Forfatter |
|
Glady Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 76
|
Sendt: 19 September 2004 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg ville lige høre om der er nogle der har lyttet til Dali Evidence SE?
Har ikke selv fået hørt dem endnu, men jeg er vild med den gamle model (mest 870)
hvis i har hørt de nye, kunne jeg godt tænke mig nogle meninger, som f.eks er de mer prisen værd?
|
Til top |
|
|
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2294
|
Sendt: 19 September 2004 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Jeg var i Hifi-klubben i fredags, og kigge lidt på den nye serie. Jeg hørte dog ikke 870'ern, men 470'ern i både den nye og den gamle version.....og sikke en forskel.
Hørte først den "gamle" og midt i nummeret skiftede sælger så over til den nye. Det lød som om den spillede lidt højere, og der var meget mere/bedre diskant i den nye. Når han skiftede tilbage til den "gamle" igen, lød det som om de havde pillet diskanten ud af den.....!!!!!!!
Nu skal det lige siges at jeg ikke rigtig har hørt serien før, og det NAD-anlæg de blev trukket af kender jeg heller ikke særligt godt. Men det virkede på mig som om den nye serie er et godt købt......den gamle spillede dog også fortrinligt. Men den nye 870 SE kunne også godt være et bud på min den næste speaker......skal i hvert fald have lagt øre til den snart.... 
|
Til top |
|
|
Glady Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 76
|
Sendt: 19 September 2004 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for det hurtige svar dumbo
Men du mener altså den er mer prisen værd, cool nok glæder mig til at hører dem
|
Til top |
|
|
dumbo Forum Bruger

|
Sendt: 19 September 2004 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
På 470'ern som jeg lagde øre til, ville jeg helt klart godt skrabe de 1500 kr. mere sammen som de koster pr. stk.....
Så hvis der er ligeså stor forskel på den "gamle" 870 og den nye 870 SE, så ville jeg heller ikke tøve der. Det er nu også et sæt utroligt flotte højtalere......synes de er rigtigt lækre i kirsebær.
Så mit fremtidige valg står måske mellem dem, også Avance Super Magnum......som jeg desværre heller ikke har fået hørt endnu!!!!!
|
Til top |
|
|
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
Sendt: 19 September 2004 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
Hejsa,
Jeg var i Hifi-klubben i fredags, og kigge lidt på den nye serie. Jeg hørte dog ikke 870'ern, men 470'ern i både den nye og den gamle version.....og sikke en forskel.
Hørte først den "gamle" og midt i nummeret skiftede sælger så over til den nye. Det lød som om den spillede lidt højere, og der var meget mere/bedre diskant i den nye. Når han skiftede tilbage til den "gamle" igen, lød det som om de havde pillet diskanten ud af den.....!!!!!!!
Nu skal det lige siges at jeg ikke rigtig har hørt serien før, og det NAD-anlæg de blev trukket af kender jeg heller ikke særligt godt. Men det virkede på mig som om den nye serie er et godt købt......den gamle spillede dog også fortrinligt. Men den nye 870 SE kunne også godt være et bud på min den næste speaker......skal i hvert fald have lagt øre til den snart.... 
|
|
|
Først vil jeg lige sige at jeg ikke har hørt den nye. Men prøv evt. derhjemme at hæve diskantniveauet lidt og lyt et stykke tid. Vælg så neutral igen...det lyder som om diskanten mangler niveau! Men over længere tid/flere plader vender man altid tilbage til neutral.
Så trixet kan snyde! Men det nye er sikkert aligevel bedre....glæder mig til et lille lyt  __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
Til top |
|
|
dumbo Forum Bruger

|
Sendt: 19 September 2004 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg ingen tone-kontroller, så det kan jeg ikke herhjemme...... 
Men det eneste sælgeren pillede ved, var det xlr-kabel som de bruger til at sammensætte de forskellige anlæg med de forskellige højtalere. Det var samme anlæg, samme nr. hele tiden og volume-knappen blev slet ikke rørt......han skiftede simpelthen kun mellem de 2 sæt højtalere.....
Så jeg tror/håber da ikke han snød mig.......og den almindelige 470'ere lød også fint i starten da jeg kun lyttede til dem, lød ikke som om der manglede noget der. Det kom først efter at jeg havde lyttet lidt til den nye version......
|
Til top |
|
|
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
Sendt: 19 September 2004 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du misforstår, jeg tror ikke der er tale om snyd. Men hvis den nye er lidt mere følsom, elelr har lidt mere niveau i den høje ende, så er det det man umiddelbart vil foretrække....

__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
Til top |
|
|
dumbo Forum Bruger

|
Sendt: 19 September 2004 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aaahh.....på den måde!!! 
Men ja, tror da du har ret.....den virkede klart som om den nye er mere følsom. Det virkede faktisk som om han skruede ned, når han skiftede over til den gamle version.
Men de skal jo nok lyttes til på hjemmefronten engang, så man kan finde ud af om det er noget der rykker..... 
|
Til top |
|
|