem.

Til top Vis denon avr-1804's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af denon avr-1804

peter-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 August 2004
Sendt: 01 September 2004 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Køb concepterne, husk det er en nyere serie der bygger på nyere og bedre enheder... synes blue serien har for meget bulderbas, og den mening deler jeg med mange. Som du siger har du en swa12 dvs. at du ikke behøver det ekstra bas der er i blue... lyden som helhed i concept serien er meget bedre i følge mig, og så har den en mellemtone der slår blue mange gange... 
Til top Vis peter-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peter-nielsen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes