Forfatter |
|
tube Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det rigtigt hvad jeg har hørt at når man spiller sine højtalere til, i mit tilfælde CW V12", er det en god ide at tænde radioen og høre en skratlyd (altså ikke en kanal) og så bare lade den køre i 24 timer?
på forhånd tak
|
Til top |
|
|
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
I stedet for pink noise ?
Jeg ville heller gøre det med musik, for så kan jeg lytte til dem i mens !
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det du tænker på er nok pink noise. men det er akkurat lige så godt at lade radioen køre på en kanal. den behøver ikke spille højt, bare membranerne vibrerer er det fint. Men jeg ved nu ikke hvor meget forbedring du vil høre.
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
Til top |
|
|
brian Branchemedlem

Odyssey Audio Danmark
Bruger siden: 03 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg vil nok lave en kombination. Sæt noget "skrat" på i løbet af dagen og lyt til musik om aftenen. Så kan du jo også følge lidt med i tilspilningen.
Jeg vil dog mene at du skal en del over de 24 timer før tilspilningen er færdig. Regn med ihvertfald 100 timer inden at du kan sige den er "ved at være der".
Brian __________________ http://www.odysseyaudio.dk
|
Til top |
|
|
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 598
|
Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaaa, det går jo ud på at få motioneret enhederne hurtigt og meget for at frigøre deres mulige potentiale. Lyserød støj flytter nu ikke basenheder ret meget. Jeg har altid brugt at sætte en 24-timers radiostation i gang, stille de to højttalere med enhederne helt tæt på hinanden og bytte om på plus og mimus på den ene. Så skruer jeg op, indtil enhederne virkelig flytter sig, men ikke så det bliver farligt (kig evt. på basserne før du skubber dem helt sammen front mod front). På denne måde udfases bassen på det nydeligste, og resten hører du heller ikke meget til. Læg evt. en dyne over, så er der ikke meget tilbage. Så skal de elleres bare stå og arbejde i et døgns tid eller fire, alt efter din smag. Du kan jo lige kontrollytte med nogle timers mellemrum, indtil der ikke høres mere forandring. Venlig hilsen
|
Til top |
|
|
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
klogesen skrev:
Tjaaa, det går jo ud på at få motioneret enhederne hurtigt og meget for at frigøre deres mulige potentiale. Lyserød støj flytter nu ikke basenheder ret meget. Jeg har altid brugt at sætte en 24-timers radiostation i gang, stille de to højttalere med enhederne helt tæt på hinanden og bytte om på plus og mimus på den ene. Så skruer jeg op, indtil enhederne virkelig flytter sig, men ikke så det bliver farligt (kig evt. på basserne før du skubber dem helt sammen front mod front). På denne måde udfases bassen på det nydeligste, og resten hører du heller ikke meget til. Læg evt. en dyne over, så er der ikke meget tilbage. Så skal de elleres bare stå og arbejde i et døgns tid eller fire, alt efter din smag. Du kan jo lige kontrollytte med nogle timers mellemrum, indtil der ikke høres mere forandring. Venlig hilsen |
|
|
Det jo en ganske fin måde !
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
En udmærket metode, men man kunne jo også lige motinere dem et døgns tid med noget heftigt musik med godt med bas i (eller et døgn med Nik og Gay  ), og derefter bare lytte normalt på dem så man følger med i når de "åbner" sig __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
(eller et døgn med Nik og Gay ), og derefter bare lytte normalt på dem så man følger med i når de "åbner" sig |
|
|
mon de er i stand til at gengive lyden normalt efter en så urimelig tortur i 24 timer
|
Til top |
|
|
Kajkagen Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 467
|
Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
det vil jeg også sige...Pik og Gay skal man passe på med  __________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
Til top |
|
|
tube Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for alle forslagene, fik nu aldrig fat i hvad "pink noise" er. Jeg vil prøve at pusle med kolgesens bud.
tak til alle svarene
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad med bare at spille almindeligt musik engang imellem, og så ellers bare vente på at de er spillet til? Synes det lyder tosset at man skal lade dem stå i 1 til 4 døgn og spille nonestop på en radiostation, og med en lydstyrke så membranerne vibrerer, jeg ved ikke med jer, men jeg tror jeg vil få 1 til 4 søvnfrie døgn...
Synes der er mere fornuft i bare at lade dem spille når man har lyst, for hvis det er nogen ht'er man er glad for (synes lyder godt) så bliver de jo sikkert spillet til hurtigt anyway ;)
|
Til top |
|
|
Anders_K Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 670
|
Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
hvad med bare at spille almindeligt musik engang imellem, og så ellers bare vente på at de er spillet til? Synes det lyder tosset at man skal lade dem stå i 1 til 4 døgn og spille nonestop på en radiostation, og med en lydstyrke så membranerne vibrerer, jeg ved ikke med jer, men jeg tror jeg vil få 1 til 4 søvnfrie døgn... Ikke hvis du bruger klogensens metode!!!
Synes der er mere fornuft i bare at lade dem spille når man har lyst, for hvis det er nogen ht'er man er glad for (synes lyder godt) så bliver de jo sikkert spillet til hurtigt anyway ;) |
|
|
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stadigt, også selvom det er smart at lægge en dyne henover for at dæmpe lyden, så tror jeg stadigt jeg vil sove dårligt, hvis jeg falder i søvn... Men skidt, gør hvad i vil, jeg synes bare det er smartere at spille dem til i løbet af en uges tid, til to uger, det er jo ikke specielt lang tid am I right?
|
Til top |
|
|