| Forfatter |
|
steols2 Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter megen læsning, af jeres svar til andre, er jeg kommet frem til at en brugt Dali SWA-12 nok er det bedste køb ifh. mit budget (2000kr). Men jeg er lidt i tvivl om den er "kraftig" nok set i firhold til mine Eltax højtalere med en sinus på 100W (musicale 200W), og frekvens 45-20.000Hz. Er 90% sikker på de har 2x8" bas.
Dali'ens frekvens er 35-150 Hz hvilket jo egentlig ikke er ret meget lavere end mine højtalere. Men ved ik hvor stor betydning det har??
|
| Til top |
|
| |
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
| Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali SWA-12 er et godt valg, til den pris.
Det er helt sikkert at den vil kunne overspille dine eltax højttalere uden problemer.
Lad vær med at kigge på frekvensen på subben. Det er meget svært at bedømme hvor dybt, dybt er. Jeg syntes personligt at 40Hz ved 0dB er dybt, men nogen vil mene at 20Hz 0dB er dybt.
Men hør hvordan den lyder inden du køber den.
Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
Golf 2 VR6 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 210
|
| Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til steols2: Det er jo også -3dB i forhold til den linære kurve, der er jo forskel på hvor mange dB de trykker ved frekvenserne......
SWA-12 er en rigtig god subwoofer til musik, og ok til film... __________________ Med venlig hilsen
Andy - http://www.hifigalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=512
|
| Til top |
|
| |
denon avr-1804 Forum Bruger

Konto lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 01 Juli 2004 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 205
|
| Sendt: 01 November 2004 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har selv en swa-12 den spille da både højt og dybt selv om jeg ikke kender din eltax højtaller vil jeg nok tror at den spiller en del bedrer..
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 01 November 2004 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror din sub i værste fald "kun" vil forlænge levetiden for din forstærker, da den ikke skal arbejde så meget med ht'eren i de nedre frekvenser.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
| Sendt: 01 November 2004 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan sige god for swa-12'ern til film-brug, den er et godt brugt-køb. I mit lytterum giver den fin respons helt ned til 25Hz (testet med tonegenrator), så papiret siger ikke alt.
EDIT: Den spiller iøvrigt sammen med mine Evidence 870 (der også har 2*8" og går ned til ca.25Hz i mit rum)... __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
steols2 Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 01 November 2004 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for jeres svar.
Nu har jeg så været en tur i HIFI-klubben og ville høre en sådan SWA12. Men sælgeren derinde sagde at en B&W SAW 600 eller en Dali suite 1.2 var et meget bedre valg selv om de var lige lidt dyrere (henholdsvis 300kr og 1000kr). Man fik en meget bedre lyd og lydtryk for pengene. Men jeg fortalte ham jo så hellere ikke jeg havde planer om at købe en brugt.
Men hvis sådan en B&W eller suite 1.2 er meget bedre end en Dali swa12 skulle man måske kigge efter sådan nogle istedet for på brugtmarkedet.
Hvad siger i? Er pengene virkelig givet så meget bedre ud?
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
| Sendt: 01 November 2004 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke kommentere på B&W'en - men jeg har selv både swa12 og suite1.2. Kort fortalt så er swa12 mest til film og suite 1.2 mest til musik - de spiller begge lige dybt i praksis, men suiten er mere stram og præcis. Faktisk foretrækker jeg swa12'eren from for suiten til film, fordi den 'larmer' og lyder af mere (men jeg bruger naturligvis begge til film  ) __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
Golf 2 VR6 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 210
|
| Sendt: 01 November 2004 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
......til film kan jeg i hvert fald anbefale B&W..... Dali'erne er efter min mening lidt for tamme, selv den store Suite 1.5 er ikke specielt imponerende.....
Jeg bruger selv B&W ASW650 og har prøvet meget andet.... __________________ Med venlig hilsen
Andy - http://www.hifigalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=512
|
| Til top |
|
| |
HIFI-Geek Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 01 November 2004 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb 2 stk. B&W ASW675...det lyder herregodt Men ok prisen er 16000kr samlet så nok en anelse overkill Ellers kan jeg kun anbefale B&W på det varmeste. __________________ HIFI-4-All.....the place to be
|
| Til top |
|
| |