| Forfatter |
|
finn52 Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lyttet til Dalierne både i HiFiKlubben og hjemme hos en bekendt. Jeg er meget imponeret over lyden, som efter min mening er helt suveræn. Skulle jeg indvende noget, er det bassen. Den mangler lige det sidste "SLAM".
Nogen her der har (gode / dårligte) erfaringer med dem. Jeg overvejer seriøst at købe et sæt.
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Læs det norske Audio...de sidste 3-5 numre, de er nærmest gået i selvsving over Dalis nye serie  __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har kun hørt den ved få lejligheder, men en lidt for hurtig konklusion vil lyde at det er et spørgsmål om at have en tilstrækeligt stor effekt til bassen. og vi taler om både suveræn kvalitet og en enorm kapacitet.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
Læs det norske Audio...de sidste 3-5 numre, de er nærmest gået i selvsving over Dalis nye serie  |
|
|
jeg synes nu de går i selvsving over meget deroppe .
bliver sjovt at se hvad de skriver om de nye AV SI6 det er godtnok hurtigt den er blevet updatet .
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
at have en tilstrækeligt stor effekt til bassen (Kim Olsen)
Jeg har hørt dem med Accuphase 308 og Cayin 265, og vil nok foretrække sidstnævnte, mht god (velintegreret) basdgengivelse. Den er watt-mæssigt noget mindre end Accuphasen.
Det jeg mener med "SLAM", er det en 12-15" JBL-bas kan levere i et passende basreflex-kabinet. (Var engang den lykkelige ejer af JBL 380 subben. SUK, hvorfor solgte jeg dog den?)
|
| Til top |
|
| |
anderspj Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft fornøjelsen af at høre et sæt MS4 hos DALI, og jeg må virkelig tilslutte mig skaren af imponerede folk.
Kari Bremnes' "Sangen om fyret ven Tornehamn" fra hendes cd "Svarta Bjørn" var lige så nakkehårerene rejste sig, og bassen var som en kanonkugle i mellemgulvet. Bevares, de har noget særiøst udstyr, men at de kan levere varen er der ingen tvivl om.
Det blev også bekræftet da vi sluttede af med Safri Duos "Samb Adagio" - en frygtindgydende oplevelse der gjorde indtryk!
Sørg dog for at få dem parret med noget udstyr der ikke er alt for klinisk udpenslende med detaljerne - så bliver resultatet en anelse for anmasende og metalisk.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tænker på noget der er en del kraftigere end end 265....
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tænker på noget der er en del kraftigere end end 265....
Er det en hemmelighed hvad du tænker på?
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2004 kl. 07:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
The high frequencies here are exceptional in purity and extension, inviting comparison with the wildly expensive diamond tweeters now hitting the market. And the midrange drivers equal in resolution and exceed in naturalness any ceramic midranges I’ve encountered. In short, this speaker offers performance that to my ears equals that of many much pricier speakers with “exotic” driver technology.
The Absolute Sound USA
Jeg har nu læst diverse tests på nettet og konklusionerne er som min egen: Totalt suveræn lyd, dog mangler der lige "det sidste punch i bassen". Så det har vist ikke så meget med forstærker at gøre.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 28 September 2004 kl. 07:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
finn52 skrev:
The high frequencies here are exceptional in purity and extension, inviting comparison with the wildly expensive diamond tweeters now hitting the market. And the midrange drivers equal in resolution and exceed in naturalness any ceramic midranges I’ve encountered. In short, this speaker offers performance that to my ears equals that of many much pricier speakers with “exotic” driver technology.
The Absolute Sound USA
Jeg har nu læst diverse tests på nettet og konklusionerne er som min egen: Totalt suveræn lyd, dog mangler der lige "det sidste punch i bassen". Så det har vist ikke så meget med forstærker at gøre. |
|
|
Ja , men hvis man vil have en bund som JBL så er det nok dem man skal købe .
Jeg har aldrig hørt en JBL gå dybt nok og spille en ufarvet bund .
Men du kunne jo købe et par 15" subs og lade dem tage over .
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 28 September 2004 kl. 07:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
Læs det norske Audio...de sidste 3-5 numre, de er nærmest gået i selvsving over Dalis nye serie  |
|
|
hvad i himlens navn er det for en WWW du har  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

|
|
|
|
Hvis du nogensinde har hørt JBL 380 eller / og 460 sub´erne med aktiv deling / equalisering, vil du vide hvad jeg mener. Det er ikke bare JBL-bas, det er " SUPER GRAND SLAM" i dybbas. Du har nok ret, MS4´erne kombineret med sådan et par, må være sagen. Så er der lige det med WAF. BOB BOB
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 889
|
|
|
|
MS 4 er jo en ægte highend højtaler og kræver derfor også en highend forstærker, Accuphase 308 er en glimrende forstærker, men nummeret større, 408 er altså noget kraftigere og bedre. Og højtaleren kan virklig slamme i bunden, men det er altså ikke en sub der sidder der. Den højtaler er den eneste jeg ville bytte mine Martin Logans med. De lyder aldeles fremragende.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 28 September 2004 kl. 08:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
270961 skrev:
MS 4 er jo en ægte highend højtaler og kræver derfor også en highend forstærker, Accuphase 308 er en glimrende forstærker, men nummeret større, 408 er altså noget kraftigere og bedre. Og højtaleren kan virklig slamme i bunden, men det er altså ikke en sub der sidder der. Den højtaler er den eneste jeg ville bytte mine Martin Logans med. De lyder aldeles fremragende.
Mvh |
|
|
tro ikke på det giver meget , de små forstærker fra AP er bare ikke nok .
Jeg har selv haft P550 P650 , havde P550 på et par logan og den gik alt for lett i knæ .
bare kik lidt på ders data 180w i 8ohm 220w i 6ohm 260w i 4ohm
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 28 September 2004 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jensen
Du har nok ret. Deres mindre forstærkere er ikke berømmet for at kunne trække elektrostater, men en MS 4 skulle da forhåbentlig ikke give så mange problemer, men når alt kommer til alt....strøm er en vigtig parameter for en forstærker, uanset, og det kan man bare ikke få nok af.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 28 September 2004 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne løsningen for dig Finn ganske enkelt ikke være at gå op i MS5 i stedet for. Den har en noget dybere bund end lillebror MS4 - og efter min mening en mere detaljeret mellemtone ?
Lars
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 28 September 2004 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
270961 skrev:
Hej Jensen
Du har nok ret. Deres mindre forstærkere er ikke berømmet for at kunne trække elektrostater, men en MS 4 skulle da forhåbentlig ikke give så mange problemer, men når alt kommer til alt....strøm er en vigtig parameter for en forstærker, uanset, og det kan man bare ikke få nok af.
Mvh |
|
|
Nej , jeg kan ikke få nok w med den lamme stue jeg har .
Nok også derfor så mange amps går i knæ her .
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 28 September 2004 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
Groove skrev:
|
|
hvad i himlens navn er det for en WWW du har  |
|
|
Er fjernet!!!
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 28 September 2004 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahhh...de er skønne skabninger de Euphonia'er........MS4 er en fed all-rounder, MS5 er voldsom og kræver en virkelig seriøs monster amp før den leverer varen. Nej, MS4 kombineret med en kompetent sub - så har man et setup der rykker  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
sjorslev Forum Bruger

Tidl. Jumon Audio
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 28 September 2004 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv evt. en PB til MBAA.
Han har MS4 med noget NAD S etellerandet forstærker og en TACT.
Han er vist ret godt tilfreds
Har ikke selv hørt hans setup efter TACT'ens indtog, men allerede inden lød det ret godt.
Edit: Det ser ikke ud som om han er aktiv mere ? __________________ hilsen sjorslev
|
| Til top |
|
| |